käynti ongelmia
käynti ongelmia
eli ongelmana on tyhjä käynti kun autoon on vaihdettu jyrkkä nokka ja tyhjä käynti on todella heikkoa.käy kyllä mutta ampuu aika reilusti aina välillä imusarjaan ja käy aaltoilevasti,eli olettaisin via olevan nokasta johtuva.autossa on säädettävä nokkapyörä ja epäilen että venttiili ei kerkee sulkeutuu ennen kipinää ja siksi ampuu imusarjaan.eli tarvisi varmaa säätää nokkapyörää muta säädänkö aikasemmalle vai myöhäsemmälle sytkään nähden?
auto on siis sierra -87 turbo ic,huomasin että alasiiman ollessa kohdalla on nokka mennyt merkistä hieman ohi. on siinämerkin sivussa,mutta voiko se vaikuttaa tohon paukuttamiseen kun mielestäni sillon jos se olis jäljessä niin voisi paukuttaa.tarviipa vaa testailla eri asetuksia kait se joskus alkaa toimii
ja onkos muuten normaalia että puolan miinuksessa ei ole maata ollenkaa auton ollessa sammuksissa? ei vaikuta onko virrat päällä vai ei ei ole maata ollenkaa ja sitten kun laitoin hyppy johdon puolan miinuksesta suoraan maahan niin ei lähde käymään kun miinukseen tulee virta startaessa tai ainakin räpsähti kun otin sen oman hyppy johdon pois. eli tuntuu jotenki ihmeelliseltä tuo asia.vai onko normaalia?
Puolan miinusta "katkotaan" (sytkän ohjaus hoitaa sen) silloin tulee kipinä puolasta.
Eli jos virrat päällä ja räpyttelet johdolla maata puolaan lyö puola kipinää.
Tuo imusarjaan paukuttelu viittaa laihaan seokseen.
Eli soppaa lisää ja kiihdytys rikastusta niin pitäs loppuoa paukuttelu.
Onkos lamdaa että näät seokset?
Eli jos virrat päällä ja räpyttelet johdolla maata puolaan lyö puola kipinää.
Tuo imusarjaan paukuttelu viittaa laihaan seokseen.
Eli soppaa lisää ja kiihdytys rikastusta niin pitäs loppuoa paukuttelu.
Onkos lamdaa että näät seokset?
Re: käynti ongelmia
Jos tuo ongelmana, ei se 27l kulutus siitä johu.anttij80 kirjoitti:eli ongelmana on tyhjä käynti
Sillä jyrkemmällä nokalla usein vaatii pikkasen soppaa lisää.
nyt on tulpat johdot ym kilkkeet vaihdettu ja samanlailla toimii tyhjä käynti venttiili vaihdettu 3 kertaa ei muutosta.
kierrokset seilaa 900-1700 välillä koko ajan varmaa johtuen nokasta kun ei muuta enää keksi ja imu vuotoja ei ole ainakaan eteen viä tullut.
paukuttelu loppu en tie mistä johtu mut nyt ei paukuttanut et oisko ollu joku häiriö vaa
tai liian vähän kierroksia 
käynti on seilaavaa ja kaasussa ei ole pientä aluetta ollenkaa vaa joko kiertää tai sit ei eli pinta kaasu hukassa ja joutuu joku ajaa pienellä vaihteella kierroksilla tai sit vedättää isolla vaihteella joten onko tossa jotai tarkastamisen arvosta?
kierrokset seilaa 900-1700 välillä koko ajan varmaa johtuen nokasta kun ei muuta enää keksi ja imu vuotoja ei ole ainakaan eteen viä tullut.
paukuttelu loppu en tie mistä johtu mut nyt ei paukuttanut et oisko ollu joku häiriö vaa


käynti on seilaavaa ja kaasussa ei ole pientä aluetta ollenkaa vaa joko kiertää tai sit ei eli pinta kaasu hukassa ja joutuu joku ajaa pienellä vaihteella kierroksilla tai sit vedättää isolla vaihteella joten onko tossa jotai tarkastamisen arvosta?
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
Re: käynti ongelmia
tyhjäkäynti seokset päin pyllyä..ja tuosta kulutuslukemasta päätellen tuntuu olevan muutkin seokset.anttij80 kirjoitti:eli ongelmana on tyhjä käynti kun autoon on vaihdettu jyrkkä nokka ja tyhjä käynti on todella heikkoa.käy kyllä mutta ampuu aika reilusti aina välillä imusarjaan ja käy aaltoilevasti,eli olettaisin via olevan nokasta johtuva.autossa on säädettävä nokkapyörä ja epäilen että venttiili ei kerkee sulkeutuu ennen kipinää ja siksi ampuu imusarjaan.eli tarvisi varmaa säätää nokkapyörää muta säädänkö aikasemmalle vai myöhäsemmälle sytkään nähden?
Rallin ajo tosi mutasta tietä soista vesirapakoista kakkosella kaasupohjassa lintassa ei tehnyt koneelle hyvää, koska vesi pääsi ilmanputsarikoteloon asti ja kasteli suodattimen ja ilmeisesti imi vettä imusarjalle.(eihän se rallin ajo, vaan sen koneen kastuminen vähä liikaa) Sen takia käyntiongelmia on ollut, tyhjäkäynti aaltoilee tonnin ja 1600kierroksen välissä... ihan ku joku olis kepeesti painamassa kaasua aina sillon tällön.
Tämä siis kylmänä.
Ja sit toinen oire, kylmänä ton aaltoilevan tyhjäkäynnin lisäksi auto tykkää myös nykiä vittumaisesti kiihyttäessä ja muutenkin ajossa... ihan kuin katkaisisi hetkeksi polttoaineen syötön tai sitte kipinän..
Jospa se siitä. Huomenna vois avata ilmamassamittarin ja suhauttaa paineilmalla sitä vähä, jos sillä olis vaikutusta tohon tyhjäkäyntiin.
En tiedä sitte miten korjata nykiminen.

Ja sit toinen oire, kylmänä ton aaltoilevan tyhjäkäynnin lisäksi auto tykkää myös nykiä vittumaisesti kiihyttäessä ja muutenkin ajossa... ihan kuin katkaisisi hetkeksi polttoaineen syötön tai sitte kipinän..

Jospa se siitä. Huomenna vois avata ilmamassamittarin ja suhauttaa paineilmalla sitä vähä, jos sillä olis vaikutusta tohon tyhjäkäyntiin.
En tiedä sitte miten korjata nykiminen.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92