ford mondeo 2.5 v6 tehot
ford mondeo 2.5 v6 tehot
eli kyseessä 24 venttiilinen 2,5 litrainen v6 mondeo vuosimallia -95
jotenkin tuntuu että oletettavia 170 pollea ei pellin alta löydy kun jää jälkeen erittäin helposti kaverin 2.6 audille (1800kg - 130hp) ja kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin toisen kaverin toyota corolla gti:ssä (1600kg - 1.6 - 136hp)
mitä mestarit suosittelee asialle tekemään että saa mondeon leikkimään rasvattua salamaa?
jotenkin tuntuu että oletettavia 170 pollea ei pellin alta löydy kun jää jälkeen erittäin helposti kaverin 2.6 audille (1800kg - 130hp) ja kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin toisen kaverin toyota corolla gti:ssä (1600kg - 1.6 - 136hp)
mitä mestarit suosittelee asialle tekemään että saa mondeon leikkimään rasvattua salamaa?
Mulla oli just st200:ssa eilen imusarja irti ja putsasin toisioläppien kanavat. Toi egr paskastaa en todella tehokkaasti.
Siinä olis ainakin yks toimenpide jonka voisi tehdä jos tuntuu liian laiskalta.
btw: Mahtaakohan painaa gti corolla 1600kiloa
Ehkä täydellä kuormalla voi just sen painaa. Samaten toi audi. Varmaan meinasit maksimi paino?
Siinä olis ainakin yks toimenpide jonka voisi tehdä jos tuntuu liian laiskalta.
btw: Mahtaakohan painaa gti corolla 1600kiloa

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ei kai sitä pakosarjan päästä kannata ensimmäiseksi tukkia vaan ottaa egr venttiilistä sen alipaine letkun irti ja tulppaa. Ei ainakaan vanhemmissa vehkeissä anna edes vikakoodia toisin kuin egr solenoidin töpselin irroitus joka muuten ajaa saman asian.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ite tukin kesällä letkun. Tällä viikolla asensin rosteri "tiivisteen" egr:n ja imusarjan väliin. Imusarjat pitäs puhistaa vielä. Millä menetelmällä helpoin?TeRoK kirjoitti:Ei kai sitä pakosarjan päästä kannata ensimmäiseksi tukkia vaan ottaa egr venttiilistä sen alipaine letkun irti ja tulppaa. Ei ainakaan vanhemmissa vehkeissä anna edes vikakoodia toisin kuin egr solenoidin töpselin irroitus joka muuten ajaa saman asian.
Millasethan saasteenvähennyslaitteet mazdan mpv 2.5:ssa on. Kone samaa sarjaa foortin koneen kanssa. Yks oleellinen ero oli imusarjassa mazdan koneessa ei ollukkaan egr:ää vaan reikä peitetty laipalla...
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Ai onko mazdan mpv:ssä saman sarjan kone?
Eikös siinä ole aika lailla enemmän potkua sentään? Mitäköhän eroja on...
Tosta on kyllä yllättävän helppo irrottaa imusarja ja se toisioläppä runko. Ite otin ne silleen irti, että sain ne letkujen varassa käännettyä puhdistus operaatiota varten, mutta jos sen imusarjan haluaa oikeen kunnolla putsata niin täytynee irrottaa kokonaan ja jotain hiovaa liuotinta lykätä läpi paineella.
Kattelin vaan, että ne imuaukot jotka tulee toisioläppä runkoa vasten on kaikkein pienin kohta kanavassa joten puhdistin ensi hätään vaan siitä.
Eikös siinä ole aika lailla enemmän potkua sentään? Mitäköhän eroja on...

Tosta on kyllä yllättävän helppo irrottaa imusarja ja se toisioläppä runko. Ite otin ne silleen irti, että sain ne letkujen varassa käännettyä puhdistus operaatiota varten, mutta jos sen imusarjan haluaa oikeen kunnolla putsata niin täytynee irrottaa kokonaan ja jotain hiovaa liuotinta lykätä läpi paineella.
Kattelin vaan, että ne imuaukot jotka tulee toisioläppä runkoa vasten on kaikkein pienin kohta kanavassa joten puhdistin ensi hätään vaan siitä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Elä sekota mps:äänTeRoK kirjoitti:Ai onko mazdan mpv:ssä saman sarjan kone?
Eikös siinä ole aika lailla enemmän potkua sentään? Mitäköhän eroja on...![]()

Jostain tullu ladattua tehtaan kokoonpanopiirustukset tuolle 2.5 v6 koneelle...en muista onko siinä st:n konetta. Mahtanee st:n kone olla svt:n tekosia/parantelemia???
Pitää itellä varmaan koko imusarja käyttää pöydällä. Pitäs eka tilata uudet tiivisteet varmuuden vuoksi. 10 €/kpl oli alemman ja ylemman sarjan väliin fordilla.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Nojoo...
Juurikin siihen sekotin
Microcatissa on ainakin räjäytyskuvat duratecille. Samanlainenhan toi on ulkoisesti kuin norkku versiokin.
Joo svt:llä siinä on jossain määrin ollu näpit pelissä kun ainakin kaasuläpässä lukee svt.
Itse muuten laitoin paikkaan vanhat tiivisteet.
tuntuvat aika laadukkaalta materiaalilta. On ikäänkuin kovamuovi runko johon on vulkanoitu imukanavien ympärille jotain silikonia. Olivat ainakin itellä ihan uudenveroiset.
Tosiaan joo parin tunnin hommahan toi vaan oli. Luulin, että olis isompikin arbeetti ollut.
Tosin hyvin pitkälti samannäkösiähän tossa palikat on kuin korpparin koneessakin ja sitä tuli auottua vähän väliä.
Hullun näkönen viritys muuten se toisioläppien ohjausboksi.
Siellähän on joku pirun nikkoauton sähkömoottori pörräämässsä läppiä auki ja kiinni


Microcatissa on ainakin räjäytyskuvat duratecille. Samanlainenhan toi on ulkoisesti kuin norkku versiokin.
Joo svt:llä siinä on jossain määrin ollu näpit pelissä kun ainakin kaasuläpässä lukee svt.
Itse muuten laitoin paikkaan vanhat tiivisteet.
tuntuvat aika laadukkaalta materiaalilta. On ikäänkuin kovamuovi runko johon on vulkanoitu imukanavien ympärille jotain silikonia. Olivat ainakin itellä ihan uudenveroiset.
Tosiaan joo parin tunnin hommahan toi vaan oli. Luulin, että olis isompikin arbeetti ollut.
Tosin hyvin pitkälti samannäkösiähän tossa palikat on kuin korpparin koneessakin ja sitä tuli auottua vähän väliä.
Hullun näkönen viritys muuten se toisioläppien ohjausboksi.
Siellähän on joku pirun nikkoauton sähkömoottori pörräämässsä läppiä auki ja kiinni
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96