mk5 escorttiin 2.0 zetec...?
mk5 escorttiin 2.0 zetec...?
Eli suunnitteil olis 2.0 zetecin asennus 5-koppaseen. Luovuttajana toimis mondeo.. Mitä tulis ottaa huomioon.. Käykö loota..? escos nyt cvh.
Tuostahan pitäis olla aika helppo kutitella tehoi..
160 ainakin suht helposti..
Ahtamal sit jo tietenkin +500
Tuostahan pitäis olla aika helppo kutitella tehoi..
160 ainakin suht helposti..
Ahtamal sit jo tietenkin +500
Re: mk5 escorttiin 2.0 zetec...?
Loota käy, vauhtipyörä ja kytkin ei. Etsi 1.8 Zetecin limppu ja kytkin tai mulkkaa nykyisen vauhtipyörän pultinreikiä 0.5mm suuremmaksi. Välipeltiä kytkinkopassa voi juotua modaamaan aavistuksen, tai sitten etsii käsiinsä 1.8 välipellin. Toki jos käyttää Mondeon mt 75 lootaa, et tartte noita sisuskaluja vaihdella, kannatukset lootasta voi joutua vaihtamaan. Xr3i Escortista mallia, siinä on kyseinen loota paikallaan vakiona.RetArt kirjoitti:Eli suunnitteil olis 2.0 zetecin asennus 5-koppaseen. Luovuttajana toimis mondeo.. Mitä tulis ottaa huomioon.. Käykö loota..? escos nyt cvh.
Tuostahan pitäis olla aika helppo kutitella tehoi..
160 ainakin suht helposti..
Ahtamal sit jo tietenkin +500
Öljypohjan voi joutua ottamaan 1.6/1.8 Zetecistä, riippuu millaisen alkuputken laittaa. Sähköt on sitten eri asia, riippuu täysin minkä ikäinen luovuttajakonen on ja onko siinä PATSia
Viripotentiaalia on koneessa mukavasti, asennusvaiheesa kannattaa meittiä jopa ohjelmoitavaa moottorinohjausta...
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Lisää vaihtoon meneviä palikoita:
Moottorin korvat, apulaitteet, syyläri, vaihteisto, jarrut, vaihteiston tuet, vetarit, navat... Vertailumalli on joko 1.8 130hp XR3i tai RS2000, joissa molemmissa on lootana MTX75, takana levyjarrut, ABS ja tehostettu ohjaus...
Öljypohja on pakko vaihtaa, jos mielii selvitä ilman erikoisvalmisteista pakoputkea.
On siinä askaretta ja prosentteja palaa. Mahdollista tuo varmaankin on. Nykysäännöt tulee vielä mukavasti jarrujen osalta vastaan.
Mondeon ECUa jos havittelet, niin kannattaa muistaa, että siinä on EDIS boksissa itsessään, eikä erillisenä moduulina kuten Escortissa/Fiestassa => johtosarja ei käy oikein soveltamallakaan.
Moottorin korvat, apulaitteet, syyläri, vaihteisto, jarrut, vaihteiston tuet, vetarit, navat... Vertailumalli on joko 1.8 130hp XR3i tai RS2000, joissa molemmissa on lootana MTX75, takana levyjarrut, ABS ja tehostettu ohjaus...
Öljypohja on pakko vaihtaa, jos mielii selvitä ilman erikoisvalmisteista pakoputkea.
On siinä askaretta ja prosentteja palaa. Mahdollista tuo varmaankin on. Nykysäännöt tulee vielä mukavasti jarrujen osalta vastaan.
Mondeon ECUa jos havittelet, niin kannattaa muistaa, että siinä on EDIS boksissa itsessään, eikä erillisenä moduulina kuten Escortissa/Fiestassa => johtosarja ei käy oikein soveltamallakaan.
Aivan ekoissa mondeoissa oli muistaakseni EDIS ulkoinen? Jarrut tosiaan täytyy myös kasvattaa vastaamaan tehoja... CVHn korvat käy leikkelemällä Zeteciin, mutta fiksuinta olisi hommata soraan oikeat, budjetti tietenkin tulee helposti vastaan jos uutena joutuu ostamaan. Öljypumppu voi tehdä myös 2.0 Zeteissä tiukkaa, CVHn suodattimella voi sopia paikalleen... Sitten vielä nämä apulaitteet, laturit ja tehostimet
Laatikko/vetari/napa variaatioita on useita, soveltamalla saa sovitettua. Lähtökohta olisi huomattavasti helpompi jos koneena olisi Zetec jonka tilalle kaksilitraista sovitetaan...
Laatikko/vetari/napa variaatioita on useita, soveltamalla saa sovitettua. Lähtökohta olisi huomattavasti helpompi jos koneena olisi Zetec jonka tilalle kaksilitraista sovitetaan...
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D