Lähetetty: 21 Kesä 2005 15:07
eikös alle kymppitonnin ois saanu jo cossun ?woozy83 kirjoitti: Eikös alle 4000e olisi saanut jo cossun tekniikan?
eikös alle kymppitonnin ois saanu jo cossun ?woozy83 kirjoitti: Eikös alle 4000e olisi saanut jo cossun tekniikan?
kyllä se kansi nelitahtimoottorissa aikapaljon moottorin suorituskykyä määrää. toki alakertakin pitää olla kunnossa.[/quote]Jaakko85 kirjoitti: Nyt kun on lähdössä toi alakerta koneistamoon niin joutas varmaan samalla keventää vähän tota vauhtipyörää.
Osaiskohan joku kertoo et minkä verran tota vauhtipyörää (2.0 ohc) Uskaltas mennä keventelemään.? ja paljonkahan mahtaa painaa näin vakiona.?
2" putki on ihan passeli 2-litraseen ohariin. Omassa on 2" putki kahdella marteliuksen läpi virtaavalla vaimentimella. Hyvin toimii eikä ahdista 8)VesQ kirjoitti:No asiasta aivan toiseen, pitäisi vakio 2.0ohclle rakennella pakoputkisto kun ei taida löytyä mk2 ekkeriin valmiina ainakaan järkevään hintaan
Eli minkäkokoista putkea ja montako pönttöä ja millaisia pönttöjä, läpivirtaavia vai sellaisia perusmallin vai mitä
Vähän suunnittelin että viimeiseksi pöntöksi sellainen pieni pyöreä läpivirtaava kuten alkuperäinenkin mutta onko ensimmäisellä pöntöllä kuinka paljon merkitystä lähinnä ääneen onko läpivirtaava vai ei
Eli ei haeta mitään "racing-ääniä" vaan ihan normaalia
Ja onkos nuo varaosaliikkeen simonsin pöntöt mistään kotoisin, ei viitsi vain kokeilla kun hintaa kuitenkin on yli 50e/kpl ja budjetti on hyvinkin pieni
Joo eli toi lipare on nyt lähdössä pois... Ei varmaan vielä tommosella kevennyksellä tarvii kaasu pohjassa lähtee risteyksestä ettei sammulalli69 kirjoitti:Se lipare siitä pois, niin jäljelle jää ~6kg, eli kevennystä tulee ~2,5kg
Niin arvelinkin et pysyy vielä ihan ajettavana kun ei ton enempää kevennä. Parempi varmaan jättää toi vakiopyörän jyrsiminen ihan tohon jos sit vielä keveempää niin parempi kait ostaa valmiiks kevennetty. Kestääpähän ainakin ehjänä...lateksi kirjoitti:ei muuta vielä ajettavuutta paljookaan kun ottaa sen möykyn pois siitä, mutta jonkinverran sillä saa jo kierros herkkyyttä. siitä voi hipaista vielä enemmänkin pois, mutta tarvitaan jyrsin et saa jyrsittyä sisä reunoilta tavaraa pois. kevyin mitä on saatu vakio vauhtipyörästä koto tallissa oli ~ 4.6 kg 8)
Näin on.. tarpeeksi kun menee valupyörää kairaamaan alkaa olemaan vaarana että se pärähtää p*skaksi ajaessa. Omaan koneeseen olen juuri laittamassa kevennettyä vauhtipyörää (paino 5.7kg). Kaippa sillä edes vähän tulee kierrosherkkyyttä...martikainen kirjoitti: Niin arvelinkin et pysyy vielä ihan ajettavana kun ei ton enempää kevennä. Parempi varmaan jättää toi vakiopyörän jyrsiminen ihan tohon jos sit vielä keveempää niin parempi kait ostaa valmiiks kevennetty. Kestääpähän ainakin ehjänä...
Vähintään se vauhtipyörä pitää tasapainottaa. Mielellään vauhtipyörä ja kampiakseli yhdessä.make89 kirjoitti:Pitääkö jos vaihtipyörän kevenyksen jälkeen jotkut osat tasapainottaa uudelleen. Itellä oli yksi kevennetty vauhtipyörä tiedossa jätin ostamata kun ei ollu tarpeeksi tietoa asiasasta
mun mielestä ei oo edes mitään järkee tasapainottaa erikseen..s.o.h.c kirjoitti: Vähintään se vauhtipyörä pitää tasapainottaa. Mielellään vauhtipyörä ja kampiakseli yhdessä.
Mulle sano koneistamon äijä et jos tasapainottaa erikseen niin ei mee niin paljon paikkoja rikki jos sattuu hajoomaan.ZyaS kirjoitti: mun mielestä ei oo edes mitään järkee tasapainottaa erikseen..
nii ja sitten vauhtipyörä ja kampi-aksel pitää merkata että kasatessa ei tuu eri asentoon kun mihin on tasapainotettu
(oikoluen joku päivä kun ajatus luistaa)
oli koneistamon äijän kanssa joskus puhetta että tarviiko tota kytkin ja asetelmaa olla tasapainotuksessa mukana niin sanoivat: "aika pienivaikutus ja helpottaa heidän tekemistä jos ei oo kiinni"s.o.h.c kirjoitti:Ja jos hyvän haluaa niin vielä kytkin ja paineasetelma kiinni tasapainotuksessa. Seuraavassa kytkimen vaihdossa on sitten taas tasapainotus pe*rseellään. 8)
Noi ohc:n vauhtipyörät ovat muuten kaikkea muuta kuin tasapainossa vaikka olisivat vakio pyöriä.
5 milliin kestää vetää (siis vaki pyörä) 8) Neljäänkin oon kuulu vedettävän mut se jo arvelluttaas.o.h.c kirjoitti: Näin on.. tarpeeksi kun menee valupyörää kairaamaan alkaa olemaan vaarana että se pärähtää p*skaksi ajaessa. Omaan koneeseen olen juuri laittamassa kevennettyä vauhtipyörää (paino 5.7kg). Kaippa sillä edes vähän tulee kierrosherkkyyttä...