Mondeo -97 2.0 kytkinremontti/jakohihnan kesto
Mondeo -97 2.0 kytkinremontti/jakohihnan kesto
Onko kellään tietoa minkäverran tulee töineen maksaa kytkinremppa kyseiseen voorttiin merkkikorjaamossa?
Pitäneekö paikkaansa kun auton manuaali väittää jakohihnan kestävän 10vuotta/120tkm, jostain luin että 5vuotta omalla ajettu nyt 110 000/7v ei ole mustakoppainen.
Pitäneekö paikkaansa kun auton manuaali väittää jakohihnan kestävän 10vuotta/120tkm, jostain luin että 5vuotta omalla ajettu nyt 110 000/7v ei ole mustakoppainen.
jeps, ite käytin autoni paikallisella nyrkkipajalla, ja kaveri sano ettei ala tekemään koko hommaa mondeoon, väitti että joutuu ottamaan koko koneen irti autosta, tiedä sitten, merkkikorjaamolle ainakin minut ohjattiin, mutta vielä koitan vanhalla kytkimellä pärjäillä, pikkasen sen vaan luistaa 

Mondeo 97 2.0 CLX
Paljonko autolla ajettu? 
Omalla ajettu jotain 280+ tkm ja toisinaan takkuaa ykkönen ja pakki. Vaihdetta vaihtaessa isompaan jää kierrokset hetkeksi ylös. Turhan kallis joka tapauksessa kytkinremontti, joten taitaa sitä ennen auto mennä vaihtoon. Jostain muistelisin että siihen menisi 8 tai 16 h työtä?

Omalla ajettu jotain 280+ tkm ja toisinaan takkuaa ykkönen ja pakki. Vaihdetta vaihtaessa isompaan jää kierrokset hetkeksi ylös. Turhan kallis joka tapauksessa kytkinremontti, joten taitaa sitä ennen auto mennä vaihtoon. Jostain muistelisin että siihen menisi 8 tai 16 h työtä?
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
mun autolla on ajettu reilut 300000km, eikä harmaata aavistustakaan koska jos koskaan tuota kytkintä on vaihdettu heh. Kuullut olen että osat ei niin pirusti maksais, mutta toi työn osuus aika raikkaasti, siks just tarviskin saada joku kaveri töihin muutamalla korilla kaljaa ja parilla perhekossulla jos halukkaita niin numeroita tänne lol
Mondeo 97 2.0 CLX
Sain arvioita 6-10 tuntia toi kytkinremontti. Painelaakeri ääntää, ajettu 330t. Taitaa auton arvo tuplaatua ton remontin ansiosta mutta jos se vielä tonne 400t menis niin kannattaa tehä...
Näkyy oleva palstat ja liikkeet täynnä näitä 1korisia ja reilusti ajettuja mondeoita joiden remonttikulut räjähtää kun alkaa kytkin ja venttiilikoneistoremppaa pukkaamaan.
Näkyy oleva palstat ja liikkeet täynnä näitä 1korisia ja reilusti ajettuja mondeoita joiden remonttikulut räjähtää kun alkaa kytkin ja venttiilikoneistoremppaa pukkaamaan.
Heh. Pari vuotta jo kitkutettu tolla oman vanhemman hopan kytkimellä. Kostealla tykkää vähän luistatella ja lasken vaihteiston ronkelin toiminnan osaksi kytkimen syyksi. Itekin tässä arvon, että minkälaisiin remontteihin ryhdyn, kun auton vaihtoarvo on n. 2000 euroa, eikä suoran myynnin hinta paljoa sen enempää. Täytyy kysellä tota kytkinremontin hintaa kanssa, muistelisin sen olleen osineen jotain 5-600 euron luokkaa tuolla omalla pajallani, mutta täytyy varmistaa.
Toisaalta, pellit on ok, auto toimii, jakopään hommat tehty 10 tkm sitten, auto täyttää tarpeet muutenkin, melkein mihin tahansa olennaisesti parempaan ropposeen pitää antaa vaihdossa neljä tonnia väliä, että siltä pohjalta muutama satanen kytkimeen ja pari vuotta lisää ajoa olisi varmaan suht järkevä ratkaisu ?
Toisaalta, pellit on ok, auto toimii, jakopään hommat tehty 10 tkm sitten, auto täyttää tarpeet muutenkin, melkein mihin tahansa olennaisesti parempaan ropposeen pitää antaa vaihdossa neljä tonnia väliä, että siltä pohjalta muutama satanen kytkimeen ja pari vuotta lisää ajoa olisi varmaan suht järkevä ratkaisu ?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
ei merkki korjaamoon kannata mennä ku ihan nyrkkipajatkin noita tekee ja reilusti halvemmalla ja nopeemmin . itse ainakin laittanut kavereitten autoja jo hetken kun noi liikkeet kiskoo ihan sairaita hintoja! enkä kyllä katso vuosia enkä kilometrejä jakopään hihnassa vaa katson hihnaa ja sen mukaan vaihdan sitä. se tulee halvemmaksi vaihtaa vaikka joka vuosi saati ajaa se poikki
Tiedä sitten mimmoinen manuaali sulla on, mutta hihnan vaihtosuositus on harmaakantisiin Zetecceihin 5v/120 000 km ja mustakantisiin 10v/150 000 km. Mikään ei estä ennakoimasta, voisin väittää, että se on jopa järkevää. Itsellä ei ole aikomustakaan ajaa tolla uudemmalla 150 tkm, kyllä hihna vaihtuu tässä syksyn kuluessa parikymmentätuhatta "etuajassa". Sittenpä saakin taas laskettaa vuosikausia huoletta, toivottavasti.mape kirjoitti:niin herkko, edelleen minun autoni manuaalissa lukee 10v/120tkm, jokatapauksessa enemmän kantsii tuijottaa noihin kilometreihin kuin vuosiin.