ohc ja dohc
ohc ja dohc
kattelin tossa vähäsen oharin ja dokin kuvia alakerrasta ja mun mielestä ovat aika samannäkösiä. voiko ohc koneesta tehä dohc masiinan vaihtamalla kannen? tai onko ihan bolt-on?
escort 1973 TIC megaruutta
escort 1979 prokkis,myytävänä -gotta collect 'em all!
escort 1979 prokkis,myytävänä -gotta collect 'em all!
- SuperMajor
- Viestit: 40
- Liittynyt: 26 Tammi 2007 22:04
Eli ohc:hen sopii sen oma kansi (oli se sitten 1.6 tai 2.0:sta, paitsi 2.0-kansi voi olla ahdas sovittaa venttiiliensä puolesta 1.6 lohkoon) ja Cossun 16V-kansi. Dohciin sopii omansa lisäksi RS2000 16v-kansi ja jotain isompien dohcien kansia tai vaikka koko koneita...
Ohc:lla ja dohcille ei tosiaankaan ole juurikaan yhteistä muutamaa harvaa osaa lukuunottamatta...
Ohc:lla ja dohcille ei tosiaankaan ole juurikaan yhteistä muutamaa harvaa osaa lukuunottamatta...
Täällä kun satutaan puhua oharista niin en kehtaa aloittaa uutta topiccia..SItä vaan että -85 vanhemmissa sierroissa eräs letku tulee lämppärin kennolta suoraan kaasarille(ei imusarjaan niin 85->), letkua ei löydy oikein mistään ei käytettyä ei edes uutta kun Fordin liikkeellä sanovat että letkun valmistus on lopetettu!
Olen kysynyt jo Rallyracesta -> ei löydy...Voiko tuollaista letkua sitten teetättää jossain??? Joillain sivuilla kuulin Lakeuden hydrosta, tekiskö ne? Jos tiedätte jotain sopivia firmoja niin vastauksia vaan! 


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Oharista vielä...
Eli sigun ylin 2.0. Kysäisen vaan varmuuden vuoksi vielä tuon kannen pulttien kiristysmomenteista, että olen kirinyt ne momenttiavaimella 70 newtoniin, joten onko se sopiva momentti vai pitäiskö pistää vielä tiukempaan? Pultit ovat sellaisia joissa on tähdenmallinen kolo (=Torx?), lujuusluokkaa ei tiedossa..
Eli sigun ylin 2.0. Kysäisen vaan varmuuden vuoksi vielä tuon kannen pulttien kiristysmomenteista, että olen kirinyt ne momenttiavaimella 70 newtoniin, joten onko se sopiva momentti vai pitäiskö pistää vielä tiukempaan? Pultit ovat sellaisia joissa on tähdenmallinen kolo (=Torx?), lujuusluokkaa ei tiedossa..

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Kysy ihmeessä vaikka Fordin liikkeeltä tarkka ohje kiristämiseen.. Ei kannata mennä hutkimaan miten sattuu vaan nätisti vaiheittain.....duckworth kirjoitti:Oharista vielä...
Eli sigun ylin 2.0. Kysäisen vaan varmuuden vuoksi vielä tuon kannen pulttien kiristysmomenteista, että olen kirinyt ne momenttiavaimella 70 newtoniin, joten onko se sopiva momentti vai pitäiskö pistää vielä tiukempaan? Pultit ovat sellaisia joissa on tähdenmallinen kolo (=Torx?), lujuusluokkaa ei tiedossa..
Niimuuten mikäs ero on tähtikannalla ja torxilla? Avataanko ne tähtikantapultit sitten sellaisella hylsyllä jossa on tähdenmallinen aukko, kun torxit olen avannut tähdenmallisella kärjellä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
duckworth kirjoitti:Täällä kun satutaan puhua oharista niin en kehtaa aloittaa uutta topiccia..SItä vaan että -85 vanhemmissa sierroissa eräs letku tulee lämppärin kennolta suoraan kaasarille(ei imusarjaan niin 85->), letkua ei löydy oikein mistään ei käytettyä ei edes uutta kun Fordin liikkeellä sanovat että letkun valmistus on lopetettu!Olen kysynyt jo Rallyracesta -> ei löydy...Voiko tuollaista letkua sitten teetättää jossain??? Joillain sivuilla kuulin Lakeuden hydrosta, tekiskö ne? Jos tiedätte jotain sopivia firmoja niin vastauksia vaan!
Eihän tuo edes vaadi mitään ihmeletkuja. Normaalia vahvaa letkua hakee vaikka laakeri ja teollisuusdesta ei tueta mitään kalliita osaamattomia hydroja. Mulla on v6:seen tehty metritavarasta letkut ja on paljon kestävämpää 2-kerroksista kangasvahvisteista letkua kuin mitä alkuperäinen leluletku on. Mutkia ei tarvita koska letku taipuu riittävästi ja ei painu kasaan kovinkaan helposti. Jos pitää jotain käsittämättömän jyrkkiä kulmia tehtä niin sitten ostaa valmiita, mutta ne ole vielä löytänyt sellasta kohtaa fordista.
Tuo letku ongelma ratkesi jo muutama viikko sitten..Ja ne mutkat oli ysikymppisiä (myös letku melkoinen kiemura), tosin korvasin letkun niin ikään Fordin alkuperäisosalla, joka istui täysin paikalle kun lyhensi toisesta päästä. Letku ei siis nyt kulje samaa reittiä, mutta eipähän ainakaan vuoda.Ares kirjoitti:Eihän tuo edes vaadi mitään ihmeletkuja. Normaalia vahvaa letkua hakee vaikka laakeri ja teollisuusdesta ei tueta mitään kalliita osaamattomia hydroja. Mulla on v6:seen tehty metritavarasta letkut ja on paljon kestävämpää 2-kerroksista kangasvahvisteista letkua kuin mitä alkuperäinen leluletku on. Mutkia ei tarvita koska letku taipuu riittävästi ja ei painu kasaan kovinkaan helposti. Jos pitää jotain käsittämättömän jyrkkiä kulmia tehtä niin sitten ostaa valmiita, mutta ne ole vielä löytänyt sellasta kohtaa fordista.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Tämmönen kyssäri vielä..Eli tosiaankin nuo pultit oli torxeja, mutta ehdin käyttää muutaman kerran konetta pulttien ollessa momentissa 70nm, mutta en ollut kääntänyt niitä 90 astetta, nii kuin pitäisi..Mahtaakohan pulttien kierteet olla vielä kunnossa vaiko p@skana..? Lähinnä sitä että pitäisikä ostaa uudet vai kokeilla kiristää vielä vanhoja? 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Kiristät vain vanhat uudelleen. venyy vasta, kun kiristät sen 90 astetta.duckworth kirjoitti:Tämmönen kyssäri vielä..Eli tosiaankin nuo pultit oli torxeja, mutta ehdin käyttää muutaman kerran konetta pulttien ollessa momentissa 70nm, mutta en ollut kääntänyt niitä 90 astetta, nii kuin pitäisi..Mahtaakohan pulttien kierteet olla vielä kunnossa vaiko p@skana..? Lähinnä sitä että pitäisikä ostaa uudet vai kokeilla kiristää vielä vanhoja?
2.9i
Feel The Difference.
Feel The Difference.