Tehoa 1.6 cvh koneesta?
No niin. Aluks, noista seetikulmista ja niistä kun joku rallimies oli kertonu miten pitää tehdä! Eli, kaveri puhuu totta!! Kaikkein paras hyöty virtausta ajatellen saadaan siten, että ajetaan seetikulmat MIRALLA, eli seetikulmien ajolaitteella (Sanokaa joku hienommin) pyöreiksi. jos katsotte normaalia seetikulmaa kannessa ja venttiilissä, huomaatte että pitopinta on kolme-kulmainen. ja aina kun virtauksen edestä saadaan tervät ja jyrkät kulmat pois, on virtausnopeus suurempi. Ja toi seetikulmien ajo sit vaikuttaa tehoon noin 30% ja se on penkissä testattu, lisäksi jos osaa/jaksaa venttiilit muotoilla niin aina plussaa!! sitten otetaan vinku kauniiseen käteen, ja katsotaan imukanavaa venttiilin suunnasta. sitten sieltä pienestä ahtaasta kanavasta katsotaa mihin kohtaan seeti loppuu, siitä sit vähän kanavaan päin ja vinku pyörimään. ja otetaan tavaraa pois maltillisesti siitä ylös päin... vaikea selittää, mutta yritän saada kuvia tänne josta näette kanavan muodon..
PS. Haluan sanoo, että oon 18vuotias metalli opiskelija mutta viri koneita on tullu tehtyä 15v asti. mutta te vanhemmat konkarit korjatkaa ja kertokaa!! Auttaa me täälä toisiamme halutaan. PSPS, JA SIT EI ENÄÄN KOSKAAN TUU KUKAAN TÄNNE EDES LEIKILLÄÄN SANOO ETTÄ AJAA SEETIKULMAT JOLLAI VINGULLA 8) Koska tunnen sen jälkeen itteni tyhmäks, kun mentiin kaverin kanssa mira hommaan, joka sattui maksaan sen 2000€.. (on muuten kätevä laite)
PS. Haluan sanoo, että oon 18vuotias metalli opiskelija mutta viri koneita on tullu tehtyä 15v asti. mutta te vanhemmat konkarit korjatkaa ja kertokaa!! Auttaa me täälä toisiamme halutaan. PSPS, JA SIT EI ENÄÄN KOSKAAN TUU KUKAAN TÄNNE EDES LEIKILLÄÄN SANOO ETTÄ AJAA SEETIKULMAT JOLLAI VINGULLA 8) Koska tunnen sen jälkeen itteni tyhmäks, kun mentiin kaverin kanssa mira hommaan, joka sattui maksaan sen 2000€.. (on muuten kätevä laite)
Raha ei tee onnelliseksi,
mutta mieluummin itken
FORDISSA kuin bussissa.
mutta mieluummin itken
FORDISSA kuin bussissa.
Oonko ainut joka ei tajunnut edellämainitusta tekstistä juuri sanaakaan? Kuinka kännissä tai aineissa kirjottaja on?Artemis kirjoitti:No niin. Aluks, noista seetikulmista ja niistä kun joku rallimies oli kertonu miten pitää tehdä! Eli, kaveri puhuu totta!! Kaikkein paras hyöty virtausta ajatellen saadaan siten, että ajetaan seetikulmat MIRALLA, eli seetikulmien ajolaitteella (Sanokaa joku hienommin) pyöreiksi. jos katsotte normaalia seetikulmaa kannessa ja venttiilissä, huomaatte että pitopinta on kolme-kulmainen. ja aina kun virtauksen edestä saadaan tervät ja jyrkät kulmat pois, on virtausnopeus suurempi. Ja toi seetikulmien ajo sit vaikuttaa tehoon noin 30% ja se on penkissä testattu, lisäksi jos osaa/jaksaa venttiilit muotoilla niin aina plussaa!! sitten otetaan vinku kauniiseen käteen, ja katsotaan imukanavaa venttiilin suunnasta. sitten sieltä pienestä ahtaasta kanavasta katsotaa mihin kohtaan seeti loppuu, siitä sit vähän kanavaan päin ja vinku pyörimään. ja otetaan tavaraa pois maltillisesti siitä ylös päin... vaikea selittää, mutta yritän saada kuvia tänne josta näette kanavan muodon..
PS. Haluan sanoo, että oon 18vuotias metalli opiskelija mutta viri koneita on tullu tehtyä 15v asti. mutta te vanhemmat konkarit korjatkaa ja kertokaa!! Auttaa me täälä toisiamme halutaan. PSPS, JA SIT EI ENÄÄN KOSKAAN TUU KUKAAN TÄNNE EDES LEIKILLÄÄN SANOO ETTÄ AJAA SEETIKULMAT JOLLAI VINGULLA 8) Koska tunnen sen jälkeen itteni tyhmäks, kun mentiin kaverin kanssa mira hommaan, joka sattui maksaan sen 2000€.. (on muuten kätevä laite)
no ei noita cvh:n venttiileita tarvi juuri muotoilla, koska se on pienin ongelma tuossa kannessa.... nyrkkisääntöhän on että kanavanpitäisi oleman n. 0,8 kertaa venttiili lautasen halkaisijan verran ja 1,6/1,3 cvh:ssa imuvena on 42mm. eikä tietenkään tarvi olla tasahalkaisijainen koko matkalta. jos on liian iso niin virtausnopeus hidastuu ja kaikkihan tietää että silloin kama ei kulje pyttyyn enään.
josta aasin siltana ongelmaan... cvh:ssa on JUMALATTOMAN pitkä imukanava josta johtuen sitä on hankalaa saada virtaamaan yli 150hp 11mm nostolla IMUSARJAN kanssa... muullahan virtauksella ei ole merkitystä koska meillä on AINA jonninmoinen imusarja autossamme
CVH ei ole herkkä nakuttamaan joten olisi hyvä jos siitä saisi puristuksia 12:1 tienoille edelluyttäen tietenkin että käytössä olisi esim cvh22 tms nokka,
jotta saadaan riittävästi soppaa koneeseen, mutta ÄLKÄÄ missään nimessä plaanatko kantta 1,8mm koska silloin on kannen ja männän välissä yläkuolokohdassa n. 0,3mm välys... 8) eli kun laakerit hieman kuluu niin männät kalisee kanteen... tuli kokeiltua...
cvh:n vakio venttiilijouset kestää vielä cvh22 nokan kanssa tuonne 7K rpm asti mukana, jolloin jo hydraulinostajat alkaa antautumaan.
ja kannattaa panostaa uusiin jousiin, orginaalit maksaa 5e/kpl... siis fordilla.
Cvh on hyvä Budjettipata kun ei pyydä siltä liikaa 150->1,6 saa ihan maltillisin kustannuksin, kannen tekee/teettää (hyvin) ja tosiaan puristukset tuonne11:1 ja hieman yli läppärungoilla tai sitten tuplilla
(itsellä oli aikanaan tuplilla) ja KUNNOLLISELLA pakosarjalla (huonolla/alkuperäisellä voi jäädä jopa 15hv piiloon) ja putkistolla.
alakerta ei juuri muutoksia kaipaa, eikä vakiolaatikko/kytkin kestä juuri enempää.
mulla oli tosiaan kansi vimpanpäälle cvh k22 kit nokka+antipump, pakosarja, putkisto 40 tuplat (34 sisäkurkut) ja xr3 jakaja niin oli 153hp/167nm
josta aasin siltana ongelmaan... cvh:ssa on JUMALATTOMAN pitkä imukanava josta johtuen sitä on hankalaa saada virtaamaan yli 150hp 11mm nostolla IMUSARJAN kanssa... muullahan virtauksella ei ole merkitystä koska meillä on AINA jonninmoinen imusarja autossamme
CVH ei ole herkkä nakuttamaan joten olisi hyvä jos siitä saisi puristuksia 12:1 tienoille edelluyttäen tietenkin että käytössä olisi esim cvh22 tms nokka,
jotta saadaan riittävästi soppaa koneeseen, mutta ÄLKÄÄ missään nimessä plaanatko kantta 1,8mm koska silloin on kannen ja männän välissä yläkuolokohdassa n. 0,3mm välys... 8) eli kun laakerit hieman kuluu niin männät kalisee kanteen... tuli kokeiltua...
cvh:n vakio venttiilijouset kestää vielä cvh22 nokan kanssa tuonne 7K rpm asti mukana, jolloin jo hydraulinostajat alkaa antautumaan.
ja kannattaa panostaa uusiin jousiin, orginaalit maksaa 5e/kpl... siis fordilla.
Cvh on hyvä Budjettipata kun ei pyydä siltä liikaa 150->1,6 saa ihan maltillisin kustannuksin, kannen tekee/teettää (hyvin) ja tosiaan puristukset tuonne11:1 ja hieman yli läppärungoilla tai sitten tuplilla
(itsellä oli aikanaan tuplilla) ja KUNNOLLISELLA pakosarjalla (huonolla/alkuperäisellä voi jäädä jopa 15hv piiloon) ja putkistolla.
alakerta ei juuri muutoksia kaipaa, eikä vakiolaatikko/kytkin kestä juuri enempää.
mulla oli tosiaan kansi vimpanpäälle cvh k22 kit nokka+antipump, pakosarja, putkisto 40 tuplat (34 sisäkurkut) ja xr3 jakaja niin oli 153hp/167nm
Fiesta 1,0c -89 2.0 ZVH tulossa ylipaineistus, -88 Ma70 7m-gte, audi typ44, audi typ81 coupe gt 2.2, passat 3bg 4motion
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems
Nykyään 18vuotiailla on rahaa näemmä. Minä kun olin joskus toistakymmentä vuotta sitten parikymppinen ja rakentelin nuita koneita niin tuli ajettua muutamaan kanteen seetikulmat ja kanavat porakoneeseen kiinnitetyillä hiomapuikoilla (=sama homma kuin vingulla mutta hitaammin), venat varresta porakoneen istukkaan pyörimään ja märällä liipalla reunan muotoilu ja sitten hiomatahnalla käsin hiomalla jokaisen sovitus kanteen niin että syntyi semmonen millin-parin tiivistyspinta ja ihan hyvin nekin toimi kun ajan kanssa teki = aikaa kyllä meni. Kestivätkin kohtuu hyvin jopa, bensassa oli tosin lyijy mukana.Artemis kirjoitti: PS. Haluan sanoo, että oon 18vuotias metalli opiskelija mutta viri koneita on tullu tehtyä 15v asti. mutta te vanhemmat konkarit korjatkaa ja kertokaa!! Auttaa me täälä toisiamme halutaan. PSPS, JA SIT EI ENÄÄN KOSKAAN TUU KUKAAN TÄNNE EDES LEIKILLÄÄN SANOO ETTÄ AJAA SEETIKULMAT JOLLAI VINGULLA 8) Koska tunnen sen jälkeen itteni tyhmäks, kun mentiin kaverin kanssa mira hommaan, joka sattui maksaan sen 2000€.. (on muuten kätevä laite)
Nykyään on tuo moottorin viritys meikäläisellä jäänyt kyllä lähinnä isomman tilavuuksisien kampeamiseen keulille...
PS. eikös tuolla kahdella tonnilla saa ostettua jo koko hiontakoneen ihan itselleenkin?
ainakin fordin varaosaohjelman mukaan ->89 uudemmassa sähköruiskulla varustetussa cvh:ssa joka on xr2 fiesta/mk5 esco,orion on varaosanumero aivan sama kangilla ja kampuralla, vanhemmassa on erillaiset(siis vapareissa) lohkoa en olekkaan muistanut katsoa...
Fiesta 1,0c -89 2.0 ZVH tulossa ylipaineistus, -88 Ma70 7m-gte, audi typ44, audi typ81 coupe gt 2.2, passat 3bg 4motion
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Tehot
Paljonko noista 1.6i CVH koneista on otettu tehoja vapaasti hengittävänä.
Itellä XR2i, itse laittaisin jenkkikoneen sisäkalut ja nokan uusiksi ja ruiskun ohjaus megasquirt boxilla. Ehkä kansi kannattaa viedä ammattilaiselle hiottavaksi, että saa virtaukset kohdilleen.
Itellä XR2i, itse laittaisin jenkkikoneen sisäkalut ja nokan uusiksi ja ruiskun ohjaus megasquirt boxilla. Ehkä kansi kannattaa viedä ammattilaiselle hiottavaksi, että saa virtaukset kohdilleen.
Re: Tehot
http://www.ferriday.co.uk/performance/1 ... fter.shtml Kaippa jotain tuollaista saa irti.xtaaviankka kirjoitti:Paljonko noista 1.6i CVH koneista on otettu tehoja vapaasti hengittävänä.
Itellä XR2i, itse laittaisin jenkkikoneen sisäkalut ja nokan uusiksi ja ruiskun ohjaus megasquirt boxilla. Ehkä kansi kannattaa viedä ammattilaiselle hiottavaksi, että saa virtaukset kohdilleen.
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
ohos
8) Aikas paljon saa näköjään 1.6 litrasesta koneesta 20 vuotta vanhalla tekniikalla. Eihän tohon tarvi laittaa kun uus säädettävä ruiskunohjaus ja nokka niin saa kivasti tehoi.
Re: ohos
Joo ja läppärungot (mulla olis sopiva setti myydä ).xtaaviankka kirjoitti:8) Aikas paljon saa näköjään 1.6 litrasesta koneesta 20 vuotta vanhalla tekniikalla. Eihän tohon tarvi laittaa kun uus säädettävä ruiskunohjaus ja nokka niin saa kivasti tehoi.
et ilmeisesti lukenut tuota dynolappua hirmu tarkkaan... HEAD=MODIFIED
se vakiokansi ahdistaa aivan mahdottomasti, ilman muita muutoksia kuin kannen porttaus niin saat +15hp oli sitten kaasarilla tai ruiskulla...
ilman muutoksia kanteen et saa yli 120hp:n jotta toimii jollain tavalla vielä järkevästi, vaikka vetäsit siin sadetanssit.
se vakiokansi ahdistaa aivan mahdottomasti, ilman muita muutoksia kuin kannen porttaus niin saat +15hp oli sitten kaasarilla tai ruiskulla...
ilman muutoksia kanteen et saa yli 120hp:n jotta toimii jollain tavalla vielä järkevästi, vaikka vetäsit siin sadetanssit.
Fiesta 1,0c -89 2.0 ZVH tulossa ylipaineistus, -88 Ma70 7m-gte, audi typ44, audi typ81 coupe gt 2.2, passat 3bg 4motion
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
kansi
8) Näillä näkymin olisi tulossa 1.9 cvh essex kannella. Onko kellään tietoo paljon tuollainen kansi voisi virtaa? Kuka näitä kansia avartelee ja mihin hintaan? Vakio cvh kannen saa ehkä virtaamaan lähelle 200hv luokkaa. Jos kansi virtaa vaikka 160hp niin millainen nokka olis hyvä, 270 astetta ja nosto? Minkä verran maksaa auton käyttäminen dynamolla? Tekis mieli testata ihan vakkari 1.6 CVH konetta EFI ruutalla, suorasytkällä ja mega ruutalla paljon voi saada tehoi ja sitten muuttaa jotain että sais vähän faktaa näihin juttuihin. Eikös tuo pitkä imusarja tavallaan anna enemmän vääntöä koneeseen? CVH koneessahan on aika kevyt vauhtipyörä joten sitä kautta ei vääntöä tule, vai olenko ihan hakoteillä taas
*Edit*
Rakentelen tässä muutamia vaihtoehtoja pistän sitten myyntiin konepaketteja kun saanut dynamosta paprut. Konepaketti sisältäisi koneen täydellisenä ja tietty mega ohjauksella.
*Edit*
Rakentelen tässä muutamia vaihtoehtoja pistän sitten myyntiin konepaketteja kun saanut dynamosta paprut. Konepaketti sisältäisi koneen täydellisenä ja tietty mega ohjauksella.
Re: kansi
Pitää paljastaa tyhmyytensä; mikä on Essex kansi? Dynottaminen maksaa vähän paikasta riippuen aika paljonkin (esim. SeAMKin dynossa kai 40e?). Kanssa kiinnostaisi, että mitä vakio EFi-imusarjalla voi saada ilman pakokaasujarrua irti.
Mitenkä vauhtipyörä vaikuttaa koneesta saatavaan vääntöön? Näin teoriapohjalta voisin olettaa, että se on paskan hailee mikä limppu sielä perässä pyörii. Eri asia toki on, kun lähdetään sitä massaa siitä kiihdyttelemään...
Mitenkä vauhtipyörä vaikuttaa koneesta saatavaan vääntöön? Näin teoriapohjalta voisin olettaa, että se on paskan hailee mikä limppu sielä perässä pyörii. Eri asia toki on, kun lähdetään sitä massaa siitä kiihdyttelemään...
no jokainen 1kg pois vauhtipyörästä vastaa 10kg pois autosta, noinniinkuin kiihtyvyyden muutoksena.
aika jonglööri on jos tuon cvh kannen saa virtaamaan 180 hp/12mm nostolla.
laita tuplat tai läppikset, sen efin imusarjan kanssa se ei virtaa kuinkaan yli 130hp:n, se on hitusen niinkuin prostituoitu imisi pingispalloa puutarhaletkun läpi...
ja se essex on moottorin tyyppi jolla ei ole muuta samaa cvh:n kanssa kuin valmistaja=FORD
nokaksi katukäyttöö (toimii hydraulisilla) on kent cvh22 sillä saa sen mitä cvh antaa, ja on vielä alavääntöäkin.
laita privaa tiedän paikan jossa saa suht edullisesti sen kannen tehtyä, en viitti tässä foorumilla huudella hintoja tai on postilaatikko täynnä...
aika jonglööri on jos tuon cvh kannen saa virtaamaan 180 hp/12mm nostolla.
laita tuplat tai läppikset, sen efin imusarjan kanssa se ei virtaa kuinkaan yli 130hp:n, se on hitusen niinkuin prostituoitu imisi pingispalloa puutarhaletkun läpi...
ja se essex on moottorin tyyppi jolla ei ole muuta samaa cvh:n kanssa kuin valmistaja=FORD
nokaksi katukäyttöö (toimii hydraulisilla) on kent cvh22 sillä saa sen mitä cvh antaa, ja on vielä alavääntöäkin.
laita privaa tiedän paikan jossa saa suht edullisesti sen kannen tehtyä, en viitti tässä foorumilla huudella hintoja tai on postilaatikko täynnä...
Fiesta 1,0c -89 2.0 ZVH tulossa ylipaineistus, -88 Ma70 7m-gte, audi typ44, audi typ81 coupe gt 2.2, passat 3bg 4motion
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems
Mitä essexiin tulee mulla on tommonen kansi niin sillä on paljonkin tekemistä foordin cvh:n kanssa....d-spec kirjoitti:no jokainen 1kg pois vauhtipyörästä vastaa 10kg pois autosta, noinniinkuin kiihtyvyyden muutoksena.
aika jonglööri on jos tuon cvh kannen saa virtaamaan 180 hp/12mm nostolla.
laita tuplat tai läppikset, sen efin imusarjan kanssa se ei virtaa kuinkaan yli 130hp:n, se on hitusen niinkuin prostituoitu imisi pingispalloa puutarhaletkun läpi...
ja se essex on moottorin tyyppi jolla ei ole muuta samaa cvh:n kanssa kuin valmistaja=FORD
nokaksi katukäyttöö (toimii hydraulisilla) on kent cvh22 sillä saa sen mitä cvh antaa, ja on vielä alavääntöäkin.
laita privaa tiedän paikan jossa saa suht edullisesti sen kannen tehtyä, en viitti tässä foorumilla huudella hintoja tai on postilaatikko täynnä...
esim.nostajat,nokka,keinut tiivisteet jne ovat samoja kun cvh:ssa...
Eli kansi on mallia pulttaa kiinni cvh koneeseen.
Efi imusarja riittää vapari käytössä 180hp tienoille.
No eipä siinä paljoa jonglöörejä tarvita kun 1.6 cvh virtaa jo 11.5 nostolla melkeen 200hp
Klikkaa tosta:
http://www.specialpaintings.net/omataut ... irtaus.htm
Ei vauhtipyörä vaikuta muuhun kun liikkeelle lähtöön ja moottorin kierros herkkyyteen ja tietysti positiivisesti tehoon kun pyörivien osien paino vähenee.koskar kirjoitti:Pitää paljastaa tyhmyytensä; mikä on Essex kansi? Dynottaminen maksaa vähän paikasta riippuen aika paljonkin (esim. SeAMKin dynossa kai 40e?). Kanssa kiinnostaisi, että mitä vakio EFi-imusarjalla voi saada ilman pakokaasujarrua irti.
Mitenkä vauhtipyörä vaikuttaa koneesta saatavaan vääntöön? Näin teoriapohjalta voisin olettaa, että se on paskan hailee mikä limppu sielä perässä pyörii. Eri asia toki on, kun lähdetään sitä massaa siitä kiihdyttelemään...
Tästä on väännetty ennenkin ja aina joku jaksaa väittää että vaikuttaa vääntöön.
Tossa hyvä esimerkki vapari koneessa 5.2kg pyörällä 2000rpm kohdalla on jo 130nm:
http://www.specialpaintings.net/omataut ... kayraL.htm
Viimeksi muokannut avoesco, 19 Joulu 2007 15:12. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Kannessa ei ulkopuolisesti ole eroja paljoakaan mutta kanavat on erinlaiset.d-spec kirjoitti: ja se essex on moottorin tyyppi jolla ei ole muuta samaa cvh:n kanssa kuin valmistaja:
Tossa kuva cvh moottorin essex kannesta:
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
(sivun alareuna)
1.6 Efi kansi virtaa jo vakiona +130hp...d-spec kirjoitti:et ilmeisesti lukenut tuota dynolappua hirmu tarkkaan... HEAD=MODIFIED
se vakiokansi ahdistaa aivan mahdottomasti, ilman muita muutoksia kuin kannen porttaus niin saat +15hp oli sitten kaasarilla tai ruiskulla...
ilman muutoksia kanteen et saa yli 120hp:n jotta toimii jollain tavalla vielä järkevästi, vaikka vetäsit siin sadetanssit.
Ja on tehoakin tehokkaimmassa efeissä vakiona 115hp
Luulisi ettei +5 hp teholle joudu sade tansseja vääntää
Ja pakokanavalle ei tarvitse/kannata tehdä yhtään mitään
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
juu tuota essexiä en ole ennen kuullutkaan... annatko fordin omat varaosanumerot siintä jotka on valettu sinne imupuolelle...
cvh:ssa yleensä alkaa 86sm jne... numeroita ja kirjaimia...
on muuten sit tuota viime näkemän noi kannen palotilat ollu pyöreitä... meinaan nuo paremmin virtaavat kannet, kun oli tuohon lappuun merkattu että kiilamainen palotila... cvh:ssa...
ja tuo efin imusarja mittaus onkin aika mielenkiintoinen, milläs paketilla kasaisit kannen noille 180hp:n tehoihin kun kerran toi imusarja piisaa sinne ast...
ja tässähähän on aina puhuttu 1600 alakerrasta ja fordin cvh kannesta joka löytyy suomimallesta esim xr3i ta mk5 escort.
ite olen pitänyt oheista sivustoa aika fiksuna
http://www.pumaracing.co.uk/CVH.htm
mutta taitaakin tuo brittien tieto olla heikolla kantimilla...?
cvh:ssa yleensä alkaa 86sm jne... numeroita ja kirjaimia...
on muuten sit tuota viime näkemän noi kannen palotilat ollu pyöreitä... meinaan nuo paremmin virtaavat kannet, kun oli tuohon lappuun merkattu että kiilamainen palotila... cvh:ssa...
ja tuo efin imusarja mittaus onkin aika mielenkiintoinen, milläs paketilla kasaisit kannen noille 180hp:n tehoihin kun kerran toi imusarja piisaa sinne ast...
ja tässähähän on aina puhuttu 1600 alakerrasta ja fordin cvh kannesta joka löytyy suomimallesta esim xr3i ta mk5 escort.
ite olen pitänyt oheista sivustoa aika fiksuna
http://www.pumaracing.co.uk/CVH.htm
mutta taitaakin tuo brittien tieto olla heikolla kantimilla...?
Fiesta 1,0c -89 2.0 ZVH tulossa ylipaineistus, -88 Ma70 7m-gte, audi typ44, audi typ81 coupe gt 2.2, passat 3bg 4motion
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems
Menee vähän ohi aiheen mutta kyse kumminkin on CVH-koneesta. Eli saatavillani olisi 1.6 kaasarilla, kumminkin nykyisessä on ruisku niin en välkttämättä halua siirtyä takaisin kaasaripeleihin ja tarjoaahan se enemmän tehoakin. Kysynkin siis että voiko kaasarikoneen suoraan vain muuntaa ruiskukäyttöön ruiskun imusarjalla? Sytytyspuola pitänee varmaankin poistaa ja ottaa XR2i:stä uusi ohjaamaan tätä?
Helpoin tapa varmaan on hommata mällätty xr2i tai si, eikö jossain escorteissakin tuo ole ruiskuna?
Jos joku ystävällisesti kertoisi miten asia on vai onko paras olla kaasari ja ruiskukonetta sotkematta toisiinsa?
Helpoin tapa varmaan on hommata mällätty xr2i tai si, eikö jossain escorteissakin tuo ole ruiskuna?
Jos joku ystävällisesti kertoisi miten asia on vai onko paras olla kaasari ja ruiskukonetta sotkematta toisiinsa?
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Ruisku
Juu, kyllä se imusarjaa vaihtamalla menee. xr2i fiesta ja xr3i escortissa löytyy ruiskut. xr2i on vähän erilainen ruisku, sytytys suorasytkä + vauhtipyörä jossa kampiakselin asentotunnistimet.
xr3i escortissa ei tällästä asentotunnistinta tainnut olla...
xr3i escortissa ei tällästä asentotunnistinta tainnut olla...
Joo elikkä EFI:n imusarjaa olisin ajatellut käyttää tuossa yhteydessä. Ja tuo suorasytytys ei siis löydy escortista vain fiestankoneista? entäs onko tämän laittaminen kuinka monimutkainen homma. Se että suuttimille joutuu kovertamaan paikat kanteen ei ole ongelma.
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Ruisku
Suorasytkän laittaminen ei ole ongelma, ruiskun ohjaus ohjaa tätä suorasytytystä joten tarvit boxin ta megan ohjaamaan. Suorasytkä maksaa itsessään aika paljon, näitä saa kyllä käytettyinä hankittua.
ja jos ollaan tarkkoja niin moottorit ovat erillaisia... eli 3/86-90 ja jokin kuukaus.... noi kaasaripelit on tasapää männillä ja pikku palotilalla, eli kansi ja männät eri... kyllä se toimii mutta tehoa ei voi odottaa samaa kuin moottorissa jossa ruutta alunpitäen ollu.
escort mk5 on sama moottori kuin tuossa xr2i mallissa.
laita 2.0 zvh sillä kaasarimallin kannella ni on 12:1 puristukset valmiiks, tarttee tietysti hieman ärjymmän nokan jotta toimii kunnolla (vrt vakionokka)
eikä porttauskaan pahaksi ole, mutta on pata joka antaa ainakin 190nm vääntöä ja tehoakin on enemmin kuin alkuperäisessä...
http://www.quantums.info/zvh.htm
siinä pikkuisen neuvoa...
escort mk5 on sama moottori kuin tuossa xr2i mallissa.
laita 2.0 zvh sillä kaasarimallin kannella ni on 12:1 puristukset valmiiks, tarttee tietysti hieman ärjymmän nokan jotta toimii kunnolla (vrt vakionokka)
eikä porttauskaan pahaksi ole, mutta on pata joka antaa ainakin 190nm vääntöä ja tehoakin on enemmin kuin alkuperäisessä...
http://www.quantums.info/zvh.htm
siinä pikkuisen neuvoa...
Fiesta 1,0c -89 2.0 ZVH tulossa ylipaineistus, -88 Ma70 7m-gte, audi typ44, audi typ81 coupe gt 2.2, passat 3bg 4motion
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A
Powered By MorGo Systems