dohc:iin heppoja?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

TeRoK kirjoitti: Ei... :D Kyllä noihin ihan yhtä lailla saa osia kuin muihinkin vähän tehokkaampiin koneisiin.
tais olla sitten vaan yksittäistapaus tolla papalla
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=6461
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Nii siis kyllähän tuollakin mainittiin, että kaikkea saa, mutta ei tietenkään ole hyllytavaraa.
Ja tuolla kun puhuttiin "sumujen saarista" niin sillä viitattiin Englantiin (josta muutenkin harrastajat paljon tilaa tavaraa) eikä suinkaan afrikkaan :lol: :wink:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

TeRoK kirjoitti:Nii siis kyllähän tuollakin mainittiin, että kaikkea saa, mutta ei tietenkään ole hyllytavaraa.
pappa kirjoitti:NYT alkaa olemaan faktaa: Mulkosilma Cossuun ON vaikea saada mottiinosia.
jep jep.. :roll:



ajoin takaa lähinnä sitä, että onko viisaampaa vaihtaa keulalle tollanen johon joka osa pitää tilata jostain, vai esim kossun kone johon osia saa lähes naapurin sivasta.



enkä kyllä tätäkään lausetta oikein ymmäsrtäny
Ares kirjoitti: eikä ole täynnä vikoja niinku 16v cossun kone, kannet niissäki yhtä sontaa
eipä niissä sen enempää vikoja ole kun muissakaan, saatikaan kansivikoja?
http://personal.inet.fi/koti/sh/cosworth/viat.html
Viimeksi muokannut jaska74, 22 Syys 2007 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

edit
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joopajoo. Paljoko olet naapurin siwasta hakenu cossun osia? Tai toisin sanoien ilmeisesti 16V cossun osia kun et runnu näitä täys koneita cossuina pitävän.
Meinaa voin kertoa, että ei sitten ole 2litraseenkaan cossuun osat halpoja tai hyllytavaraa. Voit tätä asiaa selvitellä aikasi kuluksi. Koita vaikka piruuttaan hakea nelikkoon vetoniveliä...
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

TeRoK kirjoitti: Koita vaikka piruuttaan hakea nelikkoon vetoniveliä...
kaverille just vaihdettiin, yks puhelinsoitto riitti, autoracingissa niitä on ihan hyllyllä :wink:



enkä kyllä mielestäni ole mollannut mitään konetta, vaan tarkotin että oiskos järkevämpää laittaa keulille kone johon saa reilusti varaosia, tilaamatta ulkomailta
Focus 1.0 edition a6 2017
tony the tiger
Viestit: 22
Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tony the tiger »

jaska74 kirjoitti: kaverille just vaihdettiin, yks puhelinsoitto riitti, autoracingissa niitä on ihan hyllyllä :wink:



enkä kyllä mielestäni ole mollannut mitään konetta, vaan tarkotin että oiskos järkevämpää laittaa keulille kone johon saa reilusti varaosia, tilaamatta ulkomailta
Mikäs vetonivel löytyi noin helpolla?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

-93 4wd cossuun eteen apukuskin puolelle
Focus 1.0 edition a6 2017
tony the tiger
Viestit: 22
Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tony the tiger »

jaska74 kirjoitti:-93 4wd cossuun eteen apukuskin puolelle
Ja varmaan ulompi nivel?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

koko akseli, mutta eiköhän lopeteta offtopic tähän ja palata itse aiheeseen...
Focus 1.0 edition a6 2017
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Niin palataan aiheeseen dohciin hepoja! Miten noihin paskoihin saa edes sen 120hp takas?? Pätkii niin perkeleesti ja vikaa ei missään.
Olisko kellään myydä mulle kolmatta autoo? Kelpaa jopa joku muu ku fordi ku ei nämä koskaa toimi...
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

minkäs takii näit dokkeja ei näy oikeestaa yhtää turbotettuina? Tuleeko taas kansi vastaa?
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Niin,kansi ei kestä,ja erittäin huono viritys aihio muutenkin,kannen takia..
Focus_2.0
Viestit: 739
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Äkkiseltään löytyi yksi turbotettu dohc Ruotsissa. Tiedä sitten miten kestää, ihan mukavasti kulkee..

http://youtube.com/watch?v=WmQsP7dhdl8
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Kuten videosta huomaa matalilla ahdoilla mennän ;)
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Joo.. Sillaihan tuon dochin saa turbotettuna kestämään, kun pitää paineet matalalla ja onnistuu pitään lämmöt kurissa :wink: ... Mutta saahan sitä matalillakin ahdoilla tehoa irti, kunhan kansi ja imusarja on kunnolla tehty :wink: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Juu mutta viittasin tuohon kannen kestävyyteen,noilla matalilla ahdoilla ;)
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

Focus_2.0 kirjoitti:Äkkiseltään löytyi yksi turbotettu dohc Ruotsissa. Tiedä sitten miten kestää, ihan mukavasti kulkee..

http://youtube.com/watch?v=WmQsP7dhdl8
toi on kans ainut mitä löysin googlettamalla. Minkäs laiset ahdot toi sit kestäis ainaki varmasti?
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

riesa-reising kirjoitti:toi on kans ainut mitä löysin googlettamalla. Minkäs laiset ahdot toi sit kestäis ainaki varmasti?
Pakko kysyä ,että miksi pitäis ahtaa just doch,jotenkin riippuvainen kyseisestä koneesta,ohc kestää "paremmin" ahtamista joten miksi et ahtaisi tätä?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

riesa-reising kirjoitti: Minkäs-laiset ahdot toi sit kestäis ainaki varmasti?
ja sitähän ei kukaan varmasti pysty sanomaan, kun kukaan ei pysty takaamaan että se kestää ehjänä edes ilman ahdinta :lol:
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

jaska74 kirjoitti: ja sitähän ei kukaan varmasti pysty sanomaan, kun kukaan ei pysty takaamaan että se kestää ehjänä edes ilman ahdinta :lol:
:D:D
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

Aaltonen kirjoitti: :D:D
no hekoheko-honkhonk :D Ja tuohon toiseen kysymykseen; ettei tarvis vaihtaa konetta. ja enkä mä nyt ole ollut edes mitenkää varmasti mitää dokkia turbottamassa. kyselin vaa lähinnä ihmetyksestä. mut eihän sitä koskaa tiiä mitä tulee kokeiltuu
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jos se toimis, niitä ois tehty paljon... (vrt turbo-ohc)
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

jaska74 kirjoitti:jos se toimis, niitä ois tehty paljon... (vrt turbo-ohc)
Eiköhän se toimi siinä missä muutkii rakennetut turbot, mut eiköhän se ahdettujen dokkien vähäisyys johdu rakentamisen kalleudesta.
Onhan niitä dokkeja saanu stocman turboinakii...

edit: tarkemmin kun rupesin miettimään ni aivan 100% varma en nyt ookaa tosta stocmannin ahtamasta dokista mut jossain näin esitteen jostain paikasta missä ahtovat noita dokkeja :)

edit 2: joo eli tätä muistelin....
http://www.fordsierranet.com.ar/Fotos/turbotec01.jpg
http://www.fordsierranet.com.ar/Fotos/turbotec02.jpg
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

henu kirjoitti: Eiköhän se toimi siinä missä muutkii rakennetut turbot, mut eiköhän se ahdettujen dokkien vähäisyys johdu rakentamisen kalleudesta.
Onhan niitä dokkeja saanu stocman turboinakii...

edit: tarkemmin kun rupesin miettimään ni aivan 100% varma en nyt ookaa tosta stocmannin ahtamasta dokista mut jossain näin esitteen jostain paikasta missä ahtovat noita dokkeja :)

edit 2: joo eli tätä muistelin....
http://www.fordsierranet.com.ar/Fotos/turbotec01.jpg
http://www.fordsierranet.com.ar/Fotos/turbotec02.jpg
mitäs toi saphire tos sit meinaa? ett onks noi saphiret aina turbollisii?
Vastaa Viestiin