Äskettäin Escortiini 1.6 CVH, on ilmaantunut outo, ajoittainen vika.
Eli yht'äkkiä, varoittamatta, moottori alkaa äkillisesti "tukehtua" ja sammuu melko pian.
Eikä lähde heti käyntiin lainkaan, vain hetkisen odottelun jälkeen.
Mistä ihmeestä kyseinen ongelma saattaisi johtua..?
Äskettäin uusin sytytystulpat, syt. johdot, virranjakajan kannen ja pyörijän.
Tähän asti auto on aiemmin toiminut täysin luotettavasti.
Viittaisiko tuo oire kenties kaasuttimen tms. vikaan ?
Moottorin ajoittainen, äkillinen sammuminen
Tämä vika, siis se induktiokäämi muusina, mulla oli asconassa, silloin kun se sammuu, eikä käynnisty, pitäis kattoa tuleeko sinne tulpille kipinää, ei tullu ja vaihoin koko virranjakajan purkuosana ja rupes pelaamaan. Ensin pitäis rajata se vika sähkö tai bensapuolelle. Sillon ku se ei käynnisty voi kattoa kastuuko tulpat ja haiseeko siellä bensa.Poude kirjoitti:Nyki ja sammuili, joskus ei käynnistynyt. Vika oli virranjakajan päällä olevassa yksikössä, käämissä joka temppuili kun lämpeni, ja kun lämpeni ja sen jälkeen viileni niin tilttas täysin.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Ongelman syy taisi löytyä;
eli sähköisen bensapumpun (jälkikäteen asennettu!)
maadoitusjohto oli huono ja aiheutti pumpun toiminnan
pätkimistä.
Joten ei kai mikään ihme, ettei enää käynyt, jollei kone saanut bensaakaan..
-Täytyy tosin vielä tarkkailla jonkin aikaa ajossa ja varmistua, ettei mitään muuta paljastu.
eli sähköisen bensapumpun (jälkikäteen asennettu!)
maadoitusjohto oli huono ja aiheutti pumpun toiminnan
pätkimistä.
Joten ei kai mikään ihme, ettei enää käynyt, jollei kone saanut bensaakaan..

-Täytyy tosin vielä tarkkailla jonkin aikaa ajossa ja varmistua, ettei mitään muuta paljastu.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Toi käämi mistä mä puhuin, Delco-jakajassa, ei siis ole v-jakajan kannen päällä vaan sen rungon yläosassa ja se on ymmätääkseni se, joka tunnistelee sen nokka-akselin asentoa ja pistää sitä mukaa virtaa puolalle menemään...Monteonisti kirjoitti:Mikä "käämi" nuissa on virranjakajan päällä?

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Ittellä simahti 1.4 CVH eskortti samaan tapaan täysin yllättäen ja varottamatta. Tutkailujen ja mittailujen jälkeen syyksi paljastui, kuten heti oletin, tuo virranjakajan ( Boch ) kyljessä oleva sytytyksen "ohjausyksikkö", tai miksi sitä kukakin kutsuu.
Auto sammui pienillä kierroksilla, eikä käynnistynyt vitullakaan, paitti pienen odottelun jälkeen. Nokialta Pirkkalaan pääsin pitämällä kierrokset kokoajan vähintään kolmessa tonnissa, mikä ei ole helppoa kun matkalla on 3 siltatyömaata, liikenneympyrä + risteykset.
Eli, kun kaikki muu näyttää toimivan, ruuvaa mötikkä irti ja vaihda toiseen. Tämä on auttanut muitakin. Tosin, jos sytytysjärjestelmässä on muuta vikaa, se saattaa ilmetä ohjausyksikön vikaantumisena. Tällöin uusikin yksikkö rikkoontuu. Omani näytti tuhoutuneen vanhuuttaan, onhan auto jo 21 vuotias ja mötikkä näytti alkuperäiseltä.
Auto sammui pienillä kierroksilla, eikä käynnistynyt vitullakaan, paitti pienen odottelun jälkeen. Nokialta Pirkkalaan pääsin pitämällä kierrokset kokoajan vähintään kolmessa tonnissa, mikä ei ole helppoa kun matkalla on 3 siltatyömaata, liikenneympyrä + risteykset.
Eli, kun kaikki muu näyttää toimivan, ruuvaa mötikkä irti ja vaihda toiseen. Tämä on auttanut muitakin. Tosin, jos sytytysjärjestelmässä on muuta vikaa, se saattaa ilmetä ohjausyksikön vikaantumisena. Tällöin uusikin yksikkö rikkoontuu. Omani näytti tuhoutuneen vanhuuttaan, onhan auto jo 21 vuotias ja mötikkä näytti alkuperäiseltä.
Näillä mennään vielä pitkään.
Escort, Mondeo, Express, Mondeo, Mondeo(ikäjärjestyksessä)
Escort, Mondeo, Express, Mondeo, Mondeo(ikäjärjestyksessä)