Olen ostamassa Focusta käytettynä (alle 100000 km ajettua 2000/2001/2002- mallia, farmari)! Paljon on ollut puhetta Focuksen vetonivelien hajoamisesta! Kuinka paikkansa pitäviä nämä väitteet ovat? Kaipailisin varsinkin kokemuksia kyseiseen asiaan liittyen. Meneekö kuinka pitkään takuuhuoltoihin vetariongelmat?
Kun on ostamassa kuitenkin jo lähes 100000 ajettua, niin onko tuohon vetariasiaan liittyen jotain erityisiä huomioita tai huomioitavaa, kun olen menossa katsomaan tulevaa Focusta? Mitä pitäisi tarkastaa? Jos vetarit on esim vastikään vaihdettu, onko auto turvallista ostaa?
Kaikki asiaan liittyvä tieto tulisi tarpeeseen...
Focuksen vetarit
Re: Focuksen vetarit
no katot et ne ei oo vuotanu ne vetarin kumit ja sit ku vaihtaa tavalliset klemmarit niiten alkuperästen tilalle ni ei pitäs vuotaa ja sit pitäs kestääMarttinen kirjoitti:Olen ostamassa Focusta käytettynä (alle 100000 km ajettua 2000/2001/2002- mallia, farmari)! Paljon on ollut puhetta Focuksen vetonivelien hajoamisesta! Kuinka paikkansa pitäviä nämä väitteet ovat? Kaipailisin varsinkin kokemuksia kyseiseen asiaan liittyen. Meneekö kuinka pitkään takuuhuoltoihin vetariongelmat?
Kun on ostamassa kuitenkin jo lähes 100000 ajettua, niin onko tuohon vetariasiaan liittyen jotain erityisiä huomioita tai huomioitavaa, kun olen menossa katsomaan tulevaa Focusta? Mitä pitäisi tarkastaa? Jos vetarit on esim vastikään vaihdettu, onko auto turvallista ostaa?
Kaikki asiaan liittyvä tieto tulisi tarpeeseen...
Re: Focuksen vetarit
Hyvä homma - kyllä on vaan makea taas ajella kesäkumeillaMarttinen kirjoitti:Olen ostamassa Focusta
Kaipailisin varsinkin kokemuksia kyseiseen asiaan liittyen.
Meneekö kuinka pitkään takuuhuoltoihin vetariongelmat?

viewtopic.php?t=133
Eikai normaalisti ajan kanssa lahoavia enää korvata mitenkään(?) Muussa tapauksessa riippuu täysin edellisen korjauksen ajankohdasta, työn laadusta, huoltohistoriasta, huoltoliikkeestä, huoltopäällikön mielentilasta ja tuurista. Mitään yleistä normia tuosta ei varmaan voi sanoa, mutta ehkä oletus rajusta vastaantulosta korjaushinnassa on paikallaan, jos edellisestä korjauksesta on tyyliin 30tkm tai vuosi. Olen edelleen itse tosin siinä uskossa, että '02-'03 korjatut nivelet ovat "normikamaa" (100-200tkm). Monella on korjattu vain se pahemmin nypyttävä puoli huollossa, joten poikkeuksia löytyy. Samoin jossain laitetaan edelleen suojakumit huonosti kiinni. Suurin vaara myös vastakorjatussa lienee noissa ja "maanantaikorjauksissa".
Minulla siis kolmisen vuotta ja 40-50tkm korjauksista takana. Ei ole vielä uusinut. *kop kop*
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
Ford ei korvaa näitä rasvavuodoista johtuvia nivelten hajoamisia. Omaan -00 focukseen viime syksynä nuo vaihdettiin. Mittarissa oli silloin 60 tuhatta. Tuulilasissa oli paljon juttua yhdessä vaiheessa tästä asiasta, pahin tapaus siinä oli vetarien hajoaminen 15 tonnissa, eikä korvattu. Mutta tuo kiristyspantojen vaihto kaiketi auttaa. Keuruun fordhuollossa ne vaihtaa ne automaattisesti ensihuollossa eikä niistä ole kuulemma mennyt yksiäkään. 600 euroa tuo kustansi. Samalla korjattiin takuuseen kaikki ovet ja nokkapelti, takaluukku vaihdettiin uuteen
Joku materiaalivirhe saumamassassa jonka takia kosteus pääsi ruostuttamaan.
