Lyhennelmä: Kysymyksessä on Ford Escort 1.6 -95 Zetec, josta vesipumppu hajosi ajon aikana ja nesteet lensivät pellolle. Sitten veto katosi ja auto sammui, eikä käynnistynyt uudestaan. Startatessa kone pyörii hyvin, mutta ei edes lupaa. Kannentiiviste ei käsittääkseni laittaisi autoa ihan noin mykäksi.
Kysymys: Mitä lämpö on voinut viottaa? Ovatko kampi-/ nokka-akselin tunnistin kuin herkkiä kuumuudelle? Mitä muuta on voinut hajota kuumasta koneesta johtuen, että tilanne on tuo, auto starttaa mutta ei edes lupaa.
Entä mihin on voinut joutua jäähdytysnestettä, mikä olisi kosteudelle/märälle arkaa aluetta? Öljyn seassa sitä ei ainakaan ole, mutta pitää tänään tutkia tuo kone puristuspainemittarilla.
Ai niin ja konepellin alta oli kuulemma noussut savua jonkin verran. Itse epäilen, että tuo on ollut koneen päällä käryävää glykolia, mutta tuleeko jollain jotain muuta mieleen?
Lisätääs vielä, kipinä ja bensaa tullee.
Zetec 1.6 ei käynnisty, vesipumppu?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45