Sivu 2/3
Lähetetty: 09 Elo 2007 20:55
Kirjoittaja riesa-reising
...
Lähetetty: 09 Elo 2007 20:57
Kirjoittaja riesa-reising
...
Lähetetty: 09 Elo 2007 21:08
Kirjoittaja jaska74
riesa-reising kirjoitti: Öljy: teboil 5w40 fully synthetic.
teeppäs forete käsittely ja vaihda mobil, kendal tai fordin omaan öljyyn.
saattaa auttaa
Lähetetty: 09 Elo 2007 21:33
Kirjoittaja riesa-reising
...
Lähetetty: 09 Elo 2007 21:50
Kirjoittaja jaska74
öljyt kun vaihtaa niin hetki siihen menee että nostimissakin se vaihtuu. siksi se on varmaan vasta nyt alkanut kolisemaan
Lähetetty: 09 Elo 2007 22:14
Kirjoittaja riesa-reising
...
Lähetetty: 12 Elo 2007 18:19
Kirjoittaja riesa-reising
...
Lähetetty: 12 Elo 2007 18:58
Kirjoittaja Mr_Who
Heikon kannen takia vissiin huono viritysaihio. Ja muutenkin vissiin, koska osat maksaa paljon enemmän mitä OHC:hen ja viri-osia ei paljon 8v dokkiin löydy. Ja sitten että jos on vähäpäästönen leima... Scorppion 16v kannen jos vaihtaa alkup. tilalle, niin sitte vois jo jotaki viritellä. Tai sitte sovittaa rs2000 kannen.
Itse ainakin jos oikeesti olisi rahaa virittämiseen, niin ostasin OHC-koneen ja sitä sitte virittelee.

Imo.
Lähetetty: 12 Elo 2007 19:15
Kirjoittaja riesa-reising
...
Lähetetty: 12 Elo 2007 21:21
Kirjoittaja jaska74
riesa-reising kirjoitti:onkohan kukaan toteuttanu tota että pistäis 16v kannen?

ku oishan se nyt paljon parempi ku 8v? ja käviskö se suoraa? ja en mä vaiha tota ohariin kuiteskaa. taino ehkä joskus ku on varaa ostaa kone ihan tuosta noin vaan

ööö... ohari koneita saa paljon halvemmalla kun pelkkiä 16v kansia =)
Lähetetty: 12 Elo 2007 21:39
Kirjoittaja riesa-reising
...
Lähetetty: 13 Elo 2007 02:10
Kirjoittaja jaska74
heitetään lisää vettä myllyyn ja kerrotaan että myös 2.3 16v scorpion kansi sopii siihen

Lähetetty: 13 Elo 2007 17:03
Kirjoittaja Riesa2.0
jaska74 kirjoitti:heitetään lisää vettä myllyyn ja kerrotaan että myös 2.3 16v scorpion kansi sopii siihen

Ei kai tuo kansi sen 2litrasen lohkon päälle sovi? Mutta tuon 2.3 litran koneen kylläkin sopii vielä sierran pellin alle laittaa ja saa vielä helposti leimaankin ilman päästömittaustodistuksia, toisinkuin "itse tehdyn" 16-valve dohc moottorin ja ohc:tä nyt ei ainakaan voi vähäpäästöiseen sierraan laittaa, mikä todennäköisesti alkuperäisen kysyjänkin sierra on?
Täällä olikin siitä hetki sitten vähän juttua

Lähetetty: 13 Elo 2007 17:50
Kirjoittaja kimmok
Minäkin joskus tyhmänä menin ja laitoin jotkut 0w50ziljoonaa öljyt koneeseen ja voi sitä rallatusta. Se ei loppunut vaikka ajoi kuinka kauan. Sen jälkeen koneessa onkin ollut paksummat öljyt aina, merkillä ei väliä.
Nämä foortin koneet ei vaan ole tarkoitettu ajettavaksi tuollasilla öljyillä. Käytetään vain niitä suositusten mukaisia paksuja öljyä es. 10w30 tai 10w40 ne toimii mainiosti eikä ole nakuongelmia.
2.0i 16v kansi menee heittäen tuohon päälle, mutta vain koko moottorin vaihto on kannattaa koska pelkästä kannen vaihdosta vähäpäästöisessä autossa vaaditaan vtt päästömittaus

Lähetetty: 13 Elo 2007 18:28
Kirjoittaja riesa-reising
...
Lähetetty: 13 Elo 2007 18:39
Kirjoittaja jaska74
Riesa2.0 kirjoitti:
Ei kai tuo kansi sen 2litrasen lohkon päälle sovi?
sopii "heittämällä"
Lähetetty: 13 Elo 2007 18:41
Kirjoittaja jaska74
riesa-reising kirjoitti: ni pääsis sitten vähän rakentelemaan tehokkaammaksi. ei taida hirveesti hevosia tulla tollasella tehoputkistolla lisää; (väännöt siirtyy eri kierrosalueelle?) ja seki ku perkule maksaa sellasen 300-400e

vähän lisää tehoa halvalla
http://www.76s.net/vahalisaatehoo/index.html

Lähetetty: 13 Elo 2007 18:51
Kirjoittaja riesa-reising
...
Lähetetty: 13 Elo 2007 19:37
Kirjoittaja Aaltonen
Btw,Tuohon dokkilaisen viritykseen, Mm Kessi on tainnut koittaa kyseistä operaatiota,ja sehän oli melko mittaavassa suhteessa jollen väärin muista,ja rahaan nähden vähän heposia.
Lähetetty: 03 Syys 2007 21:10
Kirjoittaja Mr_Who
kerra näin nettiautossa yhen dokkilaisen, jota oli viritetty, vaparina. Aika paljo osaa ja työtä oli lueteltuna siinä ja tehot oli vaivaset 150hv.

Kansihan se on se "pullonkaula" koska ei tiedä millo lohkiaa.
Lähetetty: 19 Syys 2007 18:49
Kirjoittaja riesa-reising
...
Lähetetty: 19 Syys 2007 19:25
Kirjoittaja janzamar
riesa-reising kirjoitti:Pistän nyt tänne vaikka ehkä kuulukin enemmän sähkö-puolelle. Eli miksikäs sierrassa jäi palamaan se laturin merkkivalo tai se mis on se akun kuva? Se syttyi palamaan kun akku oli päässyt vähiin ja nyt kun latasin akun täytee ja pistin paikoilleen niin se palaa vieläkin

Vaikka polkasee kaasua?
Lataussäädin olis ainakin halpa koittaa vaihtaa,ja jos on rikki ja jää vaihtamatta voi käydä kalliiksikin.
Lähetetty: 19 Syys 2007 20:03
Kirjoittaja riesa-reising
...
Lähetetty: 19 Syys 2007 21:03
Kirjoittaja janzamar
Niitä saa joka varaosaputiikista,hinta reilun kympin.
Elikkä hiilet/lataussäädin ja laturin persuksissa parilla ruuvilla kiinni.
Vaihtoaika parisen minuuttia jos rauhassa touhuaa..
Lähetetty: 19 Syys 2007 21:14
Kirjoittaja riesa-reising
...