Re: Focus 2015
Lähetetty: 31 Tammi 2020 20:29
Itseasiassa maahantuoja puhui 1.10 päivämäärästä, mutta netissä 1.9.16. Autotilattu 1.9 jälkeen mutta ennen 1.10, siinä oli sekaannus ja lopulta maahantuojalta tuli s-posti että nyt on se takuu laitettu voimaan
Huomioi että se takuu mikä on voimassa, ei ole täystakuu vaan Protect. Paljon on rajattu pois takuun piiristä.
Jep, 2018 Astra jäi liikkeeseen ja tupaöljy eskortti tuli tilalle. Nyt pihassa kaksi valkoista Focusta
Näytin myyjälle huoltokirjasta että takuu on voimassa. Myyjä myös sanoi ettei tässä ole webastoa mutta hyvinhän tuo pöhisee
Seurasin joskus latausjännitettä ajotietokoneesta näytöltä ja totta tosiaan jännite nousi aina moottorijarrutuksessa.Focus_2.0 kirjoitti: ↑27 Tammi 2020 20:39 Kuullostaa latausjärjestelmän vialta.. Onko se sitten vaan ohjelmallinen vai jokin osa rikki. Jos on kuitenkin aikasemmin toiminu.. Ford huolto yleensä aika kädetön näissä hommissa. Vaihdetaan akku ja käsketään lataamaan ulkoisella laturilla. En ole tosin kuullut, että mk3:ssa olisi BMS-ongelmia vrt. mk4..
Enkkufoorumilla oli juttua, että pitäisi moottorijarrutuksessa ja normi jarrutuksessa nostaa jännitteen tappiin. Oletko mitannu jännitteitä ajon aikana miten käyttäytyy?
Tuo on aivan normaalia toimintaa Fordissa. Ulkoinen laturi auttaa sen aikaa kunnes akun varaus on syöty siihen 80 % eli ei kovinkaan kauan.pietarj kirjoitti: ↑01 Helmi 2020 18:46 Seurasin joskus latausjännitettä ajotietokoneesta näytöltä ja totta tosiaan jännite nousi aina moottorijarrutuksessa.
Autossa on calixin ylläpitolaturi ja lataa aina kun auto on piuhassa,silti akun jännite on 10km työmatkan jälkeen joskus jopa alle 12v,joskus yli 13v.Joskus taas koko yön piuhassa olon jälkeen laturi tuuttaa melkein 15v ja välillä 12-13v,eli ei tuosta ota oikein mitään tolkkua.
No niin, viikon jälkeen vieläkin naurattaa. Miten ihmeessä pystyin kiusaamaan niin mukavaa miestä kuin itseäni ooppelilla. Sen kanssa v****i liki joka päivä joku asia, Focuksessa kaikki kohdallaan. Harmitti jo heti alkuun Astran kanssa että miksi en ostanut viimeisiä mk3.5 Focuksia kun tuttu auto, no halpa hinta ja varusteet houkutti ooppeliin. AGR penkit oli paremmat opelissa, mutta ei niilläkään kaikkea kuittaa mikä on huonosti.
Noniin päivitystä tilanteeseen. Olimme perheen kanssa 3 viikkoa Balilla ja auto jäi siksi aikaa huoltoon. Korinohjausmoduuli päivitettiin ja umpion johdotukset tarkistettiin --> ei vaikutusta, eli umpio vaihtoon. Korjauskustannukset 1900e ja protect ei tosiaan lähtökohtaisesti korvaa umpiota.Focus_2.0 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 20:21Vaikuttaa umpiovialta.. Säkällä voi korjaantua resetoinnilla tai moduulin vaihdolla. Mulla tuli aina hetki käynnistyksen jälkeen ”headlight malfunction”-viesti. Toivottavasti saat väännettyä uuden umpion jos vika on siinä..Jap3 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 09:49 Mulla myös alkanut vasen umpio temppuilemaan. Kun lähtee ajamaan niin kääntyy ääriasentoon vasemmalle alas. Sen jälkeen eivät enää kumpikaan valo käänny, ennenkuin pysähtyy niin valot palautuu normiasentoon. Keskiviikkona koodien lukuun Fordille, mitään vikavaloja ei sytytä mittaristoon.
Autossa ford protect 7v/140tkm, saa nähdä kuinka käy.
87000km. "Vanha" Vaunulahan tuo periaatteessa on kun Vesijärven auto osti Vaunula Hyvinkään ja Hämeenlinnan toiminnot. Toki yrityksen sisäinen meininki varmasti toista.
Hienoa, että sait umpion takuuseen. Kova raha maksaa pitkälti toista tonnia umpiosta joka tiedetään lähtökohtaisesti olevan viallinen..Jap3 kirjoitti: ↑20 Helmi 2020 06:27Noniin päivitystä tilanteeseen. Olimme perheen kanssa 3 viikkoa Balilla ja auto jäi siksi aikaa huoltoon. Korinohjausmoduuli päivitettiin ja umpion johdotukset tarkistettiin --> ei vaikutusta, eli umpio vaihtoon. Korjauskustannukset 1900e ja protect ei tosiaan lähtökohtaisesti korvaa umpiota.Focus_2.0 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 20:21Vaikuttaa umpiovialta.. Säkällä voi korjaantua resetoinnilla tai moduulin vaihdolla. Mulla tuli aina hetki käynnistyksen jälkeen ”headlight malfunction”-viesti. Toivottavasti saat väännettyä uuden umpion jos vika on siinä..Jap3 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 09:49 Mulla myös alkanut vasen umpio temppuilemaan. Kun lähtee ajamaan niin kääntyy ääriasentoon vasemmalle alas. Sen jälkeen eivät enää kumpikaan valo käänny, ennenkuin pysähtyy niin valot palautuu normiasentoon. Keskiviikkona koodien lukuun Fordille, mitään vikavaloja ei sytytä mittaristoon.
Autossa ford protect 7v/140tkm, saa nähdä kuinka käy.
Goodwill-hakemus Fordille ja jo päivässä sieltä tuli vastaus että korvataan uusi umpio.
Nyt on uusi umpio asennettu ja tuntuu toimivan![]()
Pisteet Hyvinkään nelipyörälle ja Fordin takuuosastolle.![]()
Joo itsekin olen ostanut tuon Focuksen uutena. Kyllä huoltoneuvoja kysyi olenko ostanut auton uutena ym.Focus_2.0 kirjoitti: ↑20 Helmi 2020 15:09Hienoa, että sait umpion takuuseen. Kova raha maksaa pitkälti toista tonnia umpiosta joka tiedetään lähtökohtaisesti olevan viallinen..Jap3 kirjoitti: ↑20 Helmi 2020 06:27Noniin päivitystä tilanteeseen. Olimme perheen kanssa 3 viikkoa Balilla ja auto jäi siksi aikaa huoltoon. Korinohjausmoduuli päivitettiin ja umpion johdotukset tarkistettiin --> ei vaikutusta, eli umpio vaihtoon. Korjauskustannukset 1900e ja protect ei tosiaan lähtökohtaisesti korvaa umpiota.Focus_2.0 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 20:21Vaikuttaa umpiovialta.. Säkällä voi korjaantua resetoinnilla tai moduulin vaihdolla. Mulla tuli aina hetki käynnistyksen jälkeen ”headlight malfunction”-viesti. Toivottavasti saat väännettyä uuden umpion jos vika on siinä..Jap3 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 09:49 Mulla myös alkanut vasen umpio temppuilemaan. Kun lähtee ajamaan niin kääntyy ääriasentoon vasemmalle alas. Sen jälkeen eivät enää kumpikaan valo käänny, ennenkuin pysähtyy niin valot palautuu normiasentoon. Keskiviikkona koodien lukuun Fordille, mitään vikavaloja ei sytytä mittaristoon.
Autossa ford protect 7v/140tkm, saa nähdä kuinka käy.
Goodwill-hakemus Fordille ja jo päivässä sieltä tuli vastaus että korvataan uusi umpio.
Nyt on uusi umpio asennettu ja tuntuu toimivan![]()
Pisteet Hyvinkään nelipyörälle ja Fordin takuuosastolle.![]()
Itselläni sain umpion Fordin piikkiin kun oli verrattain vähän ajettu ja säännöllisesti huollettu. Myöskin se että olen ensimmäinen omistaja vaikutti ilmeisesti asiaan. Lähtökohta oli se että umpion tekniikan tulee kestää pidempään kuin muutama vuosi.
EeroH kirjoitti: ↑01 Maalis 2020 11:22 Onko näistä auki asti työntävistä kaasujousista kokemuskia pidemmässä käytössä?
https://schaefer-metallverarbeitung-sho ... ts/2014023
Kestääkö lukitus ja jousien kiinnitykset työntövoimaa?
Eipä valohoidosta kannata maksaa.. Käyttää sitä säännöllisesti, kesälläkin kun on riittävän viileä ilma. Itselleni on sanottu parissakin huoltoliikkeessä, että korjataan vasta kun lopettaa toimintansa, ja säännöllinen käyttö on parasta huoltoa.