mitä teen??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mikaford
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Elo 2007 13:35

mitä teen??

Viesti Kirjoittaja mikaford »

moi kaikki clubilaiset :wink: olen uusi ihminen täällä ja toivottavasti voin tutustua teihin paremmin ajan myötä.niin miä ostin escortin 1.8i vm 93
ja onkelma on seuraava:kun haluaisi esim. ohittaa edellä ajavan ja polkasee kaasun pohjaan niin alkaa nypyttää eikä tahdo mennä puhtaasti ennenku löysää kaasua.vaihdoin jo tulpat,ei auttannu yhtään.auttakaa ja kertokaa miten tehä ongelman kanssa.kiitos ja kuulemiin
TuomasY
Viestit: 162
Liittynyt: 19 Joulu 2005 21:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: mitä teen??

Viesti Kirjoittaja TuomasY »

mikaford kirjoitti:moi kaikki clubilaiset :wink: olen uusi ihminen täällä ja toivottavasti voin tutustua teihin paremmin ajan myötä.niin miä ostin escortin 1.8i vm 93
ja onkelma on seuraava:kun haluaisi esim. ohittaa edellä ajavan ja polkasee kaasun pohjaan niin alkaa nypyttää eikä tahdo mennä puhtaasti ennenku löysää kaasua.vaihdoin jo tulpat,ei auttannu yhtään.auttakaa ja kertokaa miten tehä ongelman kanssa.kiitos ja kuulemiin
Kokeile ajaa lambdan johto irti. Jos nykiminen poistuu silloin, syy on todennäköisesti lambda-anturissa. Uuden anturin saa halvimmillaan muutamalla kymmenellä eurolla.

--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92
Laakkanen
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Kesä 2007 12:40
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja Laakkanen »

2.0 TDCI Mondeo
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Tuskin on lambdassa vika jos kerran kaasupohjassa nypytää. Lambdahan on sillon ohitettuna. Johto irrotettuna voi toimiakin paremmin kun ecu menee vikatilaan ja käyttää taas niitä oletus asetuksia.
Vika saattais olla paremminkin kaasuläpän asento anturissa, jonka kuuluisi antaa eculle tieto, että olla WOT tilassa (wide open throttle).
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
TuomasY
Viestit: 162
Liittynyt: 19 Joulu 2005 21:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TuomasY »

TeRoK kirjoitti:Tuskin on lambdassa vika jos kerran kaasupohjassa nypytää.
Kun tarkemmin muistelen, niin noinhan se onkin. Kaasun tosin täytyy olla silloin aivan täysin pohjassa.

--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei välttämättä. Monta kertaa se wot asento (n.4.7V) saavutetaan jo vähän ennen kun kaasu on täysin pohjassa.
Just tänään tota mietiskelin kun muistelin, että tota smt moottorin ohjausyksikköä säädettäessä laitettiin muutama yksikkö rikastusta myös johonkin 95% auki olevaan asentoon. Ja tossahan ei saa säädettyä muuta kuin WOT asennossa seoksia.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä ainakin vaihtaisin aluksi pensansuodattimen ja resetoisin ECUn.
Tuossa ei hirveästi johtojen irroitus auta koska "vikasietotilakin" on kohtuu "ketterä"? 8)
MAF myös ehkä koska jos ei ilmaa niin ei "soppaakaan"?
Sitten nuo muut anturit esim. läpän tai jokin johtoliitos? :roll:
Vastaa Viestiin