2.0 dohc ei mene läpi päästöistä??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
maxcox9
Viestit: 18
Liittynyt: 31 Maalis 2005 17:24

2.0 dohc ei mene läpi päästöistä??

Viesti Kirjoittaja maxcox9 »

Muut arvot ok, mutta lambda 1,16.
Pakoputki ei vuoda, ja katsastusmiehen mukaan katti ja lambda-anturi on kunnossa.
Mistä johtuu, mikä eteen?
maxcox9
Viestit: 18
Liittynyt: 31 Maalis 2005 17:24

Viesti Kirjoittaja maxcox9 »

joo eli nyt vaihdettu lambda-arvo oikeaksi, onko kellään tietoo mistä vois johtua?
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Melkein väittäsin et putkessa on pien reikä/vuoto jossain..... ei tarvii kummasta vekkii et lamda sekoo :?
maxcox9
Viestit: 18
Liittynyt: 31 Maalis 2005 17:24

Viesti Kirjoittaja maxcox9 »

mistä muusta tollanen voisi johtua, kaverin mukaan kun putki ei mistään vuoda?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

maxcox9 kirjoitti:mistä muusta tollanen voisi johtua, kaverin mukaan kun putki ei mistään vuoda?
Imusarjan tai pakosarjan tivari?
ei sieltä mitään junia t...
kipi70
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Kesä 2006 10:51

Viesti Kirjoittaja kipi70 »

Kannen ja pakosarjan välinen tiiviste on vuotanut muutamassa DOCH sierrassa.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

maxcox9 kirjoitti:joo eli nyt vaihdettu lambda-arvo oikeaksi
mites se tapahtui jos vikaa ei löydy mistään?
Focus 1.0 edition a6 2017
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Viesti Kirjoittaja Mondi »

sulla on arvot toivottavasti tallella.

pistä tähän ruutuun ne, niin siitä näkee ,että missä vuotaa. siitä nimittäin pystyy kattomaan että vuotaako pakosarjan välistä.
Ford Mondeo 1.8 -97
*Ford Sierra 2.0 OHC -90 MYYDÄÄN OSINA*
maxcox9
Viestit: 18
Liittynyt: 31 Maalis 2005 17:24

Viesti Kirjoittaja maxcox9 »

jaska74 kirjoitti: mites se tapahtui jos vikaa ei löydy mistään?
niin siis vaihdoin alkup. viestistä arvon jonka olin muistanut väärin oikeaksi.

Päästöt tyhjäkäynnillä:
CO%: 0,01
CO2:124
HC ppm: 88
O2: 3,49

Päästöt kierroksilla:
CO%: 0,01
CO2: 12,7
HC ppm: 32
O2: 2,99

Lambda: 1,16
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Viesti Kirjoittaja Mondi »

toi happi arvo on vähän turhan iso tyhjäköynnillä, eikä kierroksillakaan tapahdu kaikista optimaalisinta palamista niin hyvin kuin pitäisi.

semmonen 13-15 on aika hyvä..ite sain ohc koneeseen 15 pintaan.

Elikkä pakosarjan ja kannen välissä saattaa olla vuoto, tai pakosarjan ja putken välissä, kuitenkin ennen lambda anturia. Perustelen sillä, että tyjhäkäynnillä pieni vuoto pakosarjan tiivisteessä vuotaa läpi, mutta kierroksilla kaasun virtausnopeus on sen verta suuri, että se ei enää näy tuossa happilukemassa korkeemmilla kierroksilla.

Mietittiin yhessä vastaavassa tapauksessa samaa ilmiötä ja vika löytyi loppujen lopuksi pakosarjan ja kannen välisestä tiivisteestä.
Ford Mondeo 1.8 -97
*Ford Sierra 2.0 OHC -90 MYYDÄÄN OSINA*
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Viesti Kirjoittaja jucca »

Mondi kirjoitti:toi happi arvo on vähän turhan iso tyhjäköynnillä, eikä kierroksillakaan tapahdu kaikista optimaalisinta palamista niin hyvin kuin pitäisi.

semmonen 13-15 on aika hyvä..ite sain ohc koneeseen 15 pintaan.
Happiarvo 13-15?? Taisit nyt sekottaa jotakin. Happiarvo eli O2 pitää olla 0, eli tossa mahdollisesti vuotaa imusarjan tiiviste tai pakoputki.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

jucca kirjoitti: Happiarvo 13-15?? Taisit nyt sekottaa jotakin. Happiarvo eli O2 pitää olla 0, eli tossa mahdollisesti vuotaa imusarjan tiiviste tai pakoputki.
Varmaan tarkoitettiin seossuhdetta
Escort 1.8 sport -97
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja lakritsimies »

Tai sit tarkoitti hiilidioksidipäästöjä elikkäs CO2... se jos on 15% niin palaminen on täydellistä (tai ainaki melkein).
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Viesti Kirjoittaja Mondi »

Co2 tarkotin..menee kirjotukset sekasin ajtusten kanssa. Kannattaa kanssa kokeilla polttaa karstaa. Eli n.4000rpm tollaset 10-15 minsaa. Aika monessa tapauksessa on karsta ollut syypäänä myöskin huonoissa palamisissa..ja tietenkin vuodot huonontavat myös.
Ford Mondeo 1.8 -97
*Ford Sierra 2.0 OHC -90 MYYDÄÄN OSINA*
otto82
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Joulu 2006 22:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Omassa Dohc scorpiossa oli ainakin tuo pakosarjan jälkeinen käyrä murtunut siitä kohtaa, missä ne toisioputket yhdistyy yhdeksi putkeksi. Oli tosi vaikea hoksata tuo halkeema, aloin sitä laippa tiivistettä vaihtaan, kun tuntu vähän röpöttävän, ja huomasin tuon halkeeman vasta kun se putken pätkä oli käsissä.
Vastaa Viestiin