Onko kaasari vai 1-pisteruisku?
Onko kaasari vai 1-pisteruisku?
No kaasari mun mielestä, kuvaa en nyt jaksa laittaa mut laatassa lukee weber 85 HF CB L 0048. Tollasella "koodilla" en löytänyt googlesta mitään. Normaalilta sähkökaasariltahan se ainakin näyttää, mutta mikä ihmeen metallin värinen Motorcraftin boxi on siellä kurakaaren sisäpuolella. Melkein siinä missä normaalisti on se pieni musta sytytysboxi. Kysehän on siis Sierrasta, 2.0 ohc -88. Ja noin suunnilleen samanikäisessä 1.6 raadossa on saman näköinen kaasari ja sieltä ei sitä boxia löydy, vaan se normi musta. Eli mitähän se boxi sitten ohjailee jos kaasari on? Ja onkos muuten kaasarisierroissa kuinka yleisiä bensan paluulinjat? Omissa ei oo koskaan muissa ollut niitä kytkettyinä.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Ei siinä boxissa ole muuta kuin yksi iso liitin. Täytyis vissiin ne kuvat laitella et sais jotain selkoa.
Kuvat:
kaasari http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160037.jpg
kaasari1 http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160033.jpg
boxi http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160034.jpg
boxin tiedot http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160035.jpg
mitä tää tekee? suodatin? http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160036.jpg
Kuvat:
kaasari http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160037.jpg
kaasari1 http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160033.jpg
boxi http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160034.jpg
boxin tiedot http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160035.jpg
mitä tää tekee? suodatin? http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160036.jpg
Viimeksi muokannut Henna, 18 Loka 2007 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Re: Onko kaasari vai 1-pisteruisku?
tavallinen 2.0 sierran kaasariHenna kirjoitti:laatassa lukee weber 85 HF CB
Focus 1.0 edition a6 2017
toi kaasari on kuvasa päätellen aivan tavis weber dfth 2.0 sierrasta, ja kyseinen boxi ihan vakio sytkän ohjausyksikkö. suodatin taas liittyy jotenkin bensan takasin kierrätykseen eikä taida edes olla mikään suodatin vaan jonkinsortin keräyskuppi
ps. ja siihen menee alipaineletku kaasarista, näkyy jopa kuvasta
edit: korjataas.... se alipaineletku taitaakin mennä imusarjaan muistaakseni. jokatapauksessa jompaan kumpaan
ps. ja siihen menee alipaineletku kaasarista, näkyy jopa kuvasta

edit: korjataas.... se alipaineletku taitaakin mennä imusarjaan muistaakseni. jokatapauksessa jompaan kumpaan
Focus 1.0 edition a6 2017
No sittehän se menee, ei sitä nyt niin tarkkaa oo katottu.
Silti on pakko olla niin jääräpää ja ihmetellä et miksei sitte siinä raadossa ole sellaista boxia... eikös kuitenkin 1.6:ssakin ole niitä sähkökaasareita? Ei tietty varmaan just sama malli. Ja miks hitossa siinä laatassa lukee niin epämääräinen teksti... ei voi ymmärtää kaikkea. 8)

Silti on pakko olla niin jääräpää ja ihmetellä et miksei sitte siinä raadossa ole sellaista boxia... eikös kuitenkin 1.6:ssakin ole niitä sähkökaasareita? Ei tietty varmaan just sama malli. Ja miks hitossa siinä laatassa lukee niin epämääräinen teksti... ei voi ymmärtää kaikkea. 8)
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
No joo tuo haiskahtaakin välillä aika hurjasti bensalle. Onneksi on vakuutus.
Saa nyt nähdä viitsiikö moista ruveta rassaamaan, rasittava homma, ja autokin on myynnissä.

"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Syy siihen ettei OHC 1.6 sierrassa ole kyseistä sytkän ohjausyksikköä, johtuu siitä että kyseinen ESC järjestelmä tuli lähinnä vain parilitrasiin ohareihin vuonna -85.. 1.6 litraset oharithan on taunuksen nokaltakin tuttuja 16- lohkoisia e-maxeja, joissa sytkä säätyy samoin kuin -84 ja vanhemmissa eli jotenkin alipaineella. Ja jos tuossa sinun raato 1.6 sierrassa ei ollut mitään boxia voi olettaa alipaineen säätävän toista kurkkua ja ryypylle tulee vesiletku.Henna kirjoitti:No sittehän se menee, ei sitä nyt niin tarkkaa oo katottu.![]()
Silti on pakko olla niin jääräpää ja ihmetellä et miksei sitte siinä raadossa ole sellaista boxia... eikös kuitenkin 1.6:ssakin ole niitä sähkökaasareita? Ei tietty varmaan just sama malli.
-EDIT-OT- Niimuuten lexicon tuossa jo mainitsikin huoltopaketin hommaamista, kannattaa kiittää onneasi ettet omista DGAV kaasarilla varustettua oharia, nimittäin DFTH huolto-osia kyllä löytyy ---> http://www.motonet.fi


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Tuolta näyttäs löytyvän DGV/DGAV korjaussarjoja. 1.6:ssa virranjakajan alipainekello säätää ennakon, tossa 2-litrasessa taitaa olla joku alkeellinen sytkäkartta tms.duckworth kirjoitti: Syy siihen ettei OHC 1.6 sierrassa ole kyseistä sytkän ohjausyksikköä, johtuu siitä että kyseinen ESC järjestelmä tuli lähinnä vain parilitrasiin ohareihin vuonna -85.. 1.6 litraset oharithan on taunuksen nokaltakin tuttuja 16- lohkoisia e-maxeja, joissa sytkä säätyy samoin kuin -84 ja vanhemmissa eli jotenkin alipaineella. Ja jos tuossa sinun raato 1.6 sierrassa ei ollut mitään boxia voi olettaa alipaineen säätävän toista kurkkua ja ryypylle tulee vesiletku.
-EDIT-OT- Niimuuten lexicon tuossa jo mainitsikin huoltopaketin hommaamista, kannattaa kiittää onneasi ettet omista DGAV kaasarilla varustettua oharia, nimittäin DFTH huolto-osia kyllä löytyy ---> http://www.motonet.fivanhempaan malliin kun ei löydä osaa sitten millään
Mondeo
Kyllä muuten DGAV kaasariinkin löytyy aika helpolla korjaussatsia tai ainakin itse löysin tossa parisen vuotta sitten, en muista mistä sen ostin. Jos en ihan väärin muista niin paikalliselta AD:lta ostin. On nimittäin ex-autossa semmoinen ja yksi irrallaa olevakin löytyy. Tosin sitä mihin se satsi ostettiin ei kyllä saatu ihan kuntoon silti, sen verran kulunut koko laitos. Mielummin kyllä DGAV:n tuohonkin autoon huolis kun jossain vaiheessa kun tuo sähkökaasari rupee temppuilemaan niin ei naurata.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
No voi ehkä löytyä joitain tiivisteitä, mutta sopii yrittää etsiä esimerkiksi ryypynkellolle tulevaa vesiletkua, ei löydy edes käytettyä..Joitain ryypynkorvaus sarjoja löytyy ehkä..Kyllä itelläkin tuossa sigussa alempana olevassa oharissa oli "sähkökaasari", että tiedän kyllä mihin löytää varaosaa ja mihin ei. Porukka lähinnä vaihtelee nykyään virikaasareita vanhoihin ohareihin, mikä niin ikään vaikeuttaa vakio kaasareiden osien löytämistä. Ja jos niiitä osia kerta niin helpolla löytyy jatka niiden etsimistä jos se on mukavaa ja mielenkiintoista. Mutta jatketaampa topiccia jos jokin asia on jollekin jäänyt epäselväksi.Henna kirjoitti:Kyllä muuten DGAV kaasariinkin löytyy aika helpolla korjaussatsia
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Vaikka me täällä ajetaankin ties millä vanhoilla rutkuilla, ni tosiasiahan on että kaasarit alkaa olee jo menneiden aikojen lumia. Kun uusimmat kaasariautotkin lähestyy 20 vuoden ikää (no ok, jotkut japsit käytti niitä vielä 94) niin eipä noihin kaasareihin enää hyödytä paljoa varaosia pitää saatavilla. Melkeen toi homma alkaa olla siinä jamassa että jos on kaasariasiaa niin kannatta kääntyä suoraan spesialistien pakeille, kaasutinekspertti ja free techincs tulee mieleen.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
1. Taunuksessa ei ole käytettyä E-maxia vain 16 lohkoisia lyhytiskuisiaduckworth kirjoitti:
1.6 litraset oharithan on taunuksen nokaltakin tuttuja 16- lohkoisia e-maxeja
2. Sierrassa käytetyssä E-Max 1.6 ohc:ssä lukee lohkossa 164 tai 165 ja näissä on sama iskunpituus kuin 2.0L ohc:ssä. Muutamia sierroja on putkahtanut tehtaalta 16 lohkoisena kai jäänyt romut hyllyyn ja pitänyt päästä eroon?
16 lohkoinen on suositumpi virittäjien keskuudessa. Isompi puristeinen kansi -> 2L hatuksi ja 1600cc luokan escortteihin käyvä moottori.
Hiljaa siellä, toiset on kato jumiutunu tonne menneille vuosikymmenille ja mitää uutta ei hyväksytä.Krisse kirjoitti:Vaikka me täällä ajetaankin ties millä vanhoilla rutkuilla, ni tosiasiahan on että kaasarit alkaa olee jo menneiden aikojen lumia. Kun uusimmat kaasariautotkin lähestyy 20 vuoden ikää (no ok, jotkut japsit käytti niitä vielä 94) niin eipä noihin kaasareihin enää hyödytä paljoa varaosia pitää saatavilla. Melkeen toi homma alkaa olla siinä jamassa että jos on kaasariasiaa niin kannatta kääntyä suoraan spesialistien pakeille, kaasutinekspertti ja free techincs tulee mieleen.

"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Toi on bensan höyrynerotin, ja sen pitäis pitää bensan laatu kaasarille tasaisempana, siihen menee yks letku bensapumpulta, siitä lähtee yks kaasariin ja päältä lähtee yks putki(ylimääräiset höyryt) tankille takaisin(R; Return). Ollu usein Pierpurgin kaasareissa, niinkuin siinä lukeekin.Henna kirjoitti:mitä tää tekee? suodatin? http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160036.jpg
Tostakin kuvasta se löytyy: http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E3type.html
Osa numero 15.
Pari vuotta sitten joku tiesi muistaakseni kertoa täällä, että aikoinaan Stokkalla Ford-huollossa ne otettiin järjestään Sierroista pois ku niiden kanssa oli tullu ongelmia, eli vedettäis letku suoraan bensapumpulta kaasariin, tiedä sitten.
http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... yrynerotin
Tää vois auttaa silloin jos bensapumpun paine kaasarille on jostain syystä liian alhainen. Mun mielestä ne voi irrottaa ja putsata ja pistää takaisin, mutta ei pidä sotkea niiden letkujen tulemisia ja menemisiä tai halkasijoita, jos letkuja vaihtaa. Mä oon pistänyt ylimääräisen irtosuodattimen ton purkin ja kaasarin välille, mutta yhtä hyvin sen voi pistää tuloputkeen ennen bensapumppua.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
- Fordson-Riesa-87
- Viestit: 161
- Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
- Paikkakunta: Hyllykallio
No mulla kyl toimii kaikki ihan hyvin ainakii toistaiseks, saa nähä minkälainen p*ska toi kaasari on talvella... ei oo aikasempaa kokemust. DGAV:s ainakii ryyppy tykkäs reistailla aina, kovil pakkasil jäi välil päälle ja ei meinan millää lähtä pois. Mut eipä sit käsiryyppyy tullu silti koskaa vaihdettuu.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...