Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
granadassa on 2.0 ohc kone ja hommasin siihen uuden startin. voisko joku ystävällisesti kertoa mitkä kolme johtoa solenoidiin liitetään? siihen suurimpaan tulee plussa suoraan akusta. sen tiedän. mutta mitä ne 2 muuta on? kyseessä on Boschin tartti. sen lattaliittimen muotoiseen kohtaan löysin johdon mutta sitten on jäljellä vielä sellainen pyöreä nasta mihin pitäisi löytää johto. kun koitan käynnistää niin solenoidi naksahtaa kyllä normaalisti mutta kone kiertää vvvvvvoooou.... vvvvvvvvou... pitäisikö siihen pyöreään nastaan vetää maa? akusta? rungosta? ...ttu!
startti pyörii mutta erittäin huonosti. vvvvou... vvvvvou... ei jaksa käynnistää moottoria. startti on ihan uusi. bosch merkkinen. siinä on paikka kolmelle johdolle joista kaksi olen löytänyt ja kiinnittänyt. paksu johto suoraan akulta ja joku pienempi johto mikä meni siihen lattaliittimeen startissa. vielä pitäis löytää johto siihen kolmanteen joka on sellainen pyöreä ja ainakin mk3 taunuksessa siinä on joku hatullinen liitin joka vain painetaan siihen. mutta kun en tiedä mikä se mokoma johto on niin en voi vetää uuttakaan johtoa kuuluuko startin saada maa suoraan rungosta vai olisiko tämä mystinen johdonpaikka varattu maajohdolle? kun en tiedä niin en viitsisi kokeilla onneani ja huonolla tuurilla kärtsätä upouutta laturia!
Startti saa maadoituksen moottorin rungosta. Kannattaa tarkistaa että maadoitus on kunnossa koneen ja akun välillä. Itsellä on ollut samanlainen vika mikä johtui huonosta maadoituksesta, ratkaisin vetämällä suoraan maajohdon akulta startin kiinnitys pultin alle.
kipi70 kirjoitti:Startti saa maadoituksen moottorin rungosta. Kannattaa tarkistaa että maadoitus on kunnossa koneen ja akun välillä. Itsellä on ollut samanlainen vika mikä johtui huonosta maadoituksesta, ratkaisin vetämällä suoraan maajohdon akulta startin kiinnitys pultin alle.
olen vedellyt maajohtoja uudestaan ja huomenna faijan (voortti guru) kanssa
lyödään tulille. kokeilin tartata tänään, ei apua. tosin vielä on vetämättä maajohto akulta suoraan startille. ajattelin että piisaa kun on maajohto akulta moottoriin...
noniin. ostin sellaiset uudet lattanat maajohdot. sellaiset punotun näköiset. pitäis olla hyvät. isä sanoi että voi olla joku maajohto sisältä huonona. toinen niistä johdoista on varustettu akunkengällä ja menee miinusnavasta runkoon ja toinen on sitten ilmeisesti rungosta moottoriin. en ole vielä ehtinyt ropaamaan kun on ollut kiire kaiken jonninjoutavan (niinku työnteon) kanssa!!!