Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ja autohan oli mondeo v.98 2.0 automaatti,. Tänään aamulla hävisi kaikki vaihteet risteyksestä kiihdyttäessä, aavistuksen tuli palaneen hajua tai jokin sellainen epämääräinen löyhkä. Ainoa joka toimii on parkkilukko joten se siitä luultavasti. Öljyä on laatikossa oikea määrä, joskin väri on hailakanruskea. Mikä neuvoksi vai pitääkö uutta ruveta hankkimaan, taitavat olla aika hinnoissaan sekä uudet että käytetyt.
Laatikko on nelivaihteinen o/d nappulalla varustettu, ja ikinä ei ole oireillut millään tavalla.
Ottaa pikkuisen pattiin, autolla ei kilometrejäkään kuin 145tkm
kuulostaa aika katasrofaaliselta. uus aski on kallis ja vanhan korjaaminen helvetin kallista. jos myisit loppu auton osina? kysele nyt vielä vaikka powermaticilta vaihtolootia.
Kävi tuo myyntikin kyllä mielessä, mutta pitäisi varmaan ensin paikantaa se todellinen syy mikä on hajonnut. Vaihteiden katoamishetkenä ei mistään kuulunut minkäänlaista ääntäkään, toisin sanoen vähän niinkuin olisi ketjut lähtenyt . Laatikkohan on electronisesti ohjattu joten se voisi olla myös jokin sähkövikakin...kait?
Maanantaina ajattelin soittaa sinne powermaticille ja kyselläonko mitään tehtävissä. Paikallisessa fordkorjaamossa suositteli kääntymään (helsingin suuntaan)pitäjänmäen fordkorjaamoon sielläkin kuulemma osaavat laittaa automaattilaatikoita.
Voihan se olla että rengas on lipassu tyhjää ja se haju tuli siitä, laatikkoon ei ole öljyjä vaihdettu koskaan sen enempää kuin suodatintakaan .
Vuotoja ei ole ollut eikä niitä ole nytkään eli kaikki pysyy sisällä.
Vahva veikkaus onkin jotta tuo turbiini on kadonnut jonnekkin, omalla paikallaan se ei voi olla. Mutta se onkin vaan arvausta.
Niissä kahdessa anturissa on plugit kiinni ja johdot on kunnossa, myös alipaineletku on paikallaan ja ehjä, vaihteen siirtäjä toimii ihan normaalisti.
Olisiko hyvä onni ja suodatin vain tukossa tai jotain muuta pientä?
Ammattilainen kyllä kertoo mitä hajonnut mutta jos itse osaat tai joku tuttusi niin purauta laatikosta öljypohja pois ja öljyt talteen...
Katso ja kerro löytyykö öljynpohjasta tai öljynsuodattimesta mitään ylimääräistä
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Monsku MK2 kirjoitti:jotainhan sille olisi tehtävä ja jostain suunnasta alettava ratkaisua etsiä.
Öljyt pois ja öljypohja auki. Jos pohjalla rojua -> muuten uudet öljyt ja suodatin sisään ja kokeilemaan. Automaattilaatikolle ei turhan takia ole annettu vaihtoväliä öljyille, sen verran kuumana käy välillä.
joo-o,tänään sain auton siirrettyä talliin ja siellä se seisoo pukkien päällä. Pitää ruveta ihmettelemään miten se öljypohja ja suodatin lähtee irti, Erään autonasentajan mukaan tuo öljyn väri ei ollut pahajuttu.
Kuumana saattaa öljyt käydä mutta ei ne sentään siellä kiehu, tuskin tässä tapauksessa olisi öljyn viskositeetti muuttunut ja aiheuttanut tuon toimimattomuuden
Toki täytyy sanoa että on tullut laiminlyötyä tuo öljyn vaihto, fordilla se on äärettömän kallista ja muut öljynvaihtoliikkeet eivät suostu vaihtamaan automaattilaatikkoon öljyjä ainakaan ford mondeoon, mitä merkki rasismia lienee. Itse olen ollut liian laiska moiseen tehtävään, mutta nyt täytyy sanoa että ei tämäkään tapa kovin halpaa ole
Powermaticilla oli heti jonkinlainen näkemys asiasta,öljypumppu tai turbiinin läpi menevästä akselista prikka halki. Joten laatikkoa irti ja hilaamaan se powermaticille .
"olisimpa hankkinut takavetoisen ja manuaalivaihteisen "
vika voisi olla sama mutta huomattavasti helpompi purkaa ja jne...
No tässä on edetty tyyliin paripulttia päivässä, tähän mennessä vaurioita on kokenut raidetangonpää ja lamba-anturin liitin. Ohjausvaihteen irroittaminenkin oli melkoisen per....tä, pitäisi olla jonkun sortin jonglööri tai nivelissä muuten ylitaittumista
Kohta se alkaa olla apurungon tiputtamista vailla koko homma