Escort 1,8TD vetää ja puoltaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
MrJ
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Syys 2006 22:18

Escort 1,8TD vetää ja puoltaa

Viesti Kirjoittaja MrJ »

Nyt on hieman mielenkiintoinen ongelma, Esco TD "vetää" oikealle kun pinaa kytkin kiihdyttäessä.Tuntuu aivan niin kuin olisi ohjauksessa iso klappi, mutta tämä eiesinny muuten ei rullatessa, jarruttaessa tai paikalla kokeiltuna. Rt päät on vaihdettu talvella ja muuten etupää pitäisi olla kunnossa. En ole ainakaan havainnut mitään outoa. Vetoakselien kumit ehjänä ja ei muutenkaan mitään ylimääräistä äänittelyä vetoakseleista. Tärinä esiintyy jonkin verran kun moottori rasittuu esim ylämäessä vitosella, joskus mutta ei aina.Epäilen kumityynyt moottorin etupäässä ja kokeilin rynkytellä autoa eteen taakse käsijarru päällä ja konepelti auki että pääsi näkemään moottorin liikkeet. Mielestäni moottorin etupää (siis tässä tapauksessa pumppu puoli) liikkui ylös alas aika paljon.
Onko kokemuksia vastaavanlaisesta ongelmista ja tietoja miten moottoriripustukset on kestänyt TD escorteissa.
Tämä ongelma esiintyy myöskin joskus kun ilmastoinnin kompura käynnistyy = moottori rasittuu ja liikkuu eri asentoon kun tyynyt on loppu ?? Mielestäni moottori liikkuu aika paljon tyhjäkäynnillä, ja varsin paljon oikealla puolella siis nokkahihnan/kompuran puolella.
Miten voin tarkistaa tämän, olisko ainut vaihtoehto vaihtaa tyynyt ja toivoa parasta :?:
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Toi puoltamishomma viittaa kyllä ihan selvästi tukivarsien pusliin, sen verran yleinen vaiva.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Krisse kirjoitti:Toi puoltamishomma viittaa kyllä ihan selvästi tukivarsien pusliin, sen verran yleinen vaiva.
samaa olisin veikannut. katsoppa onko tukivattenm sisemmät puslat "pudonneet" läpi alatukivarresta (tai oikeemmin alatukivarsi pudonnut läpi puslista).
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Yleensä tosiaan vikana takapusla (8€), mutta jos puoltaa eri suuntaan kiihdytyksessä ja eri suuntaan moottorijarrutuksessa, niin vikana yleensä etupusla (6€). 8)
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Monteonisti kirjoitti:Yleensä tosiaan vikana takapusla (8€), mutta jos puoltaa eri suuntaan kiihdytyksessä ja eri suuntaan moottorijarrutuksessa, niin vikana yleensä etupusla (6€). 8)
ja sanomattakin lienee selvää että kun alatukivarsi kerran on pöydällä pannaan molemmat puslat uusiksi kun ei ole isosta rahasta kiinni... :-)
MrJ
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Syys 2006 22:18

Puoliksi entisöity

Viesti Kirjoittaja MrJ »

Kyllä vaikutti olevan tukivarren puslat, ihmettelen kuitenkin vähän että ei ole tullut esille katsastuksessa kun auto ei ole ajettu kun reilu 10tkm sen jälkeen, ei kai puslat nyt kulu niin nopeasti ?
Oikean puolen puslat vaihdettu ja veto/puolitus väheni selvästi. Vasen puoli jäi kesken kun pultit on niin perhanan lujassa etten saanut avattua käsivoimin. Pulttikone kehään niin kyllä se siitä.
Vanhat puslat pois hajottamalla, kokeilin puristimessa mutta ei lähtenyt kuin kumia ja napa, kehä pois sahaamalla. Olisko mahdollista että pyörän sisäpuoli on kulunt tämän takia ? Kulmat säädetty keväällä.
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Ei ne kaikkea edes katsastuksessa huomaa... kokemusta on samankaltaisesta tapauksesta.

Kun kerta noi puslat ovat kuluneet (ala tukivarsi pääsee liikkumaan) niin väkisinkin pyörän kulmat menevät vituiksi.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Takapuslan jotkut "inssit" huomaa, mutta etupuslaa ei kukaan? :roll:
Vastaa Viestiin