Sivu 2/3
Lähetetty: 08 Helmi 2006 11:48
Kirjoittaja mr.oohoosee
ylimark kirjoitti:
Kerroppas, mitenkä tuosta tulee 50% lukko.
siis tuo mun juttuhan on vitsi jos et ymmärtänyt...
helpommin kerrottu, jos hitsaat molemmat vetarit jumiin =100%
jos vaan toisen jumiin tai toisesta hitsi pettää 50% ja näinhän ei kannata ainakaan hitsata
mut kaikkea kokeiltu..

Lähetetty: 08 Helmi 2006 12:48
Kirjoittaja Jaakko85
mr.oohoosee kirjoitti:
siis tuo mun juttuhan on vitsi jos et ymmärtänyt...
helpommin kerrottu, jos hitsaat molemmat vetarit jumiin =100%
jos vaan toisen jumiin tai toisesta hitsi pettää 50% ja näinhän ei kannata ainakaan hitsata
mut kaikkea kokeiltu..

Ööh, melko puujalka.. No kuitenkin oisko viisaampaa hitsata ne lukot vain pelto/jääautoihin? Eikä se välttämättä ole jokaisen oma-asia, että turha siitä ruveta kiisteleen.
Lähetetty: 08 Helmi 2006 17:17
Kirjoittaja jani
Mulla meni jäällä kemppilukollisesta ladan perästä toinen vetari poikki. Ei muuten menny tasasellakaan mihinkään sen jälkeen.. Toinen pyörä vaa jauhoi tyhjää. Sit rupes menemää ku kaveri meni istumaan takakonttiin lisäpainoks. No ei muuta ku "uus" perä paikalle, ku sellanen oli tarjolla... Ja se myös kempiksi

Lähetetty: 08 Helmi 2006 17:20
Kirjoittaja jaska74
kemppilukko kestää ihan hyvin kadulla jos on kunnolla hitsattu
Lähetetty: 09 Helmi 2006 00:04
Kirjoittaja mr.oohoosee
jani kirjoitti:Mulla meni jäällä kemppilukollisesta ladan perästä toinen vetari poikki. Ei muuten menny tasasellakaan mihinkään sen jälkeen.. Toinen pyörä vaa jauhoi tyhjää. Sit rupes menemää ku kaveri meni istumaan takakonttiin lisäpainoks. No ei muuta ku "uus" perä paikalle, ku sellanen oli tarjolla... Ja se myös kempiksi

juuri tätä ajoin takaa.. ja asfaltilla sama homma tuon pidon suhteen,meinaan pyörii aika helposti tyhjää.
Lähetetty: 09 Helmi 2006 01:02
Kirjoittaja s.o.h.c
jaska74 kirjoitti:kemppilukko kestää ihan hyvin kadulla jos on kunnolla hitsattu
No kestäähän se aikansa, mutta onko hieman v*ttumainen ajaa.
Lähetetty: 09 Helmi 2006 10:56
Kirjoittaja martikainen
jaska74 kirjoitti:kemppilukko kestää ihan hyvin kadulla jos on kunnolla hitsattu
Onko tommonen 100% lukko sit katukäytössä ihan laillinen.

Lähetetty: 09 Helmi 2006 14:56
Kirjoittaja Manso
Onko tommonen 100% lukko sit katukäytössä ihan laillinen.

[/quote]
Ei ole laillinen ja katsastuksessa kemppi huomataan melkein poikkeusetta!
Lähetetty: 09 Helmi 2006 21:00
Kirjoittaja martikainen
Manso kirjoitti:Onko tommonen 100% lukko sit katukäytössä ihan laillinen.

Ei ole laillinen ja katsastuksessa kemppi huomataan melkein poikkeusetta![/quote]
Oishan se varmaan mielenkiintoista katsastaa, jos katsastuskonttorilla sattuu olemaan semmonen jarrudyno, joka kytkee vedon eri aikaan vasemmalle ja oikealle puolelle.

Lähetetty: 09 Helmi 2006 21:22
Kirjoittaja JuHo^
siitä tulee sanominen

vetarin pistokaan ei auttanut kun huomasivat dynolta postuttaessa että toinen rengas vaan pyöri ihan sama miten ryki ja pätki.. hylätty ja suoraan lapulle että siirto vain korjaamolle tai konttorile
saattaa olla konttorikohtastakin..
Lähetetty: 09 Helmi 2006 21:45
Kirjoittaja ft79
mutta kiva laite jonka voi tehdä heti kun tietää
ettei autoa enää katsasteta...ainakaan sillä perällä...
pyörii sierra ihan kivasti...(on joskus ollu..)
tosin vain pari kuukautta (raakaa rääkkäämistä)
ja sit rupes rysähtelee aina liikkeelle...
mutta ei sitä ajamalla rikki saannu...
hajos muut paikat ensin....
SUOSITTELEN...

Lähetetty: 09 Helmi 2006 22:28
Kirjoittaja jani
ft79 kirjoitti:SUOSITTELEN...

Yhdyn edelliseen puhujaan

Lähetetty: 10 Helmi 2006 18:51
Kirjoittaja henu
nonnii, nyt on melkein vuos ajeltu tällä "lukolla" ja paljon on hajonnu mut ite perä pelaa ku unelma eli kestäähän toi näköjään

vaikka tällästa ajoo oli melkein kaikki ajokerrat kesäällä
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2164433 8)
Lähetetty: 13 Helmi 2006 15:24
Kirjoittaja martikainen
Yritin etsii googlella ja aken sivuilta, mutta en löytänyt vastausta. Eli voisko joku kertoo miten kiree lukko saa olla et se on vielä katukäytössä laillinen. Hirveesti kuulee juttuu et kun ei menny katsastuksesta läpi jne... Mut löytyskö tosta mustaa valkoisella.?
Tommoseen juttuun kuitenkin törmäsin spinneri magazinen sivuilla:
kysymys:
onko "normaalin" perän hitsaaminen lukkoperäksi laillista?
vastaus:
Tiedossamme ei ole, että kemppilukko olisi katsastusteknisesti tai tieliikennelain mukaisesti laiton. Eli sinänsä sellaisen rakentaminen ja käyttäminen lienee laillista. Varmaa emme kuitenkaan uskalla mennä sanomaan, sillä kyse on kuitenkin auton teknisestä muutoksesta, johon viranomaisilla saattaa olla oma kantansa.
Lähetetty: 13 Helmi 2006 17:23
Kirjoittaja henu
martikainen kirjoitti:Yritin etsii googlella ja aken sivuilta, mutta en löytänyt vastausta. Eli voisko joku kertoo miten kiree lukko saa olla et se on vielä katukäytössä laillinen. Hirveesti kuulee juttuu et kun ei menny katsastuksesta läpi jne... Mut löytyskö tosta mustaa valkoisella.?
Tommoseen juttuun kuitenkin törmäsin spinneri magazinen sivuilla:
kysymys:
onko "normaalin" perän hitsaaminen lukkoperäksi laillista?
vastaus:
Tiedossamme ei ole, että kemppilukko olisi katsastusteknisesti tai tieliikennelain mukaisesti laiton. Eli sinänsä sellaisen rakentaminen ja käyttäminen lienee laillista. Varmaa emme kuitenkaan uskalla mennä sanomaan, sillä kyse on kuitenkin auton teknisestä muutoksesta, johon viranomaisilla saattaa olla oma kantansa.
eikös joku laki sano et voimansiirron osia ei saa hitsata
Lähetetty: 13 Helmi 2006 17:28
Kirjoittaja Jaakko85
henu kirjoitti:
eikös joku laki sano et voimansiirron osia ei saa hitsata
Päivänselvä asia, laiton purkkaviritys jolla ei ole mitään asiaa tieliikenteeseen.
Lähetetty: 13 Helmi 2006 19:13
Kirjoittaja Bootsi
Kemppi lukot kuuluu jäärata/pelto autoihin.. nykyään jo jokkiksessakin alkaa kitkalukot yleistymään. 8)
Lähetetty: 13 Helmi 2006 20:01
Kirjoittaja martikainen
En todellakaan ala väittämään, että toi lukko ois laillinen, mutta haluaisin vain tietää mistä löytyy lakitekstiä joka kyseisen lukon tekemisen tieliikenteeseen kieltää. Missä raja sitten kulkee onko 99% lukko sitten jo riittävän löysä.?
Lähetetty: 13 Helmi 2006 21:32
Kirjoittaja Bootsi
martikainen kirjoitti:En todellakaan ala väittämään, että toi lukko ois laillinen, mutta haluaisin vain tietää mistä löytyy lakitekstiä joka kyseisen lukon tekemisen tieliikenteeseen kieltää. Missä raja sitten kulkee onko 99% lukko sitten jo riittävän löysä.?
Eiköhän se raja mene siinä että "lukko ei saa haitata ajo-ominaisuuksia".
Mitään kitka prosentteja tuskin löytyy listoista, mutta ns. Spooli
ON kielletty.
Autossa pitää olla
TOIMIVA tasauspyörästö.
Re: kemppi lukosta
Lähetetty: 22 Marras 2008 20:19
Kirjoittaja iigle
Kysytääs nyt täällä ku ei viitti uutta topiccii avaa... Saakos perän hitsattuu lukkoon ku perä on paikallaan? Ja mites se hitsataan?
http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm Tuolla ku on toi animaatio kuva perästä ni hitsaanko ne keskellä olevat punaset ja ruskeet rattaat yhteen vai miten? Ei kellään ois kuvaa sierran perästä hitsattuna? Vähän ku on tietämätön ni pakko kysellä tyhmiä

Re: kemppi lukosta
Lähetetty: 23 Marras 2008 00:19
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Juu ne neljä pientä ratasta sieltä keskeltä hitsataan. Onnistuukait se paikkallaankin kuhan putsaat rattaat hyvin öljystä ja et roiski hitsillä pitkin poikin. Itse suosittelen ottamaan irti.
Re: kemppi lukosta
Lähetetty: 23 Marras 2008 01:04
Kirjoittaja iigle
Siis ihan sielt keskelt hampaitten välist vaa raa'asti umpeen? Aika brutaalia.

Miten se ois helpoin ottaa irti? Pelkkä murikka vai pitäiskö pudottaa koko takakelkka?

Re: kemppi lukosta
Lähetetty: 23 Marras 2008 12:51
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Hitsaat ne pikkurattaat siihen runkoon kiinni minkä sisälle ne on (ymmärrät kyllä kuhan perän aukaset) ja sitten hitsaat vielä joka kulmasta missä ne pikkurattaat osuu yhteen niin varmasti pysyy. Sierraan olet ilmeisesti hitsaamassa, muistaakseni sierrassa perä on siellä niin ylhäällä että että ei mahdu sisukset tulemaan ulos.
Re: kemppi lukosta
Lähetetty: 23 Marras 2008 13:11
Kirjoittaja iigle
Juu kiitti neuvoist.
Re:
Lähetetty: 17 Joulu 2008 18:42
Kirjoittaja Foorrtti
Bootsi kirjoitti:Kemppi lukot kuuluu jäärata/pelto autoihin.. nykyään jo jokkiksessakin alkaa kitkalukot yleistymään. 8)
kitkalukkoonhan menee jo puolet jokkis budjetista

kemppi on halvempi eikä ajo-ominaisuuksilla ole väliä jokkiksessa eikä vielä itselle ole tullut vastaan että jokkis autossa olis kitkalukko...