Automaattilaatikko öljyt / jakopäänketjun kiristys / Perä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
scorpio-91
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Elo 2007 21:16

Automaattilaatikko öljyt / jakopäänketjun kiristys / Perä

Viesti Kirjoittaja scorpio-91 »

Elikkäs on edelleen toi scorpio 2.0 doch autom. ja pitäs vaihtaa laatikko öljyt niin tietäskö kukaan mitä öljyä sinne laatikkoon kannattas laittaa??


Ja kun epäillään että on jakoketju löysällä niin voiko sitä kiristää ja miten??
Viimeksi muokannut scorpio-91, 26 Elo 2007 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mynok
Viestit: 259
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mynok »

eikös dohc-koneen ketjulla ole automaattikiristys, eli sitä paljoa säädellä jälkikäteen. jos vaihtaa ketjun pitää vaihtaa myös kiristin samalla. miksi epäilet, että on liian löysällä?

lootan öljyä en muista ulkoa, mutta on se tuolla papereissa ylhäällä kunhan jaksan tonkia esiin..
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Onks noissa dohceissa ketju jakopäässä vai???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

TeRoK kirjoitti:Onks noissa dohceissa ketju jakopäässä vai???
On ketjulla
scorpio-91
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Elo 2007 21:16

Viesti Kirjoittaja scorpio-91 »

mynok kirjoitti:eikös dohc-koneen ketjulla ole automaattikiristys, eli sitä paljoa säädellä jälkikäteen. jos vaihtaa ketjun pitää vaihtaa myös kiristin samalla. miksi epäilet, että on liian löysällä?

lootan öljyä en muista ulkoa, mutta on se tuolla papereissa ylhäällä kunhan jaksan tonkia esiin..


jepulis, niin minäkin vähän epäilin ettei sitä pahemmin voi kiristää. eikun kaveri vaan epäili kun kuuluu venttiilien luota sellainen "rällätys" mutta ne on varmaan venttiilien nostajat jotka on kuluneet niin sen takia nakuttelee varmaan kone.
Ajattelin vaan sit varmistaa ton ketjun kiristys homman :)
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Eikös tomaatissa ole tuon ikäisessä ATF öljyt?

Asialla ratsastaen onko kukaan käyttänyt Fordin laatikossa synteettisiä öljyjä normaalin atf:n sijasta? Toimiiko paremmin, huomaako eroa?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Kyllä Mobilin kirja tuntee synteettiset ja ei synteettisen Dexron öljyt joita molempia suosittelee Tuohon cossuni laatikkoon.
Firmassani myydään puolisynteettistä ATF dexron öljyä joka on paljon ohkaisempaa/hölskyvämpää kuin normi ei synteettinen Dexron luokan ATF öljy huoneenlämmössä.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Jeps eli löytyy niin synteettisiä kuin ei synteettisiä ATF Dexron III öljyä.

Jätin tahallaan tuon III pois =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Itselläni Th-400 tuon cossun lisäksi ja hyvin pysyy tosin Th-400 tehty täysremppa joku 30Tkm sitten.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Oman th-400 perässä on jakolaatikko joten välissä on vain o rengas tiiviste ja hyvin on pysynyt Dektron III sisällä.
Tässä syksyn tai ensikesän aikana on tarkoitus vaihtaa öljyt tuohon käyttiksen laatikkoon kun edellisestä vaihdosta on jo tuo 3-4 vuotta...
Tässä vain mietin miten tuo laatikko toimisi noilla puolisynteettisellä tai täyssynteettisellä Dektron III öljyllä...
Ohjaustehostin on ainakin kevyt myös talvella tuolla puolisynteettisellä kun tavallisella se oli jäykähkö pakkasaamuna ennen kuin lämpeni.

Se on totta, suodattimessa on turha säästää kun on niin pieni menoerä.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
scorpio-91
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Elo 2007 21:16

Viesti Kirjoittaja scorpio-91 »

Niin ja mitähän öljyä perään kannattaisi laittaa??
scorpio-91
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Elo 2007 21:16

Viesti Kirjoittaja scorpio-91 »

Jaahas.. No nyt on vähän tyhmä olo mutta kun rupesin vaihtamaan noita autom.latikko öljyjä nii en löytänyt mitään proppua tai mitään mistä ne vanhat laskettisi pois ja miten sinne sit lisätään uudet??

Vai onkohan ne sit imemällä vaihdettava??
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Auto ylös, öljypohja pois laatikosta, samalla tulee öljyt ulos.
Vaihda suodatin.
Pohja takasin ja öljyt mittatikku putken kautta.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Vastaa Viestiin