2l 150hv diesel farmareita nettiautossa tällä hetkellä tasan 0 myynnissä.
Focus 2015
Re: Focus 2015
Joo jos tuota päivämäärää katsoo niin kyllä se takuu pitää olla voimassa. Kuka siellä maahantuonnissa sulle tuolaisen tulkinnan selitti. Onhan niitä muita merkkijä myynissä jos Fordissa ei löydy sopivaa tuota tarkoitin vain.Tuota ei voi tarkistaa mutta milloin on tehty se tilaus-sopimus ,etteivät siihen vetoa eli ennen 1.9 tehty tilaus nou takuu.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 2015
Joo, noinhan se menee, eli toi on sit tilattu ennen 9/2016, siksi takuu ei ole voimassa.
Focus CC 2.0 titanium 2007
Focus STW ST-line 1.0 MY20
ex-Focus ST-line 1.0 MY17
Focus STW ST-line 1.0 MY20
ex-Focus ST-line 1.0 MY17
Re: Focus 2015
Itseasiassa maahantuoja puhui 1.10 päivämäärästä, mutta netissä 1.9.16. Autotilattu 1.9 jälkeen mutta ennen 1.10, siinä oli sekaannus ja lopulta maahantuojalta tuli s-posti että nyt on se takuu laitettu voimaan

Re: Focus 2015
Hyvä homma eli ostatko biilin nyt. Näissä hommissa saa olla tarkkana kuin porkkana..
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 2015
Huomioi että se takuu mikä on voimassa, ei ole täystakuu vaan Protect. Paljon on rajattu pois takuun piiristä.
Re: Focus 2015
Jep, 2018 Astra jäi liikkeeseen ja tupaöljy eskortti tuli tilalle. Nyt pihassa kaksi valkoista Focusta

Nyt huoltokirjaa tutkiessani huomasin miksi tuossa takuu asiassa oli sekoilua. Autoon alunperin otettu 36kk(?!) protect joka myöhemmin päivitetty 60kk. Siksi joka paikassa näkyi että takuu olisi juuri loppunut kun auto tullut 36kk vanhaksi.
Re: Focus 2015
Hyvä homma jos mieluisen pelin sait pihaan. Saanko olla utelias tuliko kaupat hierottua ilman takuuta kuten liike sanoi. Vai korjasitko myyjälle tämän erheen ennen kädenpuristusta. Ps valkoinen auto on kivan värinnen itselläkin on 2 valkkua autotallissa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 2015
Näytin myyjälle huoltokirjasta että takuu on voimassa. Myyjä myös sanoi ettei tässä ole webastoa mutta hyvinhän tuo pöhisee

Re: Focus 2015
Seurasin joskus latausjännitettä ajotietokoneesta näytöltä ja totta tosiaan jännite nousi aina moottorijarrutuksessa.Focus_2.0 kirjoitti: ↑27 Tammi 2020 20:39 Kuullostaa latausjärjestelmän vialta.. Onko se sitten vaan ohjelmallinen vai jokin osa rikki. Jos on kuitenkin aikasemmin toiminu.. Ford huolto yleensä aika kädetön näissä hommissa. Vaihdetaan akku ja käsketään lataamaan ulkoisella laturilla. En ole tosin kuullut, että mk3:ssa olisi BMS-ongelmia vrt. mk4..
Enkkufoorumilla oli juttua, että pitäisi moottorijarrutuksessa ja normi jarrutuksessa nostaa jännitteen tappiin. Oletko mitannu jännitteitä ajon aikana miten käyttäytyy?
Autossa on calixin ylläpitolaturi ja lataa aina kun auto on piuhassa,silti akun jännite on 10km työmatkan jälkeen joskus jopa alle 12v,joskus yli 13v.Joskus taas koko yön piuhassa olon jälkeen laturi tuuttaa melkein 15v ja välillä 12-13v,eli ei tuosta ota oikein mitään tolkkua.
Toyota corolla hybrid touring sport
Focus 1.0 turnier -18
Focus 1.6 ecoboost sedan titanium -11
Focus wagon 1.6 -07
Focus sedan 1.6 -01
Focus 1.0 turnier -18
Focus 1.6 ecoboost sedan titanium -11
Focus wagon 1.6 -07
Focus sedan 1.6 -01
Re: Focus 2015
Kerrassaan asiantunteva myyjä

Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Tuo on aivan normaalia toimintaa Fordissa. Ulkoinen laturi auttaa sen aikaa kunnes akun varaus on syöty siihen 80 % eli ei kovinkaan kauan.pietarj kirjoitti: ↑01 Helmi 2020 18:46 Seurasin joskus latausjännitettä ajotietokoneesta näytöltä ja totta tosiaan jännite nousi aina moottorijarrutuksessa.
Autossa on calixin ylläpitolaturi ja lataa aina kun auto on piuhassa,silti akun jännite on 10km työmatkan jälkeen joskus jopa alle 12v,joskus yli 13v.Joskus taas koko yön piuhassa olon jälkeen laturi tuuttaa melkein 15v ja välillä 12-13v,eli ei tuosta ota oikein mitään tolkkua.
Samaa mieltä että lataussysteemissä ei ole mitään logiikkaa. Se elää ihan omaa elämää. Kaikki jännitteet 11,5 - 14,8 V on "ominaisuus" Fordissa.
Päästöt on saatu laskennallisesti alas ja se on koko aivopierun tavoite.
Yllä olevan takia minulla ei ole enää dieseliä eikä ole Eberiä/Webastoa.
S/S ei välillä toimi mutta se ei haittaa yhtään.
Re: Focus 2015
No niin, viikon jälkeen vieläkin naurattaa. Miten ihmeessä pystyin kiusaamaan niin mukavaa miestä kuin itseäni ooppelilla. Sen kanssa v****i liki joka päivä joku asia, Focuksessa kaikki kohdallaan. Harmitti jo heti alkuun Astran kanssa että miksi en ostanut viimeisiä mk3.5 Focuksia kun tuttu auto, no halpa hinta ja varusteet houkutti ooppeliin. AGR penkit oli paremmat opelissa, mutta ei niilläkään kaikkea kuittaa mikä on huonosti.
Re: Focus 2015
Noniin päivitystä tilanteeseen. Olimme perheen kanssa 3 viikkoa Balilla ja auto jäi siksi aikaa huoltoon. Korinohjausmoduuli päivitettiin ja umpion johdotukset tarkistettiin --> ei vaikutusta, eli umpio vaihtoon. Korjauskustannukset 1900e ja protect ei tosiaan lähtökohtaisesti korvaa umpiota.Focus_2.0 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 20:21Vaikuttaa umpiovialta.. Säkällä voi korjaantua resetoinnilla tai moduulin vaihdolla. Mulla tuli aina hetki käynnistyksen jälkeen ”headlight malfunction”-viesti. Toivottavasti saat väännettyä uuden umpion jos vika on siinä..Jap3 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 09:49 Mulla myös alkanut vasen umpio temppuilemaan. Kun lähtee ajamaan niin kääntyy ääriasentoon vasemmalle alas. Sen jälkeen eivät enää kumpikaan valo käänny, ennenkuin pysähtyy niin valot palautuu normiasentoon. Keskiviikkona koodien lukuun Fordille, mitään vikavaloja ei sytytä mittaristoon.
Autossa ford protect 7v/140tkm, saa nähdä kuinka käy.
Goodwill-hakemus Fordille ja jo päivässä sieltä tuli vastaus että korvataan uusi umpio.
Nyt on uusi umpio asennettu ja tuntuu toimivan

Pisteet Hyvinkään nelipyörälle ja Fordin takuuosastolle.

Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Focus 2015
Paljon autolla oli ajettu kun tälläistä vikaa pukkasi. Nelipyörässä taitaa olla eri meininki kuin Vaunulassa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 2015
87000km. "Vanha" Vaunulahan tuo periaatteessa on kun Vesijärven auto osti Vaunula Hyvinkään ja Hämeenlinnan toiminnot. Toki yrityksen sisäinen meininki varmasti toista.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Focus 2015
Eiköhän goodwill painotu noihin ajettuihin kilometriin ei oiken anna hyvää kuvaa laadusta muuten. Vaunulasta itsellä kokemusta että tuon Mondeon valoilla ei nähnyt ajaa pimeässä. Vaunula auto sisällä 5 minuuttia valoissa ei mitään vikaa.
No ne umpiot vaihdettiin kun vein Veholle.
Ps. Tuo goodwill on laajakäsite. Kun Mäkisen kuljetus firman farmari Volvosta vaihdelaatikko meni. Isäntä soitti maahantuojalle valitti että laatikko meni eikä keikkaa voi heittää. Ja tosi vähän ajettu vasta 2 miljoonaa. Maahantuoja ymmärsi uusi laatikko joskin asennuksen joutui Herra Mäkinen itse kustantaa.
No ne umpiot vaihdettiin kun vein Veholle.
Ps. Tuo goodwill on laajakäsite. Kun Mäkisen kuljetus firman farmari Volvosta vaihdelaatikko meni. Isäntä soitti maahantuojalle valitti että laatikko meni eikä keikkaa voi heittää. Ja tosi vähän ajettu vasta 2 miljoonaa. Maahantuoja ymmärsi uusi laatikko joskin asennuksen joutui Herra Mäkinen itse kustantaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 2015
Hienoa, että sait umpion takuuseen. Kova raha maksaa pitkälti toista tonnia umpiosta joka tiedetään lähtökohtaisesti olevan viallinen..Jap3 kirjoitti: ↑20 Helmi 2020 06:27Noniin päivitystä tilanteeseen. Olimme perheen kanssa 3 viikkoa Balilla ja auto jäi siksi aikaa huoltoon. Korinohjausmoduuli päivitettiin ja umpion johdotukset tarkistettiin --> ei vaikutusta, eli umpio vaihtoon. Korjauskustannukset 1900e ja protect ei tosiaan lähtökohtaisesti korvaa umpiota.Focus_2.0 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 20:21Vaikuttaa umpiovialta.. Säkällä voi korjaantua resetoinnilla tai moduulin vaihdolla. Mulla tuli aina hetki käynnistyksen jälkeen ”headlight malfunction”-viesti. Toivottavasti saat väännettyä uuden umpion jos vika on siinä..Jap3 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 09:49 Mulla myös alkanut vasen umpio temppuilemaan. Kun lähtee ajamaan niin kääntyy ääriasentoon vasemmalle alas. Sen jälkeen eivät enää kumpikaan valo käänny, ennenkuin pysähtyy niin valot palautuu normiasentoon. Keskiviikkona koodien lukuun Fordille, mitään vikavaloja ei sytytä mittaristoon.
Autossa ford protect 7v/140tkm, saa nähdä kuinka käy.
Goodwill-hakemus Fordille ja jo päivässä sieltä tuli vastaus että korvataan uusi umpio.
Nyt on uusi umpio asennettu ja tuntuu toimivan![]()
Pisteet Hyvinkään nelipyörälle ja Fordin takuuosastolle.![]()
Itselläni sain umpion Fordin piikkiin kun oli verrattain vähän ajettu ja säännöllisesti huollettu. Myöskin se että olen ensimmäinen omistaja vaikutti ilmeisesti asiaan. Lähtökohta oli se että umpion tekniikan tulee kestää pidempään kuin muutama vuosi.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Joo itsekin olen ostanut tuon Focuksen uutena. Kyllä huoltoneuvoja kysyi olenko ostanut auton uutena ym.Focus_2.0 kirjoitti: ↑20 Helmi 2020 15:09Hienoa, että sait umpion takuuseen. Kova raha maksaa pitkälti toista tonnia umpiosta joka tiedetään lähtökohtaisesti olevan viallinen..Jap3 kirjoitti: ↑20 Helmi 2020 06:27Noniin päivitystä tilanteeseen. Olimme perheen kanssa 3 viikkoa Balilla ja auto jäi siksi aikaa huoltoon. Korinohjausmoduuli päivitettiin ja umpion johdotukset tarkistettiin --> ei vaikutusta, eli umpio vaihtoon. Korjauskustannukset 1900e ja protect ei tosiaan lähtökohtaisesti korvaa umpiota.Focus_2.0 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 20:21Vaikuttaa umpiovialta.. Säkällä voi korjaantua resetoinnilla tai moduulin vaihdolla. Mulla tuli aina hetki käynnistyksen jälkeen ”headlight malfunction”-viesti. Toivottavasti saat väännettyä uuden umpion jos vika on siinä..Jap3 kirjoitti: ↑20 Tammi 2020 09:49 Mulla myös alkanut vasen umpio temppuilemaan. Kun lähtee ajamaan niin kääntyy ääriasentoon vasemmalle alas. Sen jälkeen eivät enää kumpikaan valo käänny, ennenkuin pysähtyy niin valot palautuu normiasentoon. Keskiviikkona koodien lukuun Fordille, mitään vikavaloja ei sytytä mittaristoon.
Autossa ford protect 7v/140tkm, saa nähdä kuinka käy.
Goodwill-hakemus Fordille ja jo päivässä sieltä tuli vastaus että korvataan uusi umpio.
Nyt on uusi umpio asennettu ja tuntuu toimivan![]()
Pisteet Hyvinkään nelipyörälle ja Fordin takuuosastolle.![]()
Itselläni sain umpion Fordin piikkiin kun oli verrattain vähän ajettu ja säännöllisesti huollettu. Myöskin se että olen ensimmäinen omistaja vaikutti ilmeisesti asiaan. Lähtökohta oli se että umpion tekniikan tulee kestää pidempään kuin muutama vuosi.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Focus 2015
Onko näistä auki asti työntävistä kaasujousista kokemuskia pidemmässä käytössä?
https://schaefer-metallverarbeitung-sho ... ts/2014023
Kestääkö lukitus ja jousien kiinnitykset työntövoimaa?
https://schaefer-metallverarbeitung-sho ... ts/2014023
Kestääkö lukitus ja jousien kiinnitykset työntövoimaa?
Re: Focus 2015
EeroH kirjoitti: ↑01 Maalis 2020 11:22 Onko näistä auki asti työntävistä kaasujousista kokemuskia pidemmässä käytössä?
https://schaefer-metallverarbeitung-sho ... ts/2014023
Kestääkö lukitus ja jousien kiinnitykset työntövoimaa?
Facen puolella joku niitä muuten kehui, mutta ovat kuulemma niin jäykkiä ettei eukko saanut enää luukkua kiinni niin joutui ottamaan ne pois


Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Focus 2015
Eberihän ei vissiin sisälly auton normaaliin huolto-ohjelmaan (?) Joten pitääkös tälle tehdä minkälaista huoltoa ja missä vaiheessa? Auton manuaalikaan ei asiaan ota mitään kantaa
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Focus 2015
Kesällä käyttää ja syksyllä ennen käyttöä vie huoltoon .onko vikakoodeja muistissa ja sekkavat että lämmitin on kunnossa että toimii talvella. Noita liikkeitä jotka keskittyneet lämmitin huolroon kyllä löytyy. Sama juttu kuin ilmastoinin huolto omistajan pitää huolehtia siitä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 2015
Eipä valohoidosta kannata maksaa.. Käyttää sitä säännöllisesti, kesälläkin kun on riittävän viileä ilma. Itselleni on sanottu parissakin huoltoliikkeessä, että korjataan vasta kun lopettaa toimintansa, ja säännöllinen käyttö on parasta huoltoa.