Sierran sähköhässäkkäkaasarin ongelmia
ei helkkariHerkko kirjoitti:Itellä aikoinaan samanlainen ongelma 2.0
Sierrassa.
Voortin huollossa asentaja pyyhkäs hiekkapaperilla
kaasuvivustojen vastinpintoja kaasarin juuresta,
ja alko pelaamaaan.
Kertoi että se sähkökaasari tsydeemi maadoittuu
vivustojen kautta ja jos töhnässä niin
alkaa tökkiin toiminta.

Perkules, en oo hetkeen muistanu käydä lukees palstaa..
Hyviä neuvoja ja ohjeita, kiitos niistä!
Auto saatiin kuntoon viime maanantaina, hermot meni ja vietiin se eräälle kaasutinkorjaajalle.. Vika olikin sitten sen verran pieni, ettei edes maksua kehdannut ottaa... Itse olin reilun 200km:n päässä kun auto oli huollossa, mutta sen verran mulle on kerrottu, että jokin maadoitusongelma sen "tyhjäkäyntimoottorin" kautta sitä vastaavaan vipuun sielä oli.. Elikkäs sama vika kun mitä herkko tossa aiemmin jo kertoili.
Jännityksellä odotan, että vieläkö se ensi torstaina toimii kun pääsen pelipaikalle
Hyviä neuvoja ja ohjeita, kiitos niistä!
Auto saatiin kuntoon viime maanantaina, hermot meni ja vietiin se eräälle kaasutinkorjaajalle.. Vika olikin sitten sen verran pieni, ettei edes maksua kehdannut ottaa... Itse olin reilun 200km:n päässä kun auto oli huollossa, mutta sen verran mulle on kerrottu, että jokin maadoitusongelma sen "tyhjäkäyntimoottorin" kautta sitä vastaavaan vipuun sielä oli.. Elikkäs sama vika kun mitä herkko tossa aiemmin jo kertoili.
Jännityksellä odotan, että vieläkö se ensi torstaina toimii kun pääsen pelipaikalle

miten sähköinen ryyppy toimii?? kaveril on -90 kaasari ohc sierra, ja siin on sähköryyppy? otin auki ryypyn kannen ja kattelin vähä ni siel oli jousi, mut eix autom.rikastimessa oli tuo jousi mikä veden lämmettyä laajenee ja taas veden viileentyessä kutistu, ja sillä tavalla toimii...?
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Laturin W-navasta tulee siihen kaksoismetallijouseen 7,0V auton käydessä, ja se virta lämmittää jousta, joka taas aukaisee ryyppyläppää, eli ottaa sen pois päältä. Siinä on myös semmoinen pieni alipainekalvo joka auton lähtiessä käyntiin hieman keventää rikastusta, mutta se ei yleensä toimi.
Viimeksi muokannut Fullspeed, 26 Marras 2005 19:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
nyt selvis taas jotain? eli kaveri ajoi tänään töihin, ja auto rupes nykimään ja sammus hetken päästä ku nosti kytkimen. äijä otti putsarin pois,auto käyntiin (niin hyvin ku se pysy käynnissä), käsi kaasarin päälle ja kierroksia, samalla tekien niin että tavallaan tukehdutti käfellä konetta ja hetken päästä auto kävi taas nätisti...? eli toi viittais siihen että kaasarissa vois olla roskaa tms...! ku katoin toissa päivänä sen konehuonetta, ni siel ei kyl ollu minkäänlaista bensafiltteriä, että kannattaiskohan sellasen hankkia.. 8)
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 03 Huhti 2005 14:25
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 03 Huhti 2005 14:25
Re: Sierran sähköhässäkkäkaasarin ongelmia
Jos ei tule kuntoo, ni vaiha vanha mekaanisesti toimiva DGAV..Mä ostin kuukaus sitte Sierran joho oli vaihettu mekaanine 2-kurkkune ja takaan, että toimii paljo vähemmillä ongelmilla...Smouk kirjoitti:Elikkäs sierra 2.0 ohc 30/34 DFTH weberillä.
Ongelmana tyhjäkäynti. Kylmänä lähtee usein oikein hyvin käyntiin ja saattaa pelata lähes huoletta koko päivänkin, mutta joskus kun antaa kenkää vähän enemmän tai muuten vaan saattaa sammua kun päästää tyhjäkäynnille.
Oisko kenelläkään käryä et mikä mahtaa olla vikanaToi vika tulee aina niin eri tilanteissa ja satunnaisesti, että ei meikäläisen tiedot enää riitä. Boksin ja sen "tyhjäkäyntimoottorin" oon jo epätoivoisena vaihtanu.
Ennen noita tuli toki mieleen, et joskos sinne pääsis paskaa suodattimen läpi. Mutta onko toi sierran suodatin toi harmaa metallinen pötti tos boksin lähellä vai mikä se on? Muuta suodattimen tapaista en ainakaan löydä.![]()
Auttakee
Re: Sierran sähköhässäkkäkaasarin ongelmia
Jeps, tota olen monelta kuullut, mutta oman kärryni olen saanut jo kuntoon. Tyhjäkäyntisuuttimessa oli jotain scheissee tai sit se oli liian pieni (näin siis kaasarihuollossa sanottiin). Ihmettelen vaan, että miten helvetissä kone on toiminu ensin ½ vuotta "liian pienellä suuttimella". Isomman suuttimen ne sinne vaihtoivat.tomduck kirjoitti: Jos ei tule kuntoo, ni vaiha vanha mekaanisesti toimiva DGAV..Mä ostin kuukaus sitte Sierran joho oli vaihettu mekaanine 2-kurkkune ja takaan, että toimii paljo vähemmillä ongelmilla...
Noh.. Ihan sama sinänsä, kuhan käy ja kukkuu. Parin päivän päästä pääsen ottaan testit korjatulla riesalla. Tulevaisuudessa ois tarkotus heittää ruisku ja ms pellin alle... Saattaa tulla ikuisuusprojekti

eli se laturilta tuleva johto siihen ryypyn kanteen, lämmittää sitä jousta joka pistää ryypyn pois päältä? eikö sen pitäs olla nii että ku kone on kylmä ni sit se pistää ryypyn päälle, ja puolestaan ku kone on lämmin ni sulkeutuu= (jousi kylmänä, ryyppy päällä). jousi lämpiää=(ryyppy pois päältä)
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!