Loistavaa palvelua AD

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
lillis1
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Maalis 2006 12:41
Paikkakunta: Vantaa

Loistavaa palvelua AD

Viesti Kirjoittaja lillis1 »

Käytin autoa huollossa kun laakeri meni kuskin puolelta.
Ensin vein auton Vantaalla DieselAsennus Oy:lle jotka sitten perään soittivat
että on osat niin ruosteessa että huoltoon menee 10 tuntia ja alapallonivelet
voi rikkoutua. Kysyivät: korjataanko. Sanoin: EI. Olisivat laskuttaneet 68€ tunti joten hintaa olisi tullut se lähemmäs 700€ + osat.

Eilen auton vein sitten Ad-korjaamolle Valimotielle Vantaalle.
Huollon hinnaksi tuli 181,50€.

Täytyy sanoa että on loistavaa ja nopeaa toimintaa Valimotien Ad:lla. Suuri kiitos heille. DieselAsennus menetti asiakkaan ja Ad-sai uuden.

Joko DieselAsennuksessa on osaamaton asentaja tai sitten työt ei vain huvita.

Suosittelen kaikille Valimotien Ad:n palvelua Vantaalla.
johannes
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2007 17:02

Viesti Kirjoittaja johannes »

Tai sitten DieselAsennus pelas varman päälle, eikä halunnut ottaa riskiä siitä, että jos siinä kestääkin sen 10h niin mikä meteli siitä olis noussu...

Liian usein kuulee niitä juttuja joissa huolto onkin ollut kalliimpi, kuin ennakkoon ilmoitettu.

Ne jotka huoltaa itse autonsa, niin varmasti tietävät, että samaan hommaan voi mennä toisella kerralla 2-3 kertaa kauemman, vaikka edellisellä kerralla homma sujuikin ongelmitta.

Ei se tarvi kuin yhden kiinni ruostuneen pultin...
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

johannes kirjoitti:Tai sitten DieselAsennus pelas varman päälle, eikä halunnut ottaa riskiä siitä, että jos siinä kestääkin sen 10h niin mikä meteli siitä olis noussu...

Liian usein kuulee niitä juttuja joissa huolto onkin ollut kalliimpi, kuin ennakkoon ilmoitettu.

Ne jotka huoltaa itse autonsa, niin varmasti tietävät, että samaan hommaan voi mennä toisella kerralla 2-3 kertaa kauemman, vaikka edellisellä kerralla homma sujuikin ongelmitta.

Ei se tarvi kuin yhden kiinni ruostuneen pultin...
Kyllä saa olla aika kädetön, jos 10_tuntia saa menemään laakerin vaihdossa,
korkeintaan 2 tuntia tommonen homma ottaa, vaikkakin olisi kuinka ruostuneet pultit. se on sitten eri asia, jos ei korjaamolla työkaluja ole.
Taisivat vain yrittää rahastaa tyhjästä.
2.9i
Feel The Difference.
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Joopajoo, jos korjaamo "varmuuden vuoksi" varottas, että tuleepi mittava remppa ja rahhoo menee melkee tonni muutamankympin osan vaihdossa ja saa luvan ko. rempan suorittaa, niin tuskin ne sitä sitten satasella enää rupee tekemään? rahastusyritys veikkaan ma.. Kauanko muuten meni AD:lla tuohon remppaan?
johannes
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2007 17:02

Viesti Kirjoittaja johannes »

tupu kirjoitti: Kyllä saa olla aika kädetön....
Ei kaikkea tarvi aina ottaa kirjaimellisesti.

Mielestäni korjaamo toimi varsin asiallisesti kuitenkin kun tarkisti tilanteen ja ilmoitti asiasta.

Ja TOTTAKAI korjaamot yrittävät rahastaa mahdollisimman paljon.
Sillähän ne elää...
Jos töitä on riittävästi, niin silloin voi alkaa nostamaan hintoja ylöspäin...
Jos korjaamo taas harrastaa fiilunkia, niin silloin yritys kaatuu ennemmin tai myöhemmin.
Kyllä jokaista ihmistä kerran pystyy kusettamaan. :wink:


...niin ja GeeTeelle: Tiedän paljonkin tapauksia jossa huolto on ollut ilmoitettua huomattavasti halvempi, kun työ onkin sujunut käsikirjoituksen mukaan.
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

NO TODELLAKIN kädetön!! Mulla oli jarrulevyt ruostunu kii (naputteli irti varovasti) ja alapallo hajos mut vanhuuttaan kun oli vähä ruosteessa. Aikaa meni 3h ja siihen asentaja haki viel alapallon varaosista. 10h, JA MY ASS!!
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Äiten fiiatti on ollu korjaamolla 5 viikkoa, tänään sai auton valmiiksi ja voi tulla noutamaan :lol:

Nooo amiksessa oli joskus semmonenkin tapaus että corolla ei käynnistynyt kylmänä hyvin..no se corolla seiso siellä koululla yli vuoden.
Siihen tehtiin täydellinen koneremontti koska oli yksi pytty paljon muita väljempi. Kaiken tämän lisäksi siihen alettiin tehdä peltitöitä vaikka ei ollut puhetta niistä, mutta tosin jonkun opettajan tutun auto.
Mondeo Mk1
lillis1
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Maalis 2006 12:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja lillis1 »

Työn osuus oli 2 h 30 min.
Kysyin oliko hankala niin sanoivat että oli koska laakeri oli päässyt kuumentumaan jossain vaiheessa ja ymmärsin että laakeri oli levinnyt ja vaikea oli saada irti.

Mutta seuraavaksi vien koiranluiden vaihtoon ja samaan paikkaan.
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

lillis1 kirjoitti:Työn osuus oli 2 h 30 min.
Kysyin oliko hankala niin sanoivat että oli koska laakeri oli päässyt kuumentumaan jossain vaiheessa ja ymmärsin että laakeri oli levinnyt ja vaikea oli saada irti.

Mutta seuraavaksi vien koiranluiden vaihtoon ja samaan paikkaan.
Tuo työaika kuulostaa todelliselta.
2.9i
Feel The Difference.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä maksoin vaidosta 15€ + laakerin hinta, tosin oli pelkääjän puoli! 8)
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

johannes kirjoitti: Liian usein kuulee niitä juttuja joissa huolto onkin ollut kalliimpi, kuin ennakkoon ilmoitettu.
Meikäläinen ainakin pitää kunnia asianaan kustannusarviossa pysymistä lain sallimien prosenttien sisällä. Jos työ on niin ikävä että hommaan menee X kertaa ohjeaika niin omaan piikkiin menee, jonkun verranhan kustannusarviota laatiessakin täytyy kyllä huomioida osien juuttumista yms.
johannes kirjoitti: Ne jotka huoltaa itse autonsa, niin varmasti tietävät, että samaan hommaan voi mennä toisella kerralla 2-3 kertaa kauemman, vaikka edellisellä kerralla homma sujuikin ongelmitta.

Ei se tarvi kuin yhden kiinni ruostuneen pultin...
Nuita ruostuneita pultteja varten on tai ainakin pitäisi olla kyllä korjaamoilla yleensäkin semmoiset työkalut että irtoaa.

Itse otan pulttikoneella jos suinkin mahdollista, 135kg avaus kumma jollei normaalit henkilöauton pultit lähde tai mene poikki ja uutta tilalle sitten. Samaten laatu työkalut kestävät vääntöä kunnolla eivätkä lipsu. Yksi hyvä konsti irroitukseen on joku halpa 1/2 (laukeava)momenttiavain (millä ei sitten enää väännetä kiinni koskaan!), momentin laukeaminen antaa sen verran napakan iskun jotta kohde yleensä aukeaa jo sillä. Onhan tietenkin mutterinsärkijät, poraus, uloskiertimet kaasu tai hitsaus yms vielä varakeinona. Laakerinkehät yms. sitten kyllä tavallisesti ulosvetäjälle antautuu. Sen takiahan nuo alustahommat monesti kannattaa korjaamolle tuodakin ettei tarvi huonoilla vermeillä yrittää parkkipaikalla, se jos korjaamon ammattitaito taikka välineet eivät mahdollista irroittamista järkevään aikaan antaakin sitten jo enempi ihmettelemisen aihetta...

Muutaman tiukan paikan työkalun olen myös tehnyt hitsaamaalla 5mm seinämäiseen 20mm halk. pituudeltaan n. puolen metrin putkeen hylsät molempiin päihin, ihan siis hylsän kyljestä lähellä vääntöpistettä. On yllättävä etu kun tuo ei aiheuta yhtään sivuttaisvääntöä niinkuin esim t väännin ja joustoa ei ole yhtään ( eli moska vaikuttaa ihan eri lailla). mahtuu myös ahtaisiin paikkoihin (mm. iskareitten irroitus).

Ohjeaika tuolle laakerin vaihdolle on muuten tunti kakskyt minuuttia...
Vastaa Viestiin