Mahtaakohan transitin duratorqissa onnistua toi edellä mainittu moniurahihnan automaattikiristimen laakerin vaihto samalla lailla?
Voisi nimittäin nähdä sen verran vaivaa, että sitä koittaisi. Kun se koko pulikka maksaa sen 150e.
Focus virta loppu
Alfamearin kirjassa luki sen pulikan kohdalla jotta sinun ei sitä itse tule menemän millään tavalla korjaamaan. Vaihtetaan vaan kerralla uusi. Tiijä sitten siitä.TeRoK kirjoitti:Mahtaakohan transitin duratorqissa onnistua toi edellä mainittu moniurahihnan automaattikiristimen laakerin vaihto samalla lailla?
Voisi nimittäin nähdä sen verran vaivaa, että sitä koittaisi. Kun se koko pulikka maksaa sen 150e.
Ford Focus 1999 Td Farmari ghia
En kyllä keksi mitään syytä miksei tota laakeria voisi ite vaihtaa.
Hinapyörä on kiristimessä kiinni yhdellä pultilla. Sen kun irrottaa niin hihnapyörä laakereineen lähtee irti. Sitte pari vasaran iskua niin laakeri on irti hihnapyörästä. Laakeriliikkeestä uus tilalle ja paikkaan.
Se tossa oli ihme homma kyllä, että laakerissa ilmeisesti kuuluukin olla pientä klappia sisäkehässä joka tulee kiristimeen. Ainakaan kumpikaan pinta ei ole kulunut. Laitan nyt vielä loctitea väliin niin on kiinni. Tuleehan se kuitenkin pultilla siihen eli sen pitäisi se kyllä kiristää.
Hinapyörä on kiristimessä kiinni yhdellä pultilla. Sen kun irrottaa niin hihnapyörä laakereineen lähtee irti. Sitte pari vasaran iskua niin laakeri on irti hihnapyörästä. Laakeriliikkeestä uus tilalle ja paikkaan.
Se tossa oli ihme homma kyllä, että laakerissa ilmeisesti kuuluukin olla pientä klappia sisäkehässä joka tulee kiristimeen. Ainakaan kumpikaan pinta ei ole kulunut. Laitan nyt vielä loctitea väliin niin on kiinni. Tuleehan se kuitenkin pultilla siihen eli sen pitäisi se kyllä kiristää.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ymmärtääkseni laakerin sisäkehä kiristyy tuolla kiinnitysruuvilla tiukalle, eikä pääse pyörimään. Miksi näitä kiristyspyörien laakereiden vaihtoa ei kuulu auton huolto-ohjelmaan, syynä taitaa olla korjaamon ja varaosahuollon työllistäminen. Kiristimen runko-osan jousi tuskin kovin usein löystyy käytössä, kuluva osa on tuo laakeri muovipyörän sisällä. Olisi varmaan tosi järkevää, jos hihnan vaihdon yhteydessä (n. 100 tkm välein) pistettäisiin uusi laakerin pyörän sisälle.
-Matti-
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Jeps. Joo tässä on taas yksi hyvä esimerkki niille jotka kyselee mitä iloa on jäsenyydestä... No tämä nyt on tietty yleisellä puolella, mutta laitan sen myös tonne jäsenpuolelle vinkkeihin.
Säästyi nimittäin iso tukku rahaa kun koko kiristin olisi maksanut sen 147e ja toi laakeri maksoi nyt sitten 7e.
Säästyi nimittäin iso tukku rahaa kun koko kiristin olisi maksanut sen 147e ja toi laakeri maksoi nyt sitten 7e.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96