.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 02 Maalis 2005 20:51
siis ei kaksikanavaisella,vaan 6pisteruisku mikä on vain mekaaninen,elikäs ihan ok peli. Bakeliittiset jakopään rattaat kannattaa vaihtaa metallisiin joa meinaa virittää enemmänkin, vakio koneessa ne kyllä kestää, nokan laakerointi kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa uusia(saattaa hukata öljynpaineet sinne.. mutta jos jotain 2kanavaista haluat 2.0,2.3,2.6 ja 2.8 koneista löytää, niin ne ovat kannet.. nekin ovat kyllä ihan hyvätcossu2 kirjoitti:2.8:n saa ainakin viri osia helpommalla, nokkasysteemi on hyvä, lukuunottamatta keinuja. ja sitäkin löytyy useasti sillä kaks kanavaisella ruutalla.

mitä eroa mekaanisella ja sähköisellä ruutalla sitten loppujen lopuksi on? 2.8 vissiin sit paree/helpompi/halvempi turbottaa ku 2.9? Ja mitä mielipiteitä on kunpi kandeis turbottaa kaasari vai ruisku vehes?
Volvo 340GL Ajossa
Sierra 2.0GL-->2.9i ghia Projekti
Mazda 323 osina tai kokonaan MYIDÄÄN
Volvo 340GL osina tai kokonaan MYIDÄÄN
Sierra 2.0GL-->2.9i ghia Projekti
Mazda 323 osina tai kokonaan MYIDÄÄN
Volvo 340GL osina tai kokonaan MYIDÄÄN
Itse lähtisin liikkeelle 2.9:stä ja unohtaisin koko 2.8 koneen. On kyllä niin jo aikansa elänyt konsepti nuo siiamilaiset pakokanavistot ja muutenkin vaikka kuinka säädät ja käytät laatu öljyä niin venakoneisto krapisee heti kun päästät sen kerran rajoittimelle.
Ja osia saa paremmin... Höpö, höpö! Tottakai jotain harakiri osia saa 2.8 koneisiin, mutta orkkiksia saa Fordilta ihan yhtä helposti tuohon 2.9 koneeseen ja laatu on ihan toista. Viriosia saa molempiin yhtä heikosti.
Vakiokuntoisina 2.9i on paremman alavääntönsä ansiosta tehokkaampi.
Ja osia saa paremmin... Höpö, höpö! Tottakai jotain harakiri osia saa 2.8 koneisiin, mutta orkkiksia saa Fordilta ihan yhtä helposti tuohon 2.9 koneeseen ja laatu on ihan toista. Viriosia saa molempiin yhtä heikosti.
Vakiokuntoisina 2.9i on paremman alavääntönsä ansiosta tehokkaampi.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Ja tuskin löytyy marteliuksen hyllystä valmiita kolmikanavaisia peltisatseja näihin fordin kutvosiin.
Ja ite niitä on todellan vitumainen ruveta väsäämään. Kun kattoo konehuoneeseen niin tietää mitä tarkotan. Eli tilaa ei todella oo.
Mulle teki tohon peltisatsit yks äijä joka on niitä työkseen väsänny miljoooonia
Ja silläki meni 4 päivää niiden kanssa tapellessa.
Ja ite niitä on todellan vitumainen ruveta väsäämään. Kun kattoo konehuoneeseen niin tietää mitä tarkotan. Eli tilaa ei todella oo.
Mulle teki tohon peltisatsit yks äijä joka on niitä työkseen väsänny miljoooonia

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Joo onhan se jonkun pakko tehä. Miksei vaikka ite jos aikaa löytyy ja on ennenki väsäilly noita. Ei ehkä ihan helpoin ensikohde jos meinaa pellisatsien tekoa reenata.
Mahtaakohan olla oikee mitään eroa peltisatsien sovittamisella 12V ja 24V koneeseen. Ihan sama alakertahan niissä on. Apulaitteet ne siellä eniten tiellä on. Tietysti jos on kone semmosessa vehkeessä missä ei oo esim.ABS jarruja tai egr järjestelmää niin homma helpottuu kummasti.
Meissillä ainaki toi ABS:n yksikkö oli juuri pahimmassa paikassa tiellä.
Ja toi egr:n imusarjaan menevä putki meni myös todella pahassa paikassa. sen revinkin veks.
Silti toi hanttarin puoli on niin ahdas, että jos pakosarjan nyt haluu irti niin pitää irrottaa pinnapultit ja ottaa se alakautta pois.
Myös kuskin puolella oli mm. ohjausakseli tiellä.
Mahtaakohan olla oikee mitään eroa peltisatsien sovittamisella 12V ja 24V koneeseen. Ihan sama alakertahan niissä on. Apulaitteet ne siellä eniten tiellä on. Tietysti jos on kone semmosessa vehkeessä missä ei oo esim.ABS jarruja tai egr järjestelmää niin homma helpottuu kummasti.
Meissillä ainaki toi ABS:n yksikkö oli juuri pahimmassa paikassa tiellä.
Ja toi egr:n imusarjaan menevä putki meni myös todella pahassa paikassa. sen revinkin veks.
Silti toi hanttarin puoli on niin ahdas, että jos pakosarjan nyt haluu irti niin pitää irrottaa pinnapultit ja ottaa se alakautta pois.
Myös kuskin puolella oli mm. ohjausakseli tiellä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Joo onhan se jonkun pakko tehä. Miksei vaikka ite jos aikaa löytyy ja on ennenki väsäilly noita. Ei ehkä ihan helpoin ensikohde jos meinaa pellisatsien tekoa reenata.
Mahtaakohan olla oikee mitään eroa peltisatsien sovittamisella 12V ja 24V koneeseen. Ihan sama alakertahan niissä on. Apulaitteet ne siellä eniten tiellä on. Tietysti jos on kone semmosessa vehkeessä missä ei oo esim.ABS jarruja tai egr järjestelmää niin homma helpottuu kummasti.
Meissillä ainaki toi ABS:n yksikkö oli juuri pahimmassa paikassa tiellä.
Ja toi egr:n imusarjaan menevä putki meni myös todella pahassa paikassa. sen revinkin veks.
Silti toi hanttarin puoli on niin ahdas, että jos pakosarjan nyt haluu irti niin pitää irrottaa pinnapultit ja ottaa se alakautta pois.
Myös kuskin puolella oli mm. ohjausakseli tiellä.
Olikos se muuten semmonen, että tossa 12venasessa on pyöreet pakoaukot? Kun cossussa on soikeat... tai suorakulmaset
Mahtaakohan olla oikee mitään eroa peltisatsien sovittamisella 12V ja 24V koneeseen. Ihan sama alakertahan niissä on. Apulaitteet ne siellä eniten tiellä on. Tietysti jos on kone semmosessa vehkeessä missä ei oo esim.ABS jarruja tai egr järjestelmää niin homma helpottuu kummasti.
Meissillä ainaki toi ABS:n yksikkö oli juuri pahimmassa paikassa tiellä.
Ja toi egr:n imusarjaan menevä putki meni myös todella pahassa paikassa. sen revinkin veks.
Silti toi hanttarin puoli on niin ahdas, että jos pakosarjan nyt haluu irti niin pitää irrottaa pinnapultit ja ottaa se alakautta pois.
Myös kuskin puolella oli mm. ohjausakseli tiellä.
Olikos se muuten semmonen, että tossa 12venasessa on pyöreet pakoaukot? Kun cossussa on soikeat... tai suorakulmaset
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Tuossa on Eurassa paja mikä väsäilee peltisarjoja. Teki mulle aikoinaan Capriin 2.8i koneeseen peltisarjat. Teki erinomaista jälkeä ja sajat kiertävät oikealla puolella yläkautta ö-filtterin jotta ei lämmittäisi filtteriä ja näin ollen en tarvisi sellaista kääntölaippaa.
Oon harkinnut että tähän nykyseen 24v Capriin teettäsin sielä sarjat. Mulla kun ei oo EGR:ää taikka KATteja.
TeRoK, miten vaikutti hengitykseen? Nuo orkkikset valurautapötköthän ovat aika pullonkaula, vai?
Oon harkinnut että tähän nykyseen 24v Capriin teettäsin sielä sarjat. Mulla kun ei oo EGR:ää taikka KATteja.
TeRoK, miten vaikutti hengitykseen? Nuo orkkikset valurautapötköthän ovat aika pullonkaula, vai?
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Mitä, kuka ja missä? Ei sitä boxia ihan noin vaan säädetä. Kerros lisää. Tiedän että toi ohjelma on todella matalavireinene ja pelkälä softan puukotuksella pääsätisiin sinne 250 hp lukemiin.TeRoK kirjoitti:Kyllähän sinne yläkierroksille tuli kummasti tietoa. Pitää vielä käydä boksi säädättämässä uusiks, että saa kaiken irti.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Nii siis mulla on toi perfect powerin ohjausboksi. Siilä kun rukkailtiin viimeks seoksia niin tuli n. 13heppaa lisää. Nyt olis vielä luvassa lisää kun toi peltisatsi ilmesty pellin alle. Ja selvitin myöskin sytkän säädön kytkennän eli sitä rukataan samalla. Sporttiauton kaveri muisteli, että jollain oli taunuksessa 24V kone johon oli sytkän säädöllä saatu määrätylle kierrosalueelle 50Nm lisää vääntöä. Toi on myös siitä hyvä että pääsee läppärillä ite kattelemaan ja säätämään tarvittaessa. Tosin on parempi penkissä käydä aina säätämässä.
Tota 250hv ei ihan helpolla saa rikki tolla MAF anturilla. Pitäis hommata paremmin virtaava tai sitte muuttaa koko systeemi MAP anturilla toimivaks.
Eli http://www.sporttiauto.com kauppaa ja asentaa noita Naantalissa.
Tota 250hv ei ihan helpolla saa rikki tolla MAF anturilla. Pitäis hommata paremmin virtaava tai sitte muuttaa koko systeemi MAP anturilla toimivaks.
Eli http://www.sporttiauto.com kauppaa ja asentaa noita Naantalissa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96