noniin, laatikko levis pari viikkoa sitten, ei menneet enään vaihteen "silmään" ja äänet laatikosta olivat varsin mielenkiintoista kuunneltavaa, sellaista helvetin särisevää metallista vinkunaa.
Noh, sain hommattua "uuden" laatikon 3kk takuulla, ~100K-km ajetusta purkuautosta, jonka myyjäliike oli tarkistanut toimivaksi.
Laitettiin sitten uus laatikko kiinni, ja se tuntui pelittävän aluksi ihan hienosti lyhyellä mutta hitaalla testiajolla, mutta heti nopeuden noustessa yli 50km/h alkoi samanlainen sirinä kuin vanhalla laatikolla, eikä vaihteet "vaihtuneet" isomalle, eikä kierrokset laskeneet alle 3000rpm..
Liikkeelle lähdettäessä kierrokset ja toiminta ok.
Ainut huomaamani ero uuden ja vanhan laatikon toiminnan välillä, jonka olen täysin aloittelijana/maallikkona autoasioissa huomannut on yhden laatikkoon johtavan kaapelin liike.
Vanhassa laatikossa kaapelia vetämällä se nytkähtää pari kertaa.. uudella laatikolla vain kerran.
(En tiedä mitä virkaa ko kaapelilla on tai mitä sen pitäisi tehdä.)
Kertokaas viisaammat, mikä tossa laatikossa voi olla vikana?
Jotain säätö-ongelmia??
Laatikon myyjään (
http://www.motorteam.fi) on otettu jo yhteys, ja nyt selvitellään miten heidän takuu toimii.....