Mielenkiintoista, ei näy mulla. Tai sitten en vaan löydä.Kuningastonttu kirjoitti: ↑21 Touko 2025 16:45 Ford Passissa ainakin näkyy jo takaisinkutsu. Ei ku vaan pajalle.
Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
En menisi ensimmäisenä kokeilemaan tuliko toimiva päivitys kiireessä.. 

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
FordPassissa löytyi Huollon valikosta kohta Takaisinkutsu ja edelleen Akkuenergian ohjausmoduulin ohjelmistopäivitys. Otin yhteyttä huoltoon ja päivitys on tosiaan nyt saatavana ja sille on nyt aika tilattuna 

Kävin äsken kysymässä aikaa tuohon päivitykseen ja 3.6 oli ensimmäinen vapaa aika paikallisella Hedinillä.Pitäisi mennä tunnissa homma läpi.Erikoinen homma kun kuulemma ovat kaikki asentajat ensi viikolla yhtäaikaa koulutuksessa!.Näin täällä savossa.
Hei, Uusi jäsen foorumilla ja olen katellut autoa diesel tiguanin tilalle.
Olen luskellut tätä ketjua läpi ja yleisimmät asiat mallista tiedossa. Vielä tässä pähkäilen että olisiko se PHEV vai FHEV AWD malli parempi. Oikeastaan kysymys tuosta PHEV mallista, että onko kokemuksia miten ajoakku kestää, onko joku mitannut akun SOH arvoa yli 100tkm kilometreillä?
Muuten olen tullut siihen tulokseen, että kai sitä ensimmäisen fordin uskaltaa ostaa
Olen luskellut tätä ketjua läpi ja yleisimmät asiat mallista tiedossa. Vielä tässä pähkäilen että olisiko se PHEV vai FHEV AWD malli parempi. Oikeastaan kysymys tuosta PHEV mallista, että onko kokemuksia miten ajoakku kestää, onko joku mitannut akun SOH arvoa yli 100tkm kilometreillä?
Muuten olen tullut siihen tulokseen, että kai sitä ensimmäisen fordin uskaltaa ostaa

Oli näköjään töihin postilokeroon joskus tullut tuo ilmoitus akkuhommasta. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan
Miksikähän eivät lähettele kotiosoitteeseen, eihän kukaan odota saavansa töihin mitään postia. Ainakaan meillä. Tainnu välillä mennä useita vuosia etten ole katsonut posteja sieltä, kun ei sinne mitään tule.
No, päivitys jää kokeilematta. Ensi viikoilla luovutan auton pois.
Ei tule Fordin kanssa tylsää hetkeä, aina jotain on. Nytkin parkkitutka toimii silloin kun haluaa, pyyhkijöiden automaatti ei ole koskaan toiminut kunnolla (on yritetty korjata). Sähkötehokkuus lukema resetoituu itsestään. Vakionopeuden säädin kiihdyttelee ja jarruttelee mäessä. Pari Fordia ollut ennen, oli niissäkin kokoajan jotain. Mondeokin lahosi ihan täysin jo 6-7 v iässä. Eiköhän se taivaspaikka ole nyt varattu ja varmistettu..

Miksikähän eivät lähettele kotiosoitteeseen, eihän kukaan odota saavansa töihin mitään postia. Ainakaan meillä. Tainnu välillä mennä useita vuosia etten ole katsonut posteja sieltä, kun ei sinne mitään tule.
No, päivitys jää kokeilematta. Ensi viikoilla luovutan auton pois.
Ei tule Fordin kanssa tylsää hetkeä, aina jotain on. Nytkin parkkitutka toimii silloin kun haluaa, pyyhkijöiden automaatti ei ole koskaan toiminut kunnolla (on yritetty korjata). Sähkötehokkuus lukema resetoituu itsestään. Vakionopeuden säädin kiihdyttelee ja jarruttelee mäessä. Pari Fordia ollut ennen, oli niissäkin kokoajan jotain. Mondeokin lahosi ihan täysin jo 6-7 v iässä. Eiköhän se taivaspaikka ole nyt varattu ja varmistettu..
Aika päivitykselle varattu ensi tiistaille. Vihdoin pääsee ajamaan sähköllä 
Moi!. Tarvitsisin hieman vinkkiä kuinka saan sen takakontissa 12v akun päällä olevan "suojasysteemin" irti ilman että rikon sitä.Näyttäisi olevan kahdella "tapilla" aika tiukasti sen akun päällä kiinni.Meinasin vaan tarkastaa minkä akun ne 2021 autoon laittoivat kun se on toiminut jo kohta 4v3kk eikä ole vielä antanut mitään hiipumisen merkkiä.
-
-
Sinulla on tuo näyttö muutenkin erinäköinen kuin minulla. Mistä vuosimallista? Liekkö tuohonki joku päivitys tullut kun oma on 2022 mallia ja näyttää vanhemmalta grafiikat kuin sinulla.KugaMuuMuka kirjoitti: ↑24 Touko 2025 12:04 Mikähän nopeusrajoitusnäyttö tuommoinen on....
https://aijaa.com/satShc

Kuga 2022 2,5 PHEV Titanium
Focus 2019 1,0 Titanium STW
Focus 2015 1,0 Trend Hatchback
Focus 2006 1,6 Trend Hatchback
Focus 2000 1,6 Trend Hatchback
Mondeo 1997 1,8i CLX STW
-
Tämä on 2024 mallisestaKuningastonttu kirjoitti: ↑24 Touko 2025 12:40Sinulla on tuo näyttö muutenkin erinäköinen kuin minulla. Mistä vuosimallista? Liekkö tuohonki joku päivitys tullut kun oma on 2022 mallia ja näyttää vanhemmalta grafiikat kuin sinulla.KugaMuuMuka kirjoitti: ↑24 Touko 2025 12:04 Mikähän nopeusrajoitusnäyttö tuommoinen on....
https://aijaa.com/satShc
Moi!. Tarvitsisin hieman vinkkiä kuinka saan sen takakontissa 12v akun päällä olevan "suojasysteemin" irti ilman että rikon sitä.Näyttäisi olevan kahdella "tapilla" aika tiukasti sen akun päällä kiinni.Meinasin vaan tarkastaa minkä akun ne 2021 autoon laittoivat kun se on toiminut jo kohta 4v3kk eikä ole vielä antanut mitään hiipumisen merkkiä.
[/quote]
Ainakin minulla niiden tappien ympärillä juuressa oli lukitusprikat ja ne sai irti kun pyöritti niitä tappien ympäriltä ylöspäin (auttoi samalla pienellä meisselillä tms) siis prikat pois ja sitten vain nostamalla se suoja pois niin sai akun esille.
[/quote]
Ainakin minulla niiden tappien ympärillä juuressa oli lukitusprikat ja ne sai irti kun pyöritti niitä tappien ympäriltä ylöspäin (auttoi samalla pienellä meisselillä tms) siis prikat pois ja sitten vain nostamalla se suoja pois niin sai akun esille.
Kiitoksia,tuota epäilin itsekin.Tehdäänpä sitten noin!
Auton akunhallintajärjestelmä päivitetty tänään. Aikaa meni 30 min. Ei ongelmia. En ole vielä ehtinyt lataamaan tosin. Auto toimi ajossa normaalisti.
Edit: hyvin latautuu ja toimii sähköajo. Eikun kovaa ajoa vaan
Edit: hyvin latautuu ja toimii sähköajo. Eikun kovaa ajoa vaan

Eli tämä päivitys on aika pikkujuttu jos menee läpi 30 minuutissa?
Entä onko kukaan saanut mitään vahingonkorvauksia vai keneltä niitä pitäisi kysellä?
Entä onko kukaan saanut mitään vahingonkorvauksia vai keneltä niitä pitäisi kysellä?
Fordin kotisivuilla on yhteystiedot. Esim siellä olevaan sähköpostiosoitteeseen voit laittaa kompensaatiopyynnön.
-
Ilmastointi tuntuu pitävän vinkuvaa ääntä alkaa kuumaa autoa jäähdyttää. Oisko veikkauksia onko joku rulla rikki vai korjaantuisiko vaan täytöllä? Viileää kuitenkin puskee, tosin ei kovin vahvasti.

Kuga 2022 2,5 PHEV Titanium
Focus 2019 1,0 Titanium STW
Focus 2015 1,0 Trend Hatchback
Focus 2006 1,6 Trend Hatchback
Focus 2000 1,6 Trend Hatchback
Mondeo 1997 1,8i CLX STW
Hei, onko kenellekään päivitetty ajoakun ohjausmoduulia,eli onko päivityksestä kuulunut mitään ?
Tarkoitatko tuota päivitystä jonka Jeipii justiin pari kommenttia ylempänä kertoi autoonsa asennetun?
Jos tarkoitat niin:
-minäkin olen sen autooni saanut ja hyvin tuntuu toimivan
-kannattaa lukea noita aikaisempia viestejä, niissä on paljon informaatiota
Jos tarkoitat niin:
-minäkin olen sen autooni saanut ja hyvin tuntuu toimivan
-kannattaa lukea noita aikaisempia viestejä, niissä on paljon informaatiota
Kuga PHEV Vignale -23
Volvo S60 eFlexFuel -05
Volvo S60 eFlexFuel -05