Nyt on kyllä pakko ottaa vähän takaisin sanoja noista nykyautojen puskureista. Peruutin tänään Mondeoni valaisinpylvääseen, joka jäi juuri sopivasti katveeseen takapilarin taakse. Osuman aiheuttamasta rutinasta päätellen olin jo aivan varma että nyt meni puoli puskuria päreiksi. Jälkeenpäin sitten kun tarkastelin vaurioita, hämmästys oli suunnaton, kun en ensisilmäyksellä edes huomannut, mihin kohtaan auton takakulmaa se pylväs oli osunut.

Kyllähän sitten tarkemman silmäilyn myötä se osumakohtakin löytyi, ja näytti aika hurjalta, mutta nyt pesun jälkeen kun katsoo, niin siinä tosiaankaan ei näy päällepäin muuta vauriota kuin hiertymäjälkiä puskurin maalipinnassa, eikä niitäkään kovin helpolla huomaisi jos niiden olemassaoloa tietäisi. Varmaan hiontavahaus tekee ihmeitä...
Eli se puskurin kuori sitten tosiaankin on niin joustavaa materiaalia, että se palautui takaisin alkuperäiseen muotoonsa, ja toisaalta se joustavuus myös "pelasti" maalipinnan suuremmalta vauriolta. Vaan talvipakkasilla se muovi tuskin olisi kestänyt taivuttelua ihan niin hyvin...