Sivu 2/3
Lähetetty: 03 Kesä 2005 00:10
Kirjoittaja K.S.
Oli muuten itelläni tismalleen sama homma tänä vuonna ku vaihto kesärenkaisiin..
CRC:tä pultinreijistä pikkuhiljaa puolpurkkia sinne vanteen ja rummun väliin.. antaa vaikuttaa pari tuntia ja potkii renkaan irti
Helppo nakki

Lähetetty: 03 Kesä 2005 00:15
Kirjoittaja Rebo
woozy83 kirjoitti:
Ei ole!
Ens viikolla koitetaan ulosvetäjällä...
Jos ei silläkään niin läks rälläkällä osiks!

Joku tehny jekun ja hitsannu kiinni
No joo... jollain jämerällä varrella vaan pönkköät(väännät) rengasta ulospäin ja pamauttelet lekalla vanteen keskivaiheille(jos pääsee jollain keinolla takaa lyömään ni ois ehkä parempi.. näin ainakin itse tekisin ensimmäisenä
Jos ei sit lähe ni rälläkkää peliin
Lähetetty: 03 Kesä 2005 00:57
Kirjoittaja grebe
Pyydät jonkun vanhan möhömaha metallimiehen tai teollisuuslaitos asentajan lekan varteen niin kyllä varmasti lähtee. Epätoivonen kilkuttelu ei tee kuin lommoja sinne tänne.
Lähetetty: 03 Kesä 2005 02:12
Kirjoittaja ZyaS
grebe kirjoitti:Pyydät jonkun vanhan möhömaha metallimiehen tai teollisuuslaitos asentajan lekan varteen niin kyllä varmasti lähtee. Epätoivonen kilkuttelu ei tee kuin lommoja sinne tänne.
totta 8)
Lähetetty: 03 Kesä 2005 08:47
Kirjoittaja Megado
Enpä ihan suoraan menis lekalla paukuttelemaan vanteeseen. Escossa oli josku aavistuksen kiinni vanne ja otin tarpeeksi pitkän 44:sen joka ylettyi auto toiselle puolelle ja paukuttelin siihen lekalla, suojatakseni näin vannetta.
Lähetetty: 03 Kesä 2005 10:28
Kirjoittaja Sierrain
Ei taida tässä vaiheessa enään paljoakaan vanne kiinnostaa jos on jo rälläkkää tarjoamassa.....
Lähetetty: 03 Kesä 2005 11:55
Kirjoittaja Megado
Sierrain kirjoitti:Ei taida tässä vaiheessa enään paljoakaan vanne kiinnostaa jos on jo rälläkkää tarjoamassa.....
No ei näköjään. Itsellä kuiteski oli aluvanne kyseessä.
Lähetetty: 03 Kesä 2005 11:57
Kirjoittaja K.S.
Edelleenkin se vanne on vaan ruostunu siihen kiinni

Ei tarvi kun irrottaa se ruoste niin vanne lähtee samalla!!!
CRC:tä tai muuta vastaavaa ruosteenirrottajaa, se toimii oikeesti vaikka ei sitä ehkä uskoiskaan.. Turha teloa suoraa hyvää vannetta..

Lähetetty: 03 Kesä 2005 11:59
Kirjoittaja Megado
Tuohon nykyiseen kun laitoin noita aluja niin oli pikkusen pienemmät ne
vanteen keskireijät jolloin santtislaikalla otin keskiöistä ruosteisen pinnan
pois. Jo meni helposti

Lähetetty: 03 Kesä 2005 13:43
Kirjoittaja lalli69
Megado kirjoitti:Enpä ihan suoraan menis lekalla paukuttelemaan vanteeseen. Escossa oli josku aavistuksen kiinni vanne ja otin tarpeeksi pitkän 44:sen joka ylettyi auto toiselle puolelle ja paukuttelin siihen lekalla, suojatakseni näin vannetta.
Oliko vielä pitempi 44 kuin
Tämä?

Lähetetty: 03 Kesä 2005 13:54
Kirjoittaja janzamar
Lähetetty: 06 Kesä 2005 22:59
Kirjoittaja p3
Lähetetty: 07 Kesä 2005 01:30
Kirjoittaja ZyaS
onko se rengas vieläkin jumissa?
Lähetetty: 07 Kesä 2005 15:57
Kirjoittaja Volmari
grebe kirjoitti:Pyydät jonkun vanhan möhömaha metallimiehen tai teollisuuslaitos asentajan lekan varteen niin kyllä varmasti lähtee. Epätoivonen kilkuttelu ei tee kuin lommoja sinne tänne.
Ruoja! metallimiehet piereskelee vanteita aamuisin.. ja syö nauloja jotta saadaan ruuveja..
leka ja pattinkin on varmaankin paras yhdistelmä tähän toimenpiteeseen.. olen itsekkin paininu saman ongelman kanssa tunteja..
Lähetetty: 07 Kesä 2005 16:59
Kirjoittaja voicecoil
leikkaa siihen renkulaan mikä on napaa vasten muutamia viiltoja rällällä.
Lähetetty: 07 Kesä 2005 21:07
Kirjoittaja grebe
Volmari kirjoitti:
Ruoja! metallimiehet piereskelee vanteita aamuisin.. ja syö nauloja jotta saadaan ruuveja..
leka ja pattinkin on varmaankin paras yhdistelmä tähän toimenpiteeseen.. olen itsekkin paininu saman ongelman kanssa tunteja..
Tai sitten vie ihan suosiolla autokorjaamolle.
Vielä selvennykseksi. Tolla metallimiehellä tarkoitin lähinnä, että niillä on tekniikka hallussa mm. lekan käytön suhteen. Periaatteessa jokainen pattimies osaa lekaa heiluttaa, mutta käytäntö usein ontuu.
Lähetetty: 09 Kesä 2005 21:20
Kirjoittaja Volmari
vitsinä mä sen otinkin.. vitsi vitsinä..

Lähetetty: 10 Kesä 2005 08:26
Kirjoittaja Megado
lalli69 kirjoitti:
Oliko vielä pitempi 44 kuin
Tämä?

En ihan tarkoittanut tuota 44:sta, 100mmx100mm puupalkkia
Lähetetty: 10 Kesä 2005 10:43
Kirjoittaja VesQ
Eipä ole koskaan tullut mieleen että noinkin helposta asiasta voi tulla näinkin vaikea. Joskus on joutunut vanhempien wolkkarien pyöränpulttien kanssa tapeltua. Monta ristikkoavainta rikkonut ja monta metriä jatkoputkea, parhaillaan 4m varren kanssa 100kg roikkunut ja hyppinyt eikä silti lähtenyt vaikka vehkeet kesti kasassa
Toinen mielenkiintoinen homma on ottaa ladasta takarumpu auki jos on kemppilukko tai kässäri huonossa kunnossa, jämähtää se rummun keskireikä vetariin ja oikeastaan ainot vaihtoehto on nostaa takakulma ylös ja ottaa renkaanpultit pois, vetää kässäri ja auto käymään, jarrua ja hanaa. Jarrut pitää rummun paikallaan ja vetari pyörittää rumpua jolloin pitäsi aueta. Jos vaan riittää koneessa puhtia, kerran oli niin tiukassa ettei 1600 myllyssä riittänyt voima

Lähetetty: 10 Kesä 2005 21:19
Kirjoittaja Bootsi
Jokos sille vanteelle on annettu lämpöä??
Pillit viheltämään.

Lähetetty: 12 Kesä 2005 23:21
Kirjoittaja woozy83
lähti sit sitkeellä paukutuksella sisäpuolelle... wanne on kyl ihan kypsä
oli ruastunu keskireiästä kiinni.
huh että helpotti kun loppu nastojen naputus ja poliisien pelko sekä ylim. ravistelu (kun väänsin ristikkoavaimella vanteen kieroon ekalla kerralla kun yritin irroitella

)
Lähetetty: 13 Kesä 2005 22:35
Kirjoittaja Niksa80
woozy83 kirjoitti:ylim. ravistelu (kun väänsin ristikkoavaimella vanteen kieroon ekalla kerralla kun yritin irroitella

)
Millai tuo on mahdollista?? 8)
Lähetetty: 15 Kesä 2005 17:23
Kirjoittaja woozy83
ristikkoavain rummun ja vanteen väliin, vähä vartta ja tiukkaa vääntöö

. kyl se siitä 8)
Lähetetty: 21 Kesä 2005 22:48
Kirjoittaja JARSKA
Ei jumalauta äijjät ei se rengas voi olla niin piukassa!! kokeileppä pistää rost off iceä se on tehokas ainakin laakereiden asennukseen sitten lekaa kylkeen jollei lähde niin joku puupalikka siihen laakeri pesän päälle ja vasaraa täräyttää ruosteet yllättävän hienosti pois. ellei sekään auta niin hinaus köysi vanteeseen kii ja traktorin haku pellolta. Ellei vieläkään lähde suosittelen menemään vakuutus yhtiöön voihan ne autot aina palaa 8)
Lähetetty: 22 Kesä 2005 00:01
Kirjoittaja ZyaS
JARSKA kirjoitti:Ei jumalauta äijjät ei se rengas voi olla niin piukassa!! kokeileppä pistää rost off iceä se on tehokas ainakin laakereiden asennukseen sitten lekaa kylkeen jollei lähde niin joku puupalikka siihen laakeri pesän päälle ja vasaraa täräyttää ruosteet yllättävän hienosti pois. ellei sekään auta niin hinaus köysi vanteeseen kii ja traktorin haku pellolta. Ellei vieläkään lähde suosittelen menemään vakuutus yhtiöön voihan ne autot aina palaa 8)
se on kyllä lähteny jo "aikaa" sitten irti ku lukee tosta vähän taaksepäin 8)