Ford Galaxy 2000 sulakerasia poissa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
vickan
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Syys 2007 18:02

Ford Galaxy 2000 sulakerasia poissa

Viesti Kirjoittaja vickan »

Auton flektit ei toimi, ei löydy sulakerasia eikä releitä. Kävin Vemixillä eikä he sieltä mitään osanet. Olisiko kellään ratkaisu?
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Onko malli -00päättyvä vai 2000 -> alkaen? Mikä moottori?
Konehuoneessa akun lähellä pitäisi olla uudemmassa 1 sulakerasia, kuskin puolella kojelaudan alapaneelissa toinen ja apumiehen penkin alla 2 sulakelinkkiä jotka ovat juuri mahdollisesti tähän ongelmaan vaikuttavat tekijät.
vickan
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Syys 2007 18:02

Viesti Kirjoittaja vickan »

Kiitos vastauksesta!
Ollaan katsottu kaikki mahdolliset paikat, myös penkin alla, mutta kuin ei ole missään. :twisted:
Olisiko vielä joku paikka???
Harmittaa että osteetin uudet flektit eivätkä ne toimii :(
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jsel »

Katso käyttöohjeesta, siellä ainakin omassa autossani kerrotaan sulakerasian sijainti.
vickan
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Syys 2007 18:02

Viesti Kirjoittaja vickan »

Sehän oli ensimmäinen paikka mistä katsoin. Auto on ollut viikkon huolossa eivätkä he löytäneet.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

siis...
sulakerasiaa ei löydy, vai vain flektien sulakkeita ei löydy?
Focus 1.0 edition a6 2017
vickan
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Syys 2007 18:02

Viesti Kirjoittaja vickan »

Sorry! Siis flektin sulakket puutuvat. Kävin katsomassa sama vuosimallia autoa, niin sielä se oli just siinä missä pitikin olla ja mitä ohjekirjassa neuvotan. Mutta ei meidän autossa :(
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jsel »

vickan kirjoitti:Sorry! Siis flektin sulakket puutuvat. Kävin katsomassa sama vuosimallia autoa, niin sielä se oli just siinä missä pitikin olla ja mitä ohjekirjassa neuvotan. Mutta ei meidän autossa :(
Siis sulakerasiassa tyhjä paikka siellä missä sulakkeen pitäisi olla? Alkaako flekti toimimaan jos sulakkeen pistää paikoilleen?
vickan
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Syys 2007 18:02

Viesti Kirjoittaja vickan »

Ei kun siellä missä pitää olla sulakerasia on tyhjä paikka. Toinen sulakerasia on ohjauspyörän alla ja siellä on myös relet, mutta ne ei ohjaa flekteja. Se on se toinen ns. varasulakerasia. Elikkä sulakerasia ja releet mikä ohjaa flektit puuttuu!!! Eikä ne Vemixillä tiedä missä se on.
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jsel »

Seuraa johtoa flektiltä ja katso minne se menee?
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

vickan kirjoitti:Auto on ollut viikkon huolossa eivätkä he löytäneet.
Elämme näemmä ihmeellisiä aikoja...
Kerro nyt kuitenkin millä moottorilla auto on ja onko malli se jonka valmistus päättyi v.2000 vai se jonka valmistus alkoi v. 2000 mikäli haluat saada informaatiota.
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jsel »

lapazu kirjoitti: Tuohon johtojen seuraamiseen sen verran että käskyt kulkee ECU:n kautta joten ei ehkä hyödytä se piuhojen seuraaminen, ne päätyy sinne ecuun kuitenkin.
Kyllähän ne sähköt kuitenkin sulakkeen kautta kulkee, ohjaus sitten eculta releelle.

Kytkentäkaavion mukaan (vm 2000 asti 2.0DOHC) flektiltä mene punainen
johto sulakerasiaan (yksi liitos välissä) ja puna musta raidallinen releelle. Releeltä sitten puna valko raidallinen johto toiselle flektille ja siitä maihin (tässä mallissa siis kaksi flektiä). Flektin sulake sulakerasiassa F72 ja releen sulake F73. Rele sijaitsee "engine compartment, front".

Nämä tiedot siis kaivettu TIS:stä. Tarkemmat ja varmemmat tiedot saisi esiin jos tietäisi moottorin tilavuuden, onko 2000 loppunut vai alkanut malli, ilmastointi vai ei jne.
vickan
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Syys 2007 18:02

Viesti Kirjoittaja vickan »

Sorry, olin matkalla.
Auto on suomiauto. Moottori on 2,3.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

vickan kirjoitti:Sorry, olin matkalla.
Auto on suomiauto. Moottori on 2,3.
onko se <--- 2000 vai 2000---> mallia
Focus 1.0 edition a6 2017
vickan
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Syys 2007 18:02

Viesti Kirjoittaja vickan »

Käyttöönotto 2.1.200
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

EKR VAI JKR :lol:
Fix Or Repair Daily
vickan
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Syys 2007 18:02

Viesti Kirjoittaja vickan »

Monkelo kirjoitti:EKR VAI JKR :lol:
2.1.2000 :lol: :lol: :lol:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

koita nyt tajuta, ei sitä käyttöönottopäivää kysytä vaan sitä kumpaa mallisarjaa auto on. sitä jonka valmistus lopetettiin ennen 2000 vai sitä joka alotettiin 2000.
käyttöönottopäivä ei kerro yhtään mitään
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jsel »

Näyttääkö se tältä (vanha) vai tältä (uusi)?
vickan
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Syys 2007 18:02

Viesti Kirjoittaja vickan »

Kiitos kuvista! Vanha.
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jsel »

jsel kirjoitti: Kytkentäkaavion mukaan (vm 2000 asti 2.0DOHC) flektiltä mene punainen
johto sulakerasiaan (yksi liitos välissä) ja puna musta raidallinen releelle. Releeltä sitten puna valko raidallinen johto toiselle flektille ja siitä maihin (tässä mallissa siis kaksi flektiä). Flektin sulake sulakerasiassa F72 ja releen sulake F73. Rele sijaitsee "engine compartment, front".
Näyttäisi olevan 2.0:ssa ja 2.3:ssa tuon osalta samanlainen kytkentäkaavio. Sen mukaan sitten vähän eroa onko ilmastointia vai ei. Eli tuon mukaan johtoja seuraamaan niin pitäisi sulakkeet ja releet löytyä.
Vastaa Viestiin