Escorti polttaa putkessa...
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 24 Elo 2005 23:05
Escorti polttaa putkessa...
Joo eli seuraavanlainen ongelma on: Eli paukkuu putkessa hieman, kun esim moottorijarruttaa. Muuten toimii nyt hyvin. Ennen nyki nyt ei enää kun vaihdoin sytytysosat, mutta siis polttaa vähän putkessa. Auto on escort 1.6lx -84 brassi malli. Oon vaihtanut tulpat, johdot, virranjakajan kannen ja pyöriän. Oisko kellään tietoa mikäs voisi olla vikana. Oisko kaasarissa jotain vikaa? Sytytyksen säätö? Kaasarin säätö? Leimassa pakokaasupäästöt seuraavat:
Mitattu Sallittu
CO-pitoisuus 2,59 4,50
HC-pitoisuus 162 1000
CO2-pitoisuus 11,90
O2- pitoisuus 2,40 5,00
Kiitos avusta jo etukäteen.
Mitattu Sallittu
CO-pitoisuus 2,59 4,50
HC-pitoisuus 162 1000
CO2-pitoisuus 11,90
O2- pitoisuus 2,40 5,00
Kiitos avusta jo etukäteen.
Missäs ne Escortit oikein on ?
No, eikös kaasarin säädöt ole kohdallaan jos kerran läpi meni katsastuksesta. Ettei se sytytys sitten olis vähän myöhäsellä ja onkos siinä kärjellinen vai kärjetön sytytys ? Täällä sitä selitetään Haynesissa englanniksi kuvien kera.
http://wheels.vc.org.ua/petrunko/escort/0686-05b.pdf
Mä epäilin Sierrassa samaa ja käytin sen sytkän säädössä paikallisessa korjaamossa (12 € ?). Pieleenhän se meni ekakerralla eikä Sierra meinannu lähtee enää käyntiin aamulla, sitten uusi käynti ja sytkä kohalleen.
No, eikös kaasarin säädöt ole kohdallaan jos kerran läpi meni katsastuksesta. Ettei se sytytys sitten olis vähän myöhäsellä ja onkos siinä kärjellinen vai kärjetön sytytys ? Täällä sitä selitetään Haynesissa englanniksi kuvien kera.
http://wheels.vc.org.ua/petrunko/escort/0686-05b.pdf
Mä epäilin Sierrassa samaa ja käytin sen sytkän säädössä paikallisessa korjaamossa (12 € ?). Pieleenhän se meni ekakerralla eikä Sierra meinannu lähtee enää käyntiin aamulla, sitten uusi käynti ja sytkä kohalleen.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 24 Elo 2005 23:05
Tekniikasta (kuten esim virranjajakan sijainnista tai läpihengittävästä kannesta) tietämätönkin tunnistaa Brassikoneen siitä että venakopassa lukee jättimäisillä kohokirjaimilla FORD
Ja jos aloittajan Ekkeri muuten toimii hyvin niin kehottaisin melkeen antaa sen olla tollasenaan vaan.
Ja jos aloittajan Ekkeri muuten toimii hyvin niin kehottaisin melkeen antaa sen olla tollasenaan vaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 24 Elo 2005 23:05
Joo kyseisessä mallissa lukee venakopassa isolla FORD. Joo no muuten toimii hyvin tehoakin on ihan mukavasti. Ihmetyttää vaa tuo putkessa polttaminen kun päästää kaasun. Tyhjäkäyntikin on ehkä aavistuksen korkealla. Ei tuosta hässäkkä kaasarista ota selvää missä on edes joutokäynti säätö.Krisse kirjoitti:Tekniikasta (kuten esim virranjajakan sijainnista tai läpihengittävästä kannesta) tietämätönkin tunnistaa Brassikoneen siitä että venakopassa lukee jättimäisillä kohokirjaimilla FORD
Ja jos aloittajan Ekkeri muuten toimii hyvin niin kehottaisin melkeen antaa sen olla tollasenaan vaan.
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 24 Elo 2005 23:05
Joo niin mäkin olettaisin että on syttyvika. Pitää vissii sitten hankkia tuo ajotuslamppu ja tarkistaa ajotus. Eikä siinä hihnapyörässä ole joku viiva merkkinä. Vai onko siinä joku 0 kohta. Tuon viivan tai 0:n on ilmeisesti osuttava tietyyn vastakkaiseen viivaan tms.Monteonisti kirjoitti:Putkessa paukkuminen on yleensä syttyvika (myöhäisellä?) tai pätkii välillä syttyä jostain syystä?
Ennenhän paukuteltiin huvikseen katkomalla virtaa ajon aikana?
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 24 Elo 2005 23:05
Joo on kyllä ihan alkuperäinen putki. Ei mikään viriviri. Täytyypä muuten tarkistaa putken kuntokin.Bootsi kirjoitti:Onko sulla ihan vakio pakoputki, vai joku viriviri ränni? ja onko putki kunnossa.
Moottorijarrutuksessa on "normaalia" pieni paukkuminen brassifordeissa, ja avara putki lisää pauketta.
Jaa vai että brassifordeissa se on ihan normaalia?
Pitäis varmaan ensin vertailla tuolta, jos hakee oikeeta tyhjäkäyntiä, mikä kaasari se on:orionorion kirjoitti:Täytyy sit ehkä säätää tuo sytytys. Tietääkö kukaan mikä on sytytys ajotus tuossa?
http://wheels.vc.org.ua/petrunko/escort/0686-04a.pdf
, mutta arvataas nyt, että se on Ford VV, sitten pläräät sivulle 10 vasen yläkulma niin se väittää, että tyhjäkäynnin säätöruuvi on se
E (Idle speed adjustment screw), ei pidä sotkea sitä ruuvia siihen Fast idle speed-ruuviin, joka taas säätää nopeeta tyhjäkäyntiä (ryyppy päällä).
Sierran käsikirja tarjoilee Sierran 1,6 OHC-koneelle joutokäynnillä, alipaineletku irti ja tukittu, 12 astetta EYKK (Ford VV-kaasarilla) ja 10 astetta Weber 2V kaasarille, joten jossain siellä päin se on Escossakin.
Täällä jossain pyöri hiljattain kuvaukset niistä hihnapyörän kohdista, mikä mikin kohta tarkoittaa asteina, jos stroboskoopilla kattelee.
Ennen kun sytkää alkaa säätää virranjakajaa pyörittämällä kannattaa muistaa vetää puukolla viiva tms. kohdistus merkki, jotta muistaa missä asennossa se oli silloin vielä kun se edes vähän paukkuen toimi. Paikallisessa korjaamossa v-jakajaa pyöritettiin vastapäivään, kun sytkää haluttiin aikasemmaks ja päinvastoin, muistaakseni. Ja sitä käännettiin pikemminkin millejä ku senttejä

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 24 Elo 2005 23:05
Tää oli tekstiä mitä kaipasinkin. Kiitos tursas paljon! Yritän tässä nyt lähiaikoina tota väntää.tursas kirjoitti: Pitäis varmaan ensin vertailla tuolta, jos hakee oikeeta tyhjäkäyntiä, mikä kaasari se on:
http://wheels.vc.org.ua/petrunko/escort/0686-04a.pdf
, mutta arvataas nyt, että se on Ford VV, sitten pläräät sivulle 10 vasen yläkulma niin se väittää, että tyhjäkäynnin säätöruuvi on se
E (Idle speed adjustment screw), ei pidä sotkea sitä ruuvia siihen Fast idle speed-ruuviin, joka taas säätää nopeeta tyhjäkäyntiä (ryyppy päällä).
Sierran käsikirja tarjoilee Sierran 1,6 OHC-koneelle joutokäynnillä, alipaineletku irti ja tukittu, 12 astetta EYKK (Ford VV-kaasarilla) ja 10 astetta Weber 2V kaasarille, joten jossain siellä päin se on Escossakin.
Täällä jossain pyöri hiljattain kuvaukset niistä hihnapyörän kohdista, mikä mikin kohta tarkoittaa asteina, jos stroboskoopilla kattelee.
Ennen kun sytkää alkaa säätää virranjakajaa pyörittämällä kannattaa muistaa vetää puukolla viiva tms. kohdistus merkki, jotta muistaa missä asennossa se oli silloin vielä kun se edes vähän paukkuen toimi. Paikallisessa korjaamossa v-jakajaa pyöritettiin vastapäivään, kun sytkää haluttiin aikasemmaks ja päinvastoin, muistaakseni. Ja sitä käännettiin pikemminkin millejä ku senttejä
Mulla polttaa myös putkessa kun tekee moottorijarrutuksen varsinkin jos kierroksia on paljon. Mulla on cvh 1.6 ja webberin kaks kurkkusella varustettu. Siinä on myös cvh22 kentcams nokka ja mun mielestä se paukuttaa enemmän mitä alkuperäinen nokka teki.
Sytkän säädin tienpäällä kokeilemalla. Jos se sytkä on aikasessa niin sillonhan se rupeaa polttamaan aina välillä imusarjan puolella. Se saattaa myös pitää semmosta rallatusta kun antaa hanaa. Muistuttaa vähän venttiilien nakutusta.
Jos se sytkä taas on myöhässä niin silon se voi tosiaankin polttaa putkessa mut sen kyllä huomaa siitäkin että sillä kioskilla ei pääse kovinkaan kovaa, eli se kone ei kierrä. Mut mä säädin sillei että nelilovisella laatikolla pääsee sen 160 tai vähän päälle.
Tuntuu toimivan.
Onneks ei sheriffi tullu vastaan..
Sytkän säädin tienpäällä kokeilemalla. Jos se sytkä on aikasessa niin sillonhan se rupeaa polttamaan aina välillä imusarjan puolella. Se saattaa myös pitää semmosta rallatusta kun antaa hanaa. Muistuttaa vähän venttiilien nakutusta.
Jos se sytkä taas on myöhässä niin silon se voi tosiaankin polttaa putkessa mut sen kyllä huomaa siitäkin että sillä kioskilla ei pääse kovinkaan kovaa, eli se kone ei kierrä. Mut mä säädin sillei että nelilovisella laatikolla pääsee sen 160 tai vähän päälle.
Tuntuu toimivan.
Onneks ei sheriffi tullu vastaan..