sieraan männät

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
medis
Viestit: 24
Liittynyt: 11 Loka 2007 07:46

sieraan männät

Viesti Kirjoittaja medis »

elikkäs ajattelin turbottaa sieran nii, että mitkä olisi hyvät männät siihen ?
budjetti n700€.
Viimeksi muokannut medis, 16 Loka 2007 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Re: sieraan männät

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

medis kirjoitti:elikkäs ajattelin turbottaa sieran nii, että mitkä olisi hyvät männät siihen ?
pistäkää vaikka linkkia sit sivuille tai jotai .
sehän on pitkälti budjetista kiinni, sorvaa vakio mäntiin monttua, tai sitten vw mahlet, cossun vakio männät(mutta mistä niin hyvä std kokonen lohko?)
sittenhän löytyy wisecoa ja muuta hyvää kisamäntää.
medis
Viestit: 24
Liittynyt: 11 Loka 2007 07:46

Viesti Kirjoittaja medis »

no budjetti on noin 700e
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

no kyllähän 700e saa wiseco männät hyvinkin..n,500e sarja. siis ohc kone?
tehotavotteet? entä muut osat..?
medis
Viestit: 24
Liittynyt: 11 Loka 2007 07:46

Viesti Kirjoittaja medis »

doch kone .. ööö tavote olis saada jotai 200-300hp
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

medis kirjoitti:doch kone ..
unohda...
osta sillä 700€:llä vaikka kunnon ohc kattila sinne :wink:
Focus 1.0 edition a6 2017
medis
Viestit: 24
Liittynyt: 11 Loka 2007 07:46

Viesti Kirjoittaja medis »

:D
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Passaakos nuo volkkarin mahlet suoraan ohc 205 lohkoon? Ja minkähän hintaiset ja miten kestävät verrattuna vaikkapa cossun mahleihin?
hapi1000
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Loka 2007 12:40
Paikkakunta: haukipudas

Viesti Kirjoittaja hapi1000 »

Artery kirjoitti:Passaakos nuo volkkarin mahlet suoraan ohc 205 lohkoon? Ja minkähän hintaiset ja miten kestävät verrattuna vaikkapa cossun mahleihin?
ei passaa suoraan,vaan lohko pitää porata 92mm kokoon(140e)maksoi oulun moottori koneistamolla. :P
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Asia selvä, entäpäs miten puristuksien kanssa menee noilla männillä? Passaakos mitkään muutkaan noista männistä ilman porautusta?
eepe89
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Touko 2007 21:44

Viesti Kirjoittaja eepe89 »

multa löytys tallista vw mahlet,osta pois!
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Laittakaa suoraan kunnon männät, kuplan mahlet kuuluu johonkin jokkis ohc:hen.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

AnttiR kirjoitti:Laittakaa suoraan kunnon männät, kuplan mahlet kuuluu johonkin jokkis ohc:hen.
No oho, sit ei varmaan cossun mahlejakaan voi laittaa, kun ne kuuluu cossuun.. :roll:
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

AnttiR kirjoitti:Laittakaa suoraan kunnon männät, kuplan mahlet kuuluu johonkin jokkis ohc:hen.
kyllä ne vw männät kestää ~230 heppaa, ihan hyvät BUDJETTIkoneen männät.
ite kaks ohc turboa 92mm vw mahleilla kasannut, penkitetty 250hv ja kilometrejä ja kengän antoa takana eikä ole ollut mäntä ongelmia. edellyttää tietysti että seokset ja sytkät oikein, mutta jos ne on päin vittua niin siinä pehmiää kalliskin mäntä!! sullekkin varmaan tämä mäntä asia tullu netistä tutuksi etkä ole ikinä yhtään moottoria noilla männillä rakentanu..
tietysti jos ei raha ole esteenä niin wisecoa tai muuta kisamäntää kehiin vain.
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

mr.oohoosee kirjoitti: kyllä ne vw männät kestää ~230 heppaa, ihan hyvät BUDJETTIkoneen männät.
ite kaks ohc turboa 92mm vw mahleilla kasannut, penkitetty 250hv ja kilometrejä ja kengän antoa takana eikä ole ollut mäntä ongelmia. edellyttää tietysti että seokset ja sytkät oikein, mutta jos ne on päin vittua niin siinä pehmiää kalliskin mäntä!! sullekkin varmaan tämä mäntä asia tullu netistä tutuksi etkä ole ikinä yhtään moottoria noilla männillä rakentanu..
tietysti jos ei raha ole esteenä niin wisecoa tai muuta kisamäntää kehiin vain.
En ole nuita mäntiä laittanut kun jokkis koneisiin. Totta, mm. netistä olen oppinut, mutta miksi ei saisi uskoa sellaisia ihmisiä jotka on näitä rakentanut jo vuosia?
Raha on aina ongelmana auton rakennuksessa myös minulla, laittaisin mieluusti kunnon männät moottoriin jota tällä hetkellä rakennan mutta on ainakin toistaiseksi tyydyttävä halpoihin osiin.
Jos rakentaisin pikkubudjetilla ohc turboa katselisin jostain hyväkuntoiset cossun männät ja kanget, KUULEMMA kestävät(ei siis tästäkään omakohtaista kokemusta). Jokainen tekee kuitenkin niin kuin parhaaksi näkee, eli ei nyt väitellä tästä enempää.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

kyllä cossun vakio männät on ihan kestävä ratkasu mutta mistä enää löydät niin hyväkuntoisen STD lohkon mihin ne on enää järkevä laittaa? siis lokin joka ei ole väljä.
cossun ylikokoja käytettynä huomattavasti harvemmin tarjolla. ensin ostat jostain cossu männät ja kanget ja niihin vielä uudet männärenkaat (250e) niin alkaapa pikkubudjetti olla karannut jo kauas.. pakko oli vielä tää mainita.
tietysti ne cosan männät voi sorvata ohc männänrenkaille.. :roll:
Vastaa Viestiin