Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mitä ihmeen öljyä te sieltä motonetistä kiikuttelette?
kahlasin yks päivä motonetin hyllyn läpi (espoo) enkä huomannu yhtään mitään ford-erikois öljyä eikä purkkien takanakaan mainittu mitään erikoista
jaska74 kirjoitti:
mitä ihmeen öljyä te sieltä motonetistä kiikuttelette?
kahlasin yks päivä motonetin hyllyn läpi (espoo) enkä huomannu yhtään mitään ford-erikois öljyä eikä purkkien takanakaan mainittu mitään erikoista
Autotallissa tuota olisi, taitaa olla oikein Fjord-logolla varustettu.
Kyllä sitä pitäisi siellä olla...
Tuossa yksi mutta tästä purkista minulla ei ole kokemusta. http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0035
sanpsa kirjoitti:Ja vielä kerran, eli pystyykä nänä zetecin nostajat purkamaan? Tässä olis nyt yksi käsissä ja ainakaa pihdeillä vetämällä ei lähde!
En itekkään saanu purettua millään, yhen kaveri täällä piti antaa neuvoja "huomenna" mutta ei niitä oo vieläkään kuulunut, aikaa on kulunut jo puol vuotta... hakemalla löytyy muistaakseni ainakin ohjeet sierran nostinten purkuun?
Itse purin nostajat kopauttamalla tasaista kovaa pintaa vasten kuppipuoli alaspäin. Jotkut vaativat hieman enemmän koputtamista, varo ettei osat lentele ympärinsä...
Tyhjänä keskinasta painuu kasaan ihan sormivoimalla, niitä voi koittaa "pumpata" täyteen öljyastiassa, eka startti kannattaa pyörittää konetta hetken ilman puolan liitin paikallaan niin ei raksuta niin pahasti. Saksasta tuodun varaosamotin nostajat olivat niin karstapaskassa että eivät liikkuneet mihinkään vaikka kuinka putsasi. Jätin polttoöljyyn likoamaan jos niistä saisi vielä kalut... nahkahousut ajaneet 20 000+ samoilla öljyillä ja tuskin on ollut mitään Formula E 5W30, niin karstassa koko motti oli verrattuna "suomiauton" mottiin.
Ite tein sillai että laitoin nostajan kerrallaan ruuvipenkkiin ja puristin hitaasti öljyt mäellä moskineen, liikkui todella hyvin ,sitten heitin öljykylpyyn ja takaisin koneeseen, toimi hetken melko hiljaisesti kunnes alkoi taas..
hartza kirjoitti:Itse purin nostajat kopauttamalla tasaista kovaa pintaa vasten kuppipuoli alaspäin. Jotkut vaativat hieman enemmän koputtamista, varo ettei osat lentele ympärinsä...
Tyhjänä keskinasta painuu kasaan ihan sormivoimalla, niitä voi koittaa "pumpata" täyteen öljyastiassa, eka startti kannattaa pyörittää konetta hetken ilman puolan liitin paikallaan niin ei raksuta niin pahasti. Saksasta tuodun varaosamotin nostajat olivat niin karstapaskassa että eivät liikkuneet mihinkään vaikka kuinka putsasi. Jätin polttoöljyyn likoamaan jos niistä saisi vielä kalut... nahkahousut ajaneet 20 000+ samoilla öljyillä ja tuskin on ollut mitään Formula E 5W30, niin karstassa koko motti oli verrattuna "suomiauton" mottiin.
Poude kirjoitti:Ite tein sillai että laitoin nostajan kerrallaan ruuvipenkkiin ja puristin hitaasti öljyt mäellä moskineen, liikkui todella hyvin ,sitten heitin öljykylpyyn ja takaisin koneeseen, toimi hetken melko hiljaisesti kunnes alkoi taas..
Eli sinne varmaan jäi vielä moskaa... paras tapa olisi purkaa ne osiksi ja pestä silleen... En tiedä kuinka paha homma on purkaa noi zetekin nostajat.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Ittellä on 90 esco 1.6 ruisku kone,ei taida vielä olla zetec,elikkä nostimet myös kalkattaa täällä,eilen tein forte käsittelyn,vaihdoin, semisyynteettiset 5-50 öljyt ja suodattimet,eipä kalkatus oikeen mihinkään hävinnyt.Elikkä,nostajat n.parikymppiä tsipale,tuo on vissinkin 8tappinen kone,osille tulis hintaa 160e pyöreesti.
Soitin tossa yks päivä burtonpowerille englantii ja kysyin että mitäs öljyjä siinä cvh escortissa pitäs käyttää, niin ne suositteli synteettisiä 10W-40 öljyjä. Paikallinen ford edustaja suositteli taas noita synteettisiä 5W-30 öljyjä. Burttonilla ne taas piti niitä aivan liian laihoina. Kertokaas mulle mitä sinne pitäs tunkea?
keskustelua seuranneena vois tyhjentävästi todeta OT; mitä noita tommosia nostimia autoihi laitetaan,jos ne ei toimi? taitaa olla ihan itte paholaisen keksintöä!
1.4 CVH:ssa nakuttaa myös hydrauliset venttiilin nostimet.. Onko nuo kuinka vaikeaa uusia? Olen aloittelija joten tarvitsisin mahdollisimman tarkan kuvauksen operaatiosta jotta tiedän kannattaako itse edes yrittää, vai vienkö korjaamolle, vai annetaanko vain nakuttaa..
Opettaja suositteli kun noita nostimia vaihtelee,niin vaihtais samalla nokan...
Motonetissä myydään nokka/nostaja sarjaa 160€
en kyllä tiedä onko noista mihinkään..
Ite tässä mietin kun omassa nakuttaa yks nostaja (ei pidä öljyjä sisässä) Niin kannattaako fortea tehdä vai kannattaako vaan vaihtaa uus? Vai kaikki uuteen?
Motonetistä 9e/kpl = 72e
Rally racelta taas 13e/kpl = 104e
Onks noi motonetin aivan paskoja? Ei viittis turhaa maksaa 32e jos on täsmälleen samoja..
Tsekkaa ne kaikki nostajat ovatko vaihtokunnossa vaiko vain se yksi. Tuskin sillä fortella sitä yhtä nostajaa saa elvytettyä enää jos se on päässyt kunnolla naputtamaan.
Mä vaihdoin juuri tänään cvh pattiin 3 kpl nostajia koska olivat tiltanneet ja niillä ei ollut ajettu kuin vajaa 100km!! Ja olivat motonetin nostajia.. Onneksi uusi fordin nokka sentään näytti säilyneen vaikka nostajat olivatkin kuopalla jo. Koneistamon kautta hankitut nostajat kustansivat 12.50e/kpl mutta ne näyttivät koneistukseltaankin paremmilta kuin motonetin nostajat.
Eli voipi olla syytä tsekata huolella ne motonetin nostajat jos sellaiset päätyy ostamaan.
Tosin, sekin saattoi vaikuttaa kun auto seisoi pihassa useamman kuukauden eikä sitä edes käynnistelty välillä. Ehkä nostajat jumivat siitä.