Proben hankinta

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
juhtuo

Proben hankinta

Viesti Kirjoittaja juhtuo »

Terve, olen tässä katsellut tovin Probea seuraavaksi autokseni, tavoitteena uudempikorinen malli. Hinta 3-6t euroa.

Mutta nyt alkoi tummat pilvet kerääntyyn, lueskelin alustavasti korjauksesta ja osien hinnoista.

http://keskustelu.plaza.fi/nettix/keskustelu/t1580501

En tiedä tuon forumin tietäjistä, mutta eihän jarrupalat voi olla 500e! Edes ferrari enzoon ei luulisi maksavan noin paljoa(no ehkä siihen mut kuitenki)!

Ja muutenkin, ajattelin tässä kysyä, onko proben osto kannattavaa, olen lukenut aika paljon eri anturivioista ja vastaavista, onko kalliita rempattavia nämä autot? Joudun ottamaan lainaa saadakseni auton(ostaisin käyttöautoksi jonka tulisi kestää vuosia), ja pelkään että auto saattaisi minut vararikkoon jos korjaus olisi oikeasti niin törkeän kallista :o Yhtäläisyydet mazdaan, jota pidän luotettavana ja halpana korjata, saivat minut innostumaan tästä mallista, joten kalliit korjaukset olivat aikamoinen pudotus pilvistä :/ . Nettiauton kautta olen katsellut, ja hyvännäköisiä ja huollettuja tuntuu olevan mukavasti tarjolla.
mgml

Viesti Kirjoittaja mgml »

Noh... täällä on varmasti Probe-omistajia, jotka tietää paljon asiasta ja varmasti auttavatkin. Oma kokemus tähän asti on se, että tämä oma Roope on välillä känkkäränkkä ajoneston suhteen, josta kukaan ei osaa kertoa oikeastaan mitään. Jarrupaloista en tiedä kuin omasta autosta ja Mazdan kävi hyvin. Alkuperäiset osat on hintavia, sytytysjohdot maksoi tilattuna 68e ja jakopään muovisen kopan jouduin uusimaan kokonaan - hinnaksi tuli 135e ja tilattiin Belgiasta. En tiedä uudempikorisista, saako näihin osia paremmin ja onko toimivuus yleensä parempi, mutta yleinen suhtautuminen autosta kysyessä esim. varaosia on ollut "en tiedä" tai olankohauttelua - johtuisiko sitten siitä, että itse olen naisomistaja? Turbon huoltoakin kysyin parista paikasta ja eipä ole soittoa kuulunut, ottavatko huoltaakseen vai ei :( Ekassa paikassa ei edes ymmärretty, mistä autosta puhun.
Jos joutuisin ottamaan lainaa autoa varten, en kyllä Probeta ostaisi ainoaksi autoksi käyttöön (puhun nyt ekan sukupolven Probesta, kuten oma) - mutta toisaalta, en luopuisikaan enää missään suhteessa, vaan auto tuntuu "omalle" ja olin varautunut osien arvokkuuteen.
Eiköhän pääasia ole ajaa tai ostaa sellaista autoa, mistä pitää - ehkäpä riskinkin kanssa - kuin ajaa mitä tahansa autoa ja vain haaveilla siitä oikeasta autosta :D
Paljon olisi pitänyt tietää ko. autosta ennen ostoa, täytyy myöntää. On tullut joitain yllätyksiäkin, johtuen siitä, ettei kolunnut joka paikkaa tai ottanut etukäteen selville. Nyt olisin huomattavasti viisaampi, mikäli ostaisin toista Probeta :lol: Hmm... en taida, korkeintaan yksi kappale varaosiksi tuohon pihalle pahan päivän varalle, loppuisi sitten soittelu osista :shock:
Ford Probe 2.2 GT turbo
Vastaa Viestiin