proben ahtopaineet
proben ahtopaineet
Oisko kellään ideoita mikä vois olla probessa vikana ku välil ahtopaineet nousee sen vakio mittarin sinne melkei punaselle ja sit taas tippuu siihe kutosen pintaa... oon tutkinu et se ei vuoda mistää ja joku läpötila anturi siihe vaihettii ku tuttu sano et se vois olla siit, se tais olla vissii joku anturi mikä o joteki yhteydes ecuu tai jotai sellast. mut mistä vois ruveta vikaa ettimää?
ford... fix or repair daily
Re: proben ahtopaineet
Mielenkiinnolla olen seurannut, vastaako kukaan, mutta... ihan varmasti tulee tekstiä kun laitan seuraavan oletuksen eli eihän turbossa ole lämpötila-anturia? (korjatkaa...) Viisaat ovat neuvoneet meikäläistä eli turbohan ahtaa ilmaa ja mittarissasi näkyvät lukemat kertovat tästä. Voisiko olla vikaa hukkaportissa (yes, nyt tuli vastauksia!) ? Omassa autossani eli Probessa en ole kyllä kiihdyttelyissä päässyt kuin mittarin puoleen väliin (tosin en ole yrittänytkään, joskus ns. tupajumit ärsyttää 8) ) Punaiselle varoitusvalolle "pääseminen" kyllä kertoo ongelmista ja eikös näillä varoitusvaloilla ole sekin tarkoitus, ettei jokin osa rikkoonnu?Poison kirjoitti:Oisko kellään ideoita mikä vois olla probessa vikana ku välil ahtopaineet nousee sen vakio mittarin sinne melkei punaselle ja sit taas tippuu siihe kutosen pintaa... oon tutkinu et se ei vuoda mistää ja joku läpötila anturi siihe vaihettii ku tuttu sano et se vois olla siit, se tais olla vissii joku anturi mikä o joteki yhteydes ecuu tai jotai sellast. mut mistä vois ruveta vikaa ettimää?
Nyt esim. Kessi kehiin...

Ford Probe 2.2 GT turbo
Melkeen veikkaisin et on mittarissa häimää... Eli vakio ahtopaineenhan pitäis olla 7,3psi, eli n.0,5bar ja 0,7bar:n kohdalla pitäis fuelcutin puuttua peliin estäen paineen nousun entisestään... Kuinkas pitkälle siinä vakio mittarissa asteikko riittää?? Oliko 12psi?? Anyway itellä tuo vakio mittari on aina lyönyt tappiin, mutta jälkiasenteinen näyttänyt n.0,5baaria
... Toki voi hukkaporttikin ajoittain jumittaa, mutta silloin luulis kyllä fuelcutin katkaisevan menon melkosta hätäseen, edellellyttäen tietenkin että fc toimii
... Saisko vähän tarkempaa tietoa tuosta vaihdetusta anturista? esim. missä siaitsee yms. ni pystyis paremmin päätteleen anturin tarkoitusta
....



Noh-nih, löytyipäs... ensinnäkin experttinä selosta mikä on fs? Mittaristo on siihen 12psi..Kessi kirjoitti:Melkeen veikkaisin et on mittarissa häimää... Eli vakio ahtopaineenhan pitäis olla 7,3psi, eli n.0,5bar ja 0,7bar:n kohdalla pitäis fuelcutin puuttua peliin estäen paineen nousun entisestään... Kuinkas pitkälle siinä vakio mittarissa asteikko riittää?? Oliko 12psi?? Anyway itellä tuo vakio mittari on aina lyönyt tappiin, mutta jälkiasenteinen näyttänyt n.0,5baaria... Toki voi hukkaporttikin ajoittain jumittaa, mutta silloin luulis kyllä fuelcutin katkaisevan menon melkosta hätäseen, edellellyttäen tietenkin että fc toimii
... Saisko vähän tarkempaa tietoa tuosta vaihdetusta anturista? esim. missä siaitsee yms. ni pystyis paremmin päätteleen anturin tarkoitusta
....
Viimeksi muokannut mgml, 26 Loka 2007 06:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole mikään muuttunut viimeiseen vuosimalliin päästessä. Oli autolla mitä tahansa tärkeämpää ilmoitettavaa sama pling ääni kaikissa.Kessi kirjoitti:pling-varoitusäänenä....

ED it: [Offtopic] Tuo Fuelcut on muuten joskus oikea kirous. Tuntuu että ECU:n vastaus lähes mihinkä tahansa isompaan häiriöön on juuri bensansyötön katkaisu. Jäin aikanaan melkein jumiin lapinreissulle Opel Corsa Irmshcerin kanssa kun laturista murtui abikoliitin. ECU tulkitsi latausjännitteen putoamisen moottorin pysähtymiseksi tai kolariksi ja katkaisi bensapumpun virrat. Vierailu Rovaniemen merkkihuollossa sai aikaiseksi vain päänpyöritystä ja kohteliaan "emme huolla tuota" lausahduksen. Siinä sitten köröteltiin kotiin etelään niin että hetken oli aina kone sammuksissa ja sitten kaikki 102hv/740kg pelissä. Aiheutti niskakipua!

Ford Fiesta ST 150 -> 170
Kessi kirjoitti:Melkeen veikkaisin et on mittarissa häimää... Eli vakio ahtopaineenhan pitäis olla 7,3psi, eli n.0,5bar ja 0,7bar:n kohdalla pitäis fuelcutin puuttua peliin estäen paineen nousun entisestään... Kuinkas pitkälle siinä vakio mittarissa asteikko riittää?? Oliko 12psi?? Anyway itellä tuo vakio mittari on aina lyönyt tappiin, mutta jälkiasenteinen näyttänyt n.0,5baaria... Toki voi hukkaporttikin ajoittain jumittaa, mutta silloin luulis kyllä fuelcutin katkaisevan menon melkosta hätäseen, edellellyttäen tietenkin että fc toimii
... Saisko vähän tarkempaa tietoa tuosta vaihdetusta anturista? esim. missä siaitsee yms. ni pystyis paremmin päätteleen anturin tarkoitusta
....
voi se tietty olla kyl mittaritki vähä omil teil... se anturi on siin termarin vieres se kaikist isoin muistaakseni... nyppäsin kerra siit anturist piuhat irti ja flekti sammu samantien ni ainaki siihe se o yhteydes...
ford... fix or repair daily
Se on sit flektin anturi... Rikkinäinen flektin anturi oireili ainaski itelläni tasaisesti "nypyttävänä" tyhjäkäintinä, eli tyhjäkäynti aaltoili 700-2000 kiekan välilläPoison kirjoitti:
voi se tietty olla kyl mittaritki vähä omil teil... se anturi on siin termarin vieres se kaikist isoin muistaakseni... nyppäsin kerra siit anturist piuhat irti ja flekti sammu samantien ni ainaki siihe se o yhteydes...
