Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli siis omistan vielä tällä hetkellä Escortin vm.1996 1.8L Zetec-E koneella. Tänään löytyi uusi ominaisuus, eli ei käy tyhjäkäyntiä kun esim. tullaan risteykseen. Mutta sitten kun koneen saa pyörimään niin kierrokset pysyvät kiltisti 900-1000 rpm.
reilu 100€ huhujen mukaan. ja vaatii kumiset kädet kos ko. palikka sijaitsee imusarjan alla v*ttumaisessa paikassa. Itse sain toisen pultin irti ja toisen tunsin sormenpäällä.
Joo, kyllä "ketokukkaa" saattaa hokea ja muutama kalja mennä ennenkuin sen saa pois, takasilaitto sitte päälle, voihan "ruusuorvokki"! Harvon vika kait on kuitenkaan siinä?
Asiasta toiseen tai oikeastaan samaan! Jos tuo ohivirtausventtiili on tosiaan tukossa tai rikki, niin vaikuttaako se paikallaan kaasutellessa? Pitäs minun mielestä vaikuttaa, mutta en ole huomannut!
Aina ensimmäiseksi on syytä epäillä tyhjäkäynti venttiiliä, eipä noille oireille oikeen muu sovi.. muistaakseni 123 egeä maksaa uus, ja vaihto on ihan kohtuuhomma noissa.. btw.. sen voi myös koittaa puhdistaa liuotin aineella auttaa hyvin noin 7 kerralla 10:stä tapauksesta.. jos itselle tekee..
Itselläni oli sama ongelma puolitoista vuotta sitten ja 170€ pulituksella merkkiliikkeeseen siitä selvittiin. Tyhjäkäyntiventtiili vaihdettiin. Nyt on ongelma taas tulossa takaisin, tyhjäkäynti tahtoo hieman pumpata ja välillä pitää kierroksia jossain 1200 paikkeilla.
No niin! Uutena foordistina lueskelin teidän foorumia ja löysin tälläisen viestiketjun kun omassa eskossa vaikuttaisi olevan vähän samanlaisia oireita. Eli auto on escort 1997 1.6 zetec . Lähtee hyvin kylmänä käyntiin mutta sammuu heti jos ei pidä jalkaa kaasulla ja näin käynnissä. Käy kyllä tasaisesti ja pienillä kierroksilla ( ei mittaria mutta äänestä päätellen voisi olettaa että lähelle oikeat tyhjäkäyntikierrokset) mutta heti kun jalan nostaa kaasulta niin sammuu. Kun moottorin ajaa lämpöiseksin niin ongelma katoaa lähes kokonaan. Sen verran jää vikaa että kun käy tyhjäkäyntiä pidempään niin kierrokset välillä (n. Minuutin sykleissä) laskee ja nousee. Eli käy minuutin tasaisesti normi kierroksilla mutta sitten yhtäkkiä kierrokset laskee ja on vähällä sammua käy taas hetken näin ja pikkuhiljaa palautuu taas normaaleille kierroksille kunnes taas kohta kierrokset laskee.... Tuossa aiemmin oli juttua jostain tyhjäkäyntiventtiilistä olisko jotain kuvaa kyseisestä möykystä että sen löytäisin? Sähköliittimiä oon nyppiny irti ja crc:llä voidellu mut ei oo apua ollu. Tai olisko muita ideoita kuin tuo tyhjäkäyntiventtiili? Jossain puhuttiin jopa että saattais jäädä pakoventtiilit auki ja siitä johtuis moinen mutta sitä en kyllä ihan heti sulata kun käy niin nätisti kun jalkaa pitää polkimella... Kiitosta vaan jo etukäteen kaikille vastauksista.