2.0 Ohc hihnasta ja kannenpulteista

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No nyt löin kannen kasaan. Vedin ohjeiden mukaan ensin momentilla ja sitten 90 astetta. Melko tiukalta tuntui tuo 90ast. jos vertaa muihin vehkeisiin kun vetää vaikka 100nm. Eli pitäsi pitää ihan ok. Pulttien kannat piti hyvin ja yhtään ei katkennut
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

LÖIT kannen kasaan, onneksi et sentään venäläisellä pumppumeisselillä! :D
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No mikä ettei, voisihan se venäläinen pystykierre olla tuossakin kätevä :D :D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tai sitte reiät läpi ja niihin uppokupukantaniitit, varmasti pysys, purku hiukan vaikeaa? :D
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Niin siis MIKÄ oli :shock:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

hynkkeli kirjoitti:Mikäs kiristysvoiman yksikkö se kilo on?
useat (ainakin vanhemmat) momentti avaimet näyttää newtonmetrien sijasta "Kg:t" muutos taulukko on helppo.

kiloista-newtoneiks siirretään pilkkua taaksepäin
newtoneista-kiloiks siirretään pilkkua eteenpäin
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eli helpommin 10nm on suunilleen 1kg

Niin ja sitten tuli sellainen mieleen että onko noilla nokan ja apuakselin hihnapyörillä mitään eroa, hampaiden lukumäärässä, ajoituksella tai "kätisyydellä". Sen huomasin ainakin että nokan pyörä pitää pistää niin päin että fordin logo yms numerosarjat ovat "piilossa" eli koneen puolella, muuten se pelti ei kiristy sinne väliin. Mutta sitten tuli sellainen että hihna tuntuu kulkevan apuakselilla aivan ulkoreunassa kun taas nokalla se kulkee melkeen siinä pellissä kiinni eli sisäreunassa. Eli onko noissa jotain kartiomaisuutta ja jos on niin kuuluuko se apuakselin pyörä olla myöskin niinpäin että numerosarjat yms ovat piilossa
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

sen oon jostain lukenu että se hihna saa kulkea nokkapyörällä sitä peltiä vasten vaikka tai ainakin ihan siellä "taka" reunassa
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No siellä se näyttäisi menevänkin mutta sitten taas se kulkee apu-akselin pyörällä ulkoreunassa
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

VesQ kirjoitti:No siellä se näyttäisi menevänkin mutta sitten taas se kulkee apu-akselin pyörällä ulkoreunassa
Niinhän tuo näyttäis mullakin kulkevan. Et ihan normaalia.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

http://www.viistokeula.com/Mods/OHC%20momentit.doc

tuosta löytyy vähän muitakin ohc:n momentteja.
Vastaa Viestiin