Sivu 5/5
Lähetetty: 28 Marras 2007 19:42
Kirjoittaja sanpsa
ara kirjoitti:
Mahtaako sille mitään vai onko se vaan hydraulisen venansäädön "hienouksia"?

Startissa se vika on. Siihen uusi planeettapyörä/ratas niin joha pelaa taas.
Startti lyö tyhjää
Lähetetty: 28 Marras 2007 22:00
Kirjoittaja xtaaviankka
No jos startti lyö totaalisen tyhjää, niin solenoidi on jollain tapaan jumissa eikä lyö kunnolla päälle että ottaisi hampaisiin kiinni. Startti irti huolto ja puhdistus ja takas paikalleen. Tässä vaiheessa kannattaa myös tarkistaa ne hampaat.
Lähetetty: 01 Joulu 2007 01:03
Kirjoittaja Monteonisti
Tietenkin on ero jos tartti pyörii tyhjää verrattuna jos motti pyörii tyhjää, eron kyllä huomaa äänestä!

Lähetetty: 05 Joulu 2007 17:59
Kirjoittaja tommo
kmo kirjoitti:
Eilen tein Stp Motor Flust huuhtelun koneelle (käytin 35min 1500rpm/min ja muutaman kerran käytin 3000rpm/min kierroksilla )
Onko Stp Motor Flust jokin lisäaine joka sekoitetaan bensan joukkoon vai miten tämä huuhtele tehdään?
Lähetetty: 06 Joulu 2007 20:16
Kirjoittaja ara
Niitähän on monenlaisia,mut tosta käyttötavasta epäilisin, että kyseessä oli öljysäiliöön kaadettava aine just ennen öljynvaihtoa.Bensan sekaan kaadettavat on lähinnä sit ruiskutusjärjestelmän putsaukseen..
Lähetetty: 07 Joulu 2007 11:36
Kirjoittaja kmo
Öljyn sekaan kaadoin tuon Stp Motor Flustin ja käytin 35min 1500rpm kierroksilla, jonka jälkeen uudet öljyt + suodatin.
Startti
Lähetetty: 07 Joulu 2007 20:11
Kirjoittaja xtaaviankka
8) Sen verran tuosta startista, startti toimii sillain että solenoidi lyö päälle kun saa virran käynnistyksessä, samaan aikaan alkaa startti pyöriä. Kun auto käynnistyy ja vapautat virta-avaimen startti pysähtyy ja solenoidissa oleva jousi palauttaa startin rattaan pois vauhtipyörän rattailta.
Solenoidi sisältää metalli osia ja liukupintoja joihin saattaa kerääntyä ruostetta, öljyä, pölyä muuta rojua. Silloin solenoidi on jumissa eikä aina lyö näitä pyöritysosia yhteen, joten parastapa korjata vika on purkaa startti, puhdistaa kaikki pinnat ja voidella liitosrasvalla jota saa sähkötarvikemyymälöistä, voi kokeilla pakoputken kuparitahnaakin. Samalla kannattaa tarkistaa startin hiilet kannattaako jo vaihtaa ja onko laakeroinnissa väljyyksiä. Yleisinmät viat on juuri solenoidin jumiutuminen tai hiilet kuluu loppuun. Hiilet on halpoja ja tee se itse mieheltä korjaaminen sujuu ongelmitta yleensä, hiilien vaihtoon voit joutua tarviimaan kaasukolvia ja tinaa. Nekään ei ole kalliita. Jos joudut kolvaamaan hiilien langat, muista puhdistaa kolvattavat pinnat hyvin. Likaiseen pintaan kun ei mikään tinaamnen oikein tartu.
Lähetetty: 08 Joulu 2007 01:13
Kirjoittaja Monteonisti
Ennenmuinoin tarteissa oli myös bendix joka saattoi kans oireilla? 8)
Re: Zetec pätkii, apua!!... Vika luultavasti korjattu.
Lähetetty: 27 Tammi 2008 00:49
Kirjoittaja tommo
Nyt se tyhjäkäynnin humppaaminen kylmällä koneella on sitten vihdoin ja viimein korjattu. Vian syyksi osoittautui ruiskun suuttiimien tiivistevuoto! Vaidoin kaikki neljä tiivistettä uusiin ja tyhjäkäynti toimii nyt kylmällä koneelle niin ettei mitään. Sitä ennen tuli turhaan vaihdettua: tyhjäkäyntiventtiili, lambada-anturi, ilmamääräanturi ja tulpat johtoineen! Ei muuta kuin hyviä hiihtokelejä