Sivu 6/6
Lähetetty: 14 Heinä 2005 15:01
Kirjoittaja Zetecci
eipä vissiin ole ollut
niin aina sitä kinastellaan
Lähetetty: 14 Heinä 2005 16:27
Kirjoittaja Kessi
Zetecci kirjoitti:Teho = Vääntömomentti x kierrosluku
Tavallaan joo.. Kunhan kierrosnopeus ilmoitetaan apsoluuttisina kulman yksiköinä!

Eli esim. 3500rpm muuntuu seuraavasti:3500*2*3.14/60s

Eli jos joku ei vielä tiennyt..

Lähetetty: 14 Heinä 2005 16:55
Kirjoittaja ZyaS
ZyaS kirjoitti:
niin kuin aiemmin mainitsin.. 8)
ja eiköhän lopeteta tää 5ylimäärästä sivua kestäny paskan jauhanta siitä että saako zetecciin niillä em. mainituilla muutoksilla lisää tehoa ym..
ku ei niillä saa

(provo...)
Lähetetty: 14 Heinä 2005 19:12
Kirjoittaja Tinde
Tinde kirjoitti:
Kaveri otti käsiajanotolla?
Eli suomeksi sanottuna en usko.
Ei kuulunut vastausta tähän?
RS2000 ilmoitetaan 150hp ja 8.3s, siinä hiukan vertailua.
edit: se on varmaan essolla mitattu kiihtyvyys ja mitäpä sillä mulle on väliä. Kiva kun vehkeet kulkee...
Lähetetty: 14 Heinä 2005 19:21
Kirjoittaja Tinde
Sitten asiaan. Mulla on Cortinassa myös '97 Escosta 115hp 1.8 Zetec (RKC).
Varusteena
tuommoinen imupuoli ja Ashleyn "zetec to rwd escort" pakosarja, muuten vakio. AP-22:lla mitattu 120-125hp, tuo 5 hepoa on ollut tuloksien eroa eri kiihdytyksissä.
Lähetetty: 14 Heinä 2005 20:55
Kirjoittaja Zetecci
no vit*t missää essolla, vaan iha suoralla, sekkarin kanssa. ja minulle ei tartte rs2000 arvoja rueta esittelemään, koska tiedän ne, ja rs2000 painaa
jonkun verran enemmän kuin ns. "vakio koppanen". 115hp zetecistä saa jo 130hp läpän vaihdolla, ja race katista puhuttiin esco clubin foorumilla että tehon nousu max 10hp:n luokkaa (
http://www.escort-club.fi/foorumi/viewt ... c&start=15 ), ja jos ne mittaukset pitää paikkaansa että vaparilla saa 3-5hp zetecciin(jonkun tuning lehen tekemä en muista minkä), ja toi suora mutkaton ja hukkaputketon imuputki, nii pidän hyvin todellisina saamiani arvoja. Siitä kun laskee yhteen...
Lähetetty: 14 Heinä 2005 21:33
Kirjoittaja Tinde
Suoralla ja sekkarilla. Just joo. Kas kun ei kalenterilla.
Käy dynossa tai varttimaililla kellottamassa ja tule sitten jauhamaan lisää paskaa kiihtyvyydestä. Jotain rajaa.
edit: jaa niin, olihan sulla vakio nokat ja vakio ecu, varmasti vähintään 40hp nousee tehot...
Lähetetty: 14 Heinä 2005 22:28
Kirjoittaja Fiesu
Hohhoijaa...Otetaas pitkästä aikaa osaa keskusteluun.Eli 105 ja 130 hp Zetec moottorit on "samaa" kehitysversiota toinen vaan tehokkaampi! ja eroa on enemän kuin pelkkä kaasuläppäkotelo...115 hp moottori on taas
zetec-e josta ei ole koskaan tehty 130 heppasta! Päälle näkyvät erot: 105
/130 zetec läppäkotelo venttilikopan yläpuolella, alumiininen pitkä imusarja ja katti auton alla. 115 zetec-e läppäkotelo venttiilikopan vieressä muovinen lyhyt imusarja ja katti heti pakosarjan jälkeen niin ja lisäksi egr.Kirjoitin tämän siksi,että ei ole olemassa 105->115->130 hp moottoreita vaan 105->130 zetec ja 115 zetec e Ja ztec eestä EI saa 130ntä pollee läppäkoteloo vaihtamalla.Ja vielä noista kiityvyyksistä wanha kunnon xr2i fiesta kiihtyy 0-100 8,7s ja fiesta rst 7,9s paino sama tehoja rsteessä~ 30 hp enemmän. Vääntöä enemmän ja pienemmillä kierroksilla.MUTTA kiihtyy vain 0,8s nopeammin...Eli sekuntteja ei tehdä viltterillä ja läpäkotelolla...
Tohon nykyiseen ecceriin tulee muuten kartiofiltteri, peltisarja,foliatecin muka metallipunosletkut ja paremmin virtaava takavaimennin TASAN ulkonäön takia!
Lähetetty: 14 Heinä 2005 23:00
Kirjoittaja s.o.h.c
Tinde kirjoitti:Suoralla ja sekkarilla. Just joo. Kas kun ei kalenterilla.
Käy dynossa tai varttimaililla kellottamassa ja tule sitten jauhamaan lisää paskaa kiihtyvyydestä. Jotain rajaa.
edit: jaa niin, olihan sulla vakio nokat ja vakio ecu, varmasti vähintään 40hp nousee tehot...
Meidän pitää vissiin viedä tästä lähtien autot zetecci:lle viritettäväksi

Lähetetty: 14 Heinä 2005 23:15
Kirjoittaja Zetecci
Tinde kirjoitti:Suoralla ja sekkarilla. Just joo. Kas kun ei kalenterilla.
Käy dynossa tai varttimaililla kellottamassa ja tule sitten jauhamaan lisää paskaa kiihtyvyydestä. Jotain rajaa.
edit: jaa niin, olihan sulla vakio nokat ja vakio ecu, varmasti vähintään 40hp nousee tehot...
nonii vammalalainen turpas kii, jos joku jauhaa paskaa nii sinä. sinä et tiedä paskaakaan. ja suoralla ja kellollahan ne muutki ajat mitataan pässi, varttimailit sun muut...
voihan se olla että vaihteenvaihto sujuu nopeammin kuin silloin kortin saannin aikaan(milloika alkup, mittaukset tein), ja kytkimen käyttö on tehokkaampaa, ja sekin on tietty mahdollista että ed. omistaja on jo lastuttanut tjsp.
fiesu, zetec-e:stä ON 130hp versio. että sillee, ETTÄ OLETKO ottanut huomioon että jos suomessa ei kyseistä 130hp zetec-e moottoria esiinny NIIN EI SE tarkoita sitä ettei sitä ole olemassa!!!! ite tilasin saksasta fordin kautta 130hp zetec-e moottorin kaasuläpän että sillee.. ja nokissa on HUIMA 1mm ero nostoissa, joka vaikuttaa, EI mitään, eteenkin kun virtausnopeus kasvaa.
jos asiaa järkevästi ajattelee EI autonvalmistajan ole mitään järkeä tehdä näin, vaan tehdä yksi tehokkaampi moottori jota erinäisin muutoksin "kuristetaan" eli muutetaan pienempi tehoiseksi, jolloin varaosat yms on paljon helpompi tehdä!
Lähetetty: 14 Heinä 2005 23:42
Kirjoittaja Tinde
Zetecci kirjoitti:
nonii vammalalainen turpas kii, jos joku jauhaa paskaa nii sinä. sinä et tiedä paskaakaan. ja suoralla ja kellollahan ne muutki ajat mitataan pässi, varttimailit sun muut... joten älä itke jos et osaa
Älä sure, en itke.
Kerroppa yksi kohta jossa olen jauhanut paskaa?
Mulla on sentään jonkinlaisella mittarilla mitattua faktaa aiheesta.
Sulla on mitä? Käsikellolla(?) vedettyjä 0-100kmh aikoja ja aika iso nippu intternetistä vedettyä musta tuntuu tietoa.
Zetecci kirjoitti:
fiesu, zetec-e:stä ON 130hp versio. että sillee, ETTÄ OLETKO ottanut huomioon että jos suomessa ei kyseistä 130hp zetec-e moottoria esiinny NIIN EI SE tarkoita sitä ettei sitä ole olemassa!!!! ite tilasin saksasta fordin kautta 130hp zetec-e moottorin kaasuläpän että sillee..
Mun johtosarja (moottori - ecu) tuli myös saksasta fordin kautta, johtuisikohan siitä että suomessa ei pidetä ihan kaikkea harvemmin menevää osaa varastossa.
No ei sen puoleen, mä voin lopettaa tämän jankkaamisen osaltani tähän koska ei oikeastaan voisi vähenpää vapaavirtaussuodattimen tehonlisäys kiinnostaa.
Ja täällähän jotkut oikein suuttuvat ja käyvät oikein vithuilemaan. (Äitiiii, pojat kiusaa....). tähän hymiö.
Lähetetty: 14 Heinä 2005 23:44
Kirjoittaja ZyaS
mä jätätin tänään ferraria mun 1.4escortilla jossa 160hevosvoimaa ja se kiihtyy 0-100km/h 6,7sekkaa mitasin yksin motarilla kännykän kalenterilla. siihen on vaihdettu 130heppasen zetecin kaasuläppä, ilmamäärämittarin kotelo(ei itse ilmamäärä mittaria) ja "ECU". penkis sitä ei oo viel käytetty mut tiedän että siinä on ton verran ku mulla on ollu 150heppanen diesel-mersu ja se ei menny mihinkään verrattuna tohon mun escorttiin..
Edit:

8)
Lähetetty: 14 Heinä 2005 23:46
Kirjoittaja Zetecci
ko. asiaan en ole nettiä käyttäny yhtään. jos olen jotain tietoa tarvinnut olen kysynyt tekun autopuolen dippa inssiltä.
zyas, sä oot varmaa iha peruskoulu pohjalta.. siis koulutukseltas. vai jopa ammattikoulun käynyt?

Lähetetty: 14 Heinä 2005 23:50
Kirjoittaja Tinde
Zetecci kirjoitti:ko. asiaan en ole nettiä käyttäny yhtään. jos olen jotain tietoa tarvinnut olen kysynyt tekun autopuolen dippa inssiltä.
Tekusta ei valmistu diplomi-insinöörejä.
Lähetetty: 14 Heinä 2005 23:53
Kirjoittaja janzamar
Lähetetty: 14 Heinä 2005 23:57
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä tosiaan tehot kasvaa jos avartaa kaasuläppäkoteloa ja ilmaa tulee tarpeeksi, sehän on kuin "pikkuturbo"?
Tietenkin pitää ECUNkin antaa pensaa kasvaneen ilmamäärän mukaan? 8)
Lähetetty: 15 Heinä 2005 00:05
Kirjoittaja ZyaS
Zetecci kirjoitti:ko. asiaan en ole nettiä käyttäny yhtään. jos olen jotain tietoa tarvinnut olen kysynyt tekun autopuolen dippa inssiltä.
zyas, sä oot varmaa iha peruskoulu pohjalta.. siis koulutukseltas. vai jopa ammattikoulun käynyt?

ai mitkä koulut.. ala-aste jäi kesken sillon joskus kymmenen vuotta sitten ku aloin innostumaan urheilu-autoista..
Lähetetty: 15 Heinä 2005 00:50
Kirjoittaja Monteonisti
Minua ei edes otettu ala-asteelle, saati sitten yläasteelle!

Lähetetty: 15 Heinä 2005 08:00
Kirjoittaja Juutas
No pakko sanoa tämä kunhan tästä naurukohtauksesta selviän... Sattuu!!! AHHAHAHAA!!
Siis ei kukaan herneitä nenään oo vetäny... korkeintaan melonin!
Aivan sama miten mittasitte ja milloin ja miksi. Mitä väliä. Pelkkä poweri ei vakioautossa vaikuta mitenkään ja olen ollut monesti väärässä. Ehkä taas. Pääasia on että olette itse tyytyväisiä FixOrRepairDaily merkkisiin autoihin. Jos rahaa olisi niin eiköhän meillä kaikilla olisi esim Porcshe tai joku muu "auto".
Niin ja avautumisthreadi on jo POIJJAAT!
IDEA: Clubi vois järjestää esim. Porissa suljetulla alueella kiihdytys kisat jossa olisi kunnollinen ajan mittaus. Eiköhän siitä selviä kuka puhuu jaskaa.
(sormet kramppas

)
Lähetetty: 15 Heinä 2005 09:25
Kirjoittaja Megado
Tää on alkanut mennä vähän ohi topicin
-Lukitus-