Sivu 5/7
Lähetetty: 09 Syys 2005 17:54
Kirjoittaja Paco
Tuosta ruiskutusjärjestelmän tappokytkimestä. Kuuluuko sen valkoisen namiskan olla aivan pohjassa? Se on siinä itse tappoboksissa. Minulta on se nappula irronnut, joka tulee valkoisen nappulan suojaksi. Teippasin valkoisen nappulan pohjaan, eikä nyt ainakaan nykinyt, mutta arvata saattaa, että ei se vika kuitenkaan siinä ole.
Lähetetty: 09 Syys 2005 22:07
Kirjoittaja Paco
Missäs tässä orionissa on se kuuluisa diagnostiikka-liitin? Eli missä kulmassa moottoritilassa? Oiskohan heti kättelyssä pitänyt ostaa korjausopas ja lukea vikakoodit.
Lähetetty: 10 Syys 2005 01:06
Kirjoittaja Monteonisti
hepuli kirjoitti:
Jos aiot mennä bensapumppua ottamaan pois niin tee rälläkällä penkin alta riittävän iso reikä mistä otetaan pumpu pois. Tee korvauspelti pumpun rei`än päälle jonka panet kiinni koriliimalla ja ruuveilla.
Ei kait kannata liian isoa laikkaa käyttää tai painaa liian syvälle, voi tulla noutaja?

Lähetetty: 10 Syys 2005 13:00
Kirjoittaja Paco
En mä uskalla kyllä rälläkällä leikkaa sieltä penkin alta. Rälläkkä + bensatankki + mun huono tuuri = kuumat paikat. Minä ajattelin mennä johonkin tee se itse halliin, kun olen ensin lukenut vikakoodin.
Lähetetty: 10 Syys 2005 14:06
Kirjoittaja Jaakko85
Paco kirjoitti:En mä uskalla kyllä rälläkällä leikkaa sieltä penkin alta. Rälläkkä + bensatankki + mun huono tuuri = kuumat paikat. Minä ajattelin mennä johonkin tee se itse halliin, kun olen ensin lukenut vikakoodin.
eikä muutenkaan kuulosta hyvältä vaihtoehdolta tuo rälläköinti.
Lähetetty: 10 Syys 2005 14:29
Kirjoittaja Paco
Niin. Sitten on auto täynnä sitä rälläkän purua...
Lähetetty: 10 Syys 2005 14:35
Kirjoittaja janzamar

sääli on sairautta..
helpottaahan se kun on kunnon aukot työskennellä
mutta varovainen saa olla kipinöitten kanssa..
ei tuommoinen pyöreä reikä olennaisesti heikennä rakennettakaan.
kantikas vähän enemmänkin sitten,ja siitä se pohjan ruostuminen lähteekin sitten äkkiä etenemään jos yhtään fuskaa maalaamisessa.
sikäli kun on vielä hengissä rälläköinnin jälkeen
ei sillä etteikö se tosiaan onnistuisi,on noita nähty..
mutta kuinka monta kertaa voi olettaa olevansa auton omistus/elinkaaren aikana sitä tankkia laittamassa..ei nyt jokaviikkoiseen huolto-ohjelmaan kuulu kumminkaan..
ei se tankki nyt niin hankalasti kiinni liene ettei jaksaisi sitä irrottaa?
Lähetetty: 10 Syys 2005 20:33
Kirjoittaja Paco
Ihme homma. Sain vikakoodeiksi 10, 11 ja 20. Eli järjestelmä kunnossa???! Pitääkö moottorin olla käynnissä kun koodi luetaan vai pitääkö vain virtojen olla päällä? Menen ajamaan vähän aikaa jos vaikka tulisi järkevämpiä koodeja.
Lähetetty: 10 Syys 2005 21:41
Kirjoittaja Mvo
Mistä sen pistokkeen liittimien numeron tietää??
Mulla Escossa punainen kolmionmuotoinen pistoke, liittimissä ei ole mitään merkintää. Mihin liittimiin laitoit ledin ja mitkä yhdistit toisiinsa?

Lähetetty: 10 Syys 2005 22:09
Kirjoittaja Jaakko85
Janzamar, tietääkseni auton pohjapelti ei ole kantavaa rakennetta, ei edes taunuksessa

Lähetetty: 10 Syys 2005 22:19
Kirjoittaja janzamar
ei nyt sentään..mutta ruostuminen lähtee neliönmuotosesta reiästä
paremmin kun pyöreästä,kun se elää eri lailla.

Lähetetty: 10 Syys 2005 22:21
Kirjoittaja Jaakko85
janzamar kirjoitti:ei nyt sentään..mutta ruostuminen lähtee neliönmuotosesta reiästä
paremmin kun pyöreästä,kun se elää eri lailla.

nojoo, prkl alkaa mennä ot:ksi
Lähetetty: 10 Syys 2005 22:21
Kirjoittaja janzamar
Lähetetty: 10 Syys 2005 22:26
Kirjoittaja Monteonisti
Elävä reikä?
Onhan tuohon olemassa leikkureitakin, myös sähköisiä, siis muitakin kun rälläköitä!

Lähetetty: 11 Syys 2005 01:03
Kirjoittaja Paco
Mvo kirjoitti:Mistä sen pistokkeen liittimien numeron tietää??
Mulla Escossa punainen kolmionmuotoinen pistoke, liittimissä ei ole mitään merkintää. Mihin liittimiin laitoit ledin ja mitkä yhdistit toisiinsa?

Sovitaan vaikka että ne menee myötäpäivään. 1 ja 2 on vierekkäin ja 3 on alin. 1 ja 2 sillataan vaikka säköjohdolla 2 ja 3 väliin tulee ledi. Siitä tietää että ledi on oikein päin, kun se palaa kun virrat laittaa päälle.
Lähetetty: 11 Syys 2005 18:04
Kirjoittaja Paco
Noniin. Luin vikakoodin uudelleen välittömästi kun auto sammui.
Sain koodiksi, joko 54, 55 tai 56. Vikakoodi ei tullut uudestaan kun yritti lukea. Eli koodin mukaan vika on:
54: Oktaanisäätöpistoke 2: Oikosulku
55: Joutokäyntinopeuden säätö: Oikosulku
56: Nakutustunnistin ; mahdollinen vian aiheuttaja: Johdinsarja, polttoaineen laatu, sytytyksen ajoitus, nakutustunnistin, moottorin ohjausmoduuli.
Veikkaan kyllä vahvasti, että koodi oli 55. Mistäs sitä oikosulkua kannattaa etsiä?
Lähetetty: 13 Syys 2005 10:21
Kirjoittaja Namsu
Luekelin täs koko ketjun lävitte ja sieltähän löyty monta tuttua vikaa

Ittellä o samanmoinen auto ja varsinki toi ilmanputsarin kotelo näytti tutulta, putsasithan myös sen huohottimelta ilmanputsarin koteloon menevän putken? Itellä se oli koko matkalta täynnä mömmöä ja voi kuvitella mitä tapahtu talvella. Mä oon vetäny sen huohotinputken suoraa alaspäin jottei se likaa ilmanputsaria, ja se itte huohotinki tuntuu olevan aikasta tyhjä superloonista tai mitälie sen sisäs onki. Ja toi tyhjäkäyntimoottorihan on siin ruiskun vasemmas reunas jotta siitä vaan tutkimaan... Mulla meni viime kesänä imusarjan alipainetunnistin (MAP) rikki ja auto heittäyty ihan villiks, ei käyny alle 3000rpm ollenkaan ja bensaa meni

Sillon oli kans vekkuli ajella...
Lähetetty: 13 Syys 2005 18:23
Kirjoittaja Paco
Voiko kampiakselin asentotunnistimen vain irroittaa? Onko siinä jotain jippoa, joka pitäisi ottaa huomioon?
Lähetetty: 13 Syys 2005 23:09
Kirjoittaja Monteonisti
Voi irroittaa ja putsata kunhan laittaa takaisin! 8)
Lähetetty: 17 Syys 2005 20:06
Kirjoittaja Paco
Ei lähteny kampiakselin asentotunnistin irti. Jengat vaan menee paskaks, tai siis kuusjakoavain tekee kolosta pyöreän.
Alan epäilemään, että jokin ilmaputki on tukossa. Mikä muuten tuon huohottimen tarkoitus on? Minusta se ei kyllä oikeen ilmaa päästä lävitsensä, kun puhaltaa yhteen reikään, niin ilma "kimpoaa takaisin" eikä muista rei'istä tule ilmaa kuin väpieni määrä verrattuna puhallettuun.
Muuten, silloin kun auto sammuu, niin se haisee aika pahalle sen jälkeen. Tai sitten se haju tulee kytkimestä.
Lähetetty: 17 Syys 2005 21:37
Kirjoittaja Monteonisti
Oiskohan torxit, ainakin uudemmissa muistaakseni on? 8)
Huohottimen pittää huohottaa eli päästää paineet pois öljytilasta ja venakopasta.

Onkos tuossa yksi vai kaksi huohotinta? Jos kaksi, niin alemmassa vena. Pitäisi kyllä pystyä kevyesti puhaltaan ilmat putkien läpi! 8)
Lähetetty: 23 Syys 2005 20:19
Kirjoittaja Paco
Kävi outo juttu kun ajoin parkikselle. Siinä 1-vaihteella päästin kaasun ja auto valui ruutua kohti. Yht'äkkiä se rupesi "kaasuttamaan" itsestään. Siis kiihdytti hieman. Parkkiruutuni on lievässä ylämäessä. Olisikohan tuossa vinkkiä?
Voiko vetokoukun pistoke aiheuttaa nämä minun autoni ongelmat? Olen kuullut, että viallisen pistokkeen aiheuttaneen mitä oudompia juttuja.
Muutenkin auto "kiihdyttelee" itsekseen. Siis jos kiihdyttää niin yht'äkkiä se kiihdyttää enemmän ja sitten taas normaalisti, vaikkei kaasun asento muutu.
Lähetetty: 23 Syys 2005 21:57
Kirjoittaja Monteonisti
En tunne tuota konetta, mutta siinähän on kait kaasuläpän säädin tyhjäkäyntiventtiilin tilalla?

Vois tuosta vikaa etsiä koska viallinen tyhjäkäyntiventtiili oireilee nuin, eli saattaa heittää kiekat yli kolmen tonnin vapaalla ja vaihde päällä sitten vaihteesta riippuen ne kiekat! 8)
Lähetetty: 25 Syys 2005 13:42
Kirjoittaja Paco
Mä en viel sano mitään, mutta taisin korjata vian. Kerron myöhemmin kun kilometrejä tulee enemmän, että korjaantuko vika. Nyt kääntää kiltisti tyhjäkäynnille...
Lähetetty: 25 Syys 2005 22:20
Kirjoittaja Jebulis
Löytykö vika? Sedän Orionissa kans samalaista vikaa. Ollaan tehty kaikkemme, eikä vika millään korjaannu. Nykii oudosti. Kun painaa kaasua, ni alkaa auto hyytyymään ja nykimään. Tyhjäkäyntiä käy kyllä nätisti ja pintakaasulla toimii hyvin. Sulakerasiakin on kolvattu uudelleen, lamda vaihdettu, suodattimia vaihdettu, releitä vaihdettu JNE. Neuvoja kaivataan.