Hydraulisten-nostimien korjaaminen /tehty(kö)?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Poude kirjoitti:
Ihan Motonetin Foordiin tarkotetut..

mitä ihmeen öljyä te sieltä motonetistä kiikuttelette?
kahlasin yks päivä motonetin hyllyn läpi (espoo) enkä huomannu yhtään mitään ford-erikois öljyä eikä purkkien takanakaan mainittu mitään erikoista
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

0-30 taitaa olla suositus Zeteckiin?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
mn2346
Viestit: 55
Liittynyt: 11 Loka 2005 19:23
Paikkakunta: Sauvo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mn2346 »

jaska74 kirjoitti:
mitä ihmeen öljyä te sieltä motonetistä kiikuttelette?
kahlasin yks päivä motonetin hyllyn läpi (espoo) enkä huomannu yhtään mitään ford-erikois öljyä eikä purkkien takanakaan mainittu mitään erikoista
Autotallissa tuota olisi, taitaa olla oikein Fjord-logolla varustettu.
Kyllä sitä pitäisi siellä olla...
Tuossa yksi mutta tästä purkista minulla ei ole kokemusta.
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0035
-M
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

no voi vietävä. empä tuollasta nähnykkään.
tarttee vissiin mennä vantaan motonettiin...






sori Kuva
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

lapazu kirjoitti: Jaska, tuota saa myös Fordilta, yllättäen...
joo varmasti saa. litran siihen hintaan mitä motonetistä 4... :wink:
Focus 1.0 edition a6 2017
ars2000
Viestit: 17
Liittynyt: 03 Heinä 2007 22:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ars2000 »

Japsin nostin purettuna :
http://img201.imageshack.us/img201/7443 ... ninao4.jpg

Venttiiliä vasten tulevasta olakkeesta pihdeillä vetämällä irtoaa.
sanpsa
Viestit: 83
Liittynyt: 26 Joulu 2006 17:42

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

Onko tuo jako miten helppo saada kohdalleen jos nokat irrottaa, eli onko siellä selkeät merkit?
sanpsa
Viestit: 83
Liittynyt: 26 Joulu 2006 17:42

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

Ja vielä kerran, eli pystyykä nänä zetecin nostajat purkamaan? Tässä olis nyt yksi käsissä ja ainakaa pihdeillä vetämällä ei lähde! :?:
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

sanpsa kirjoitti:Ja vielä kerran, eli pystyykä nänä zetecin nostajat purkamaan? Tässä olis nyt yksi käsissä ja ainakaa pihdeillä vetämällä ei lähde! :?:


En itekkään saanu purettua millään, yhen kaveri täällä piti antaa neuvoja "huomenna" mutta ei niitä oo vieläkään kuulunut, aikaa on kulunut jo puol vuotta... hakemalla löytyy muistaakseni ainakin ohjeet sierran nostinten purkuun?
Mondeo Mk1
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Poksahtaiskohan auki kun tyrkkää paineen sinne sisälle?
Escort 1.8 sport -97
sanpsa
Viestit: 83
Liittynyt: 26 Joulu 2006 17:42

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

No perhana. Mitenhän nuo sitten kunnostaisi kun nyt ois konekkin levällään...?
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Itse purin nostajat kopauttamalla tasaista kovaa pintaa vasten kuppipuoli alaspäin. Jotkut vaativat hieman enemmän koputtamista, varo ettei osat lentele ympärinsä... :wink:

Tyhjänä keskinasta painuu kasaan ihan sormivoimalla, niitä voi koittaa "pumpata" täyteen öljyastiassa, eka startti kannattaa pyörittää konetta hetken ilman puolan liitin paikallaan niin ei raksuta niin pahasti. Saksasta tuodun varaosamotin nostajat olivat niin karstapaskassa että eivät liikkuneet mihinkään vaikka kuinka putsasi. Jätin polttoöljyyn likoamaan jos niistä saisi vielä kalut... nahkahousut ajaneet 20 000+ samoilla öljyillä ja tuskin on ollut mitään Formula E 5W30, niin karstassa koko motti oli verrattuna "suomiauton" mottiin.

No huh huh
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Ite tein sillai että laitoin nostajan kerrallaan ruuvipenkkiin ja puristin hitaasti öljyt mäellä moskineen, liikkui todella hyvin ,sitten heitin öljykylpyyn ja takaisin koneeseen, toimi hetken melko hiljaisesti kunnes alkoi taas..
Mondeo Mk1
sanpsa
Viestit: 83
Liittynyt: 26 Joulu 2006 17:42

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

hartza kirjoitti:Itse purin nostajat kopauttamalla tasaista kovaa pintaa vasten kuppipuoli alaspäin. Jotkut vaativat hieman enemmän koputtamista, varo ettei osat lentele ympärinsä... :wink:

Tyhjänä keskinasta painuu kasaan ihan sormivoimalla, niitä voi koittaa "pumpata" täyteen öljyastiassa, eka startti kannattaa pyörittää konetta hetken ilman puolan liitin paikallaan niin ei raksuta niin pahasti. Saksasta tuodun varaosamotin nostajat olivat niin karstapaskassa että eivät liikkuneet mihinkään vaikka kuinka putsasi. Jätin polttoöljyyn likoamaan jos niistä saisi vielä kalut... nahkahousut ajaneet 20 000+ samoilla öljyillä ja tuskin on ollut mitään Formula E 5W30, niin karstassa koko motti oli verrattuna "suomiauton" mottiin.

No huh huh
Noniin, nyt rupes homma onnistumaan. Kiitokset :!:
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Poude kirjoitti:Ite tein sillai että laitoin nostajan kerrallaan ruuvipenkkiin ja puristin hitaasti öljyt mäellä moskineen, liikkui todella hyvin ,sitten heitin öljykylpyyn ja takaisin koneeseen, toimi hetken melko hiljaisesti kunnes alkoi taas..
Eli sinne varmaan jäi vielä moskaa... paras tapa olisi purkaa ne osiksi ja pestä silleen... En tiedä kuinka paha homma on purkaa noi zetekin nostajat.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Ittellä on 90 esco 1.6 ruisku kone,ei taida vielä olla zetec,elikkä nostimet myös kalkattaa täällä,eilen tein forte käsittelyn,vaihdoin, semisyynteettiset 5-50 öljyt ja suodattimet,eipä kalkatus oikeen mihinkään hävinnyt.Elikkä,nostajat n.parikymppiä tsipale,tuo on vissinkin 8tappinen kone,osille tulis hintaa 160e pyöreesti. :(
sanpsa
Viestit: 83
Liittynyt: 26 Joulu 2006 17:42

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

No ei ihme että naputtaa noin paksuilla öljyillä.
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Sama se on,vanhat litkut ku uudet litkut,ihan sama naputus.Automaasta vielä noita soittelin litkujen viskositeetti arvoja..
mkIII
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Syys 2006 23:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mkIII »

Soitin tossa yks päivä burtonpowerille englantii ja kysyin että mitäs öljyjä siinä cvh escortissa pitäs käyttää, niin ne suositteli synteettisiä 10W-40 öljyjä. Paikallinen ford edustaja suositteli taas noita synteettisiä 5W-30 öljyjä. Burttonilla ne taas piti niitä aivan liian laihoina. Kertokaas mulle mitä sinne pitäs tunkea?
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

5-30 on varmaan täällä kylmemmässä parempi... mutta ei se 5-40 huono ole jos ei ihan jotain pirkkaa laita.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
tt-r
Viestit: 87
Liittynyt: 02 Maalis 2005 22:16
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tt-r »

:D keskustelua seuranneena vois tyhjentävästi todeta OT; mitä noita tommosia nostimia autoihi laitetaan,jos ne ei toimi? taitaa olla ihan itte paholaisen keksintöä!
escort 1973 TIC megaruutta
escort 1979 prokkis,myytävänä -gotta collect 'em all!
Quintrix
Viestit: 53
Liittynyt: 26 Maalis 2007 17:35
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Quintrix »

1.4 CVH:ssa nakuttaa myös hydrauliset venttiilin nostimet.. Onko nuo kuinka vaikeaa uusia? Olen aloittelija joten tarvitsisin mahdollisimman tarkan kuvauksen operaatiosta jotta tiedän kannattaako itse edes yrittää, vai vienkö korjaamolle, vai annetaanko vain nakuttaa..
Ford Escort 1.4 CL 5D -87
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Opettaja suositteli kun noita nostimia vaihtelee,niin vaihtais samalla nokan...
Motonetissä myydään nokka/nostaja sarjaa 160€
en kyllä tiedä onko noista mihinkään..
puliukk0
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Loka 2007 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja puliukk0 »

Ite tässä mietin kun omassa nakuttaa yks nostaja (ei pidä öljyjä sisässä) Niin kannattaako fortea tehdä vai kannattaako vaan vaihtaa uus? Vai kaikki uuteen?

Motonetistä 9e/kpl = 72e
Rally racelta taas 13e/kpl = 104e

Onks noi motonetin aivan paskoja? Ei viittis turhaa maksaa 32e jos on täsmälleen samoja..
RabaFari
Viestit: 20
Liittynyt: 17 Tammi 2006 21:56
Paikkakunta: Äetsä

Viesti Kirjoittaja RabaFari »

Tsekkaa ne kaikki nostajat ovatko vaihtokunnossa vaiko vain se yksi. Tuskin sillä fortella sitä yhtä nostajaa saa elvytettyä enää jos se on päässyt kunnolla naputtamaan.

Mä vaihdoin juuri tänään cvh pattiin 3 kpl nostajia koska olivat tiltanneet ja niillä ei ollut ajettu kuin vajaa 100km!! Ja olivat motonetin nostajia.. Onneksi uusi fordin nokka sentään näytti säilyneen vaikka nostajat olivatkin kuopalla jo. Koneistamon kautta hankitut nostajat kustansivat 12.50e/kpl mutta ne näyttivät koneistukseltaankin paremmilta kuin motonetin nostajat. :shock:

Eli voipi olla syytä tsekata huolella ne motonetin nostajat jos sellaiset päätyy ostamaan. :roll:

Tosin, sekin saattoi vaikuttaa kun auto seisoi pihassa useamman kuukauden eikä sitä edes käynnistelty välillä. Ehkä nostajat jumivat siitä.
Vastaa Viestiin