Sierraan uudempi ja suurempi moottori hajonneen tilalle.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Sierraan uudempi ja suurempi moottori hajonneen tilalle.

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Tervehdys,valitettavasti en kiireiden vuoksi ehdi selaamaan perinpohjaisesti lävitse aiheesta jo käytyjä keskusteluja joten pitää avata osin senkin vuoksi uusi Topicci.
ELi,sierrasta (1,6 OHC) pimeni kolmos sylinteri venttiili-vian johdosta.
Lääkkeenä olisi uusi kansi tai vaihtokone.
Kuten varmaan kaikki 1,6 kaasari sierralla ajaneet tietää ettei kone ole mikään voimanpesä mieleen tuli isomman koneen hankinta.
Mutta:
Käykö tuohon ilman isoja muutoksia tilalle 1,8 kone tai peräti 2,0 ?
2,0 olisi mieleisempi vaihtoehto (hiukan tehokkaampi).
Mutta miten se istuu paikalleen?
Mitä muita osia pitäisi (pakko) vaihtaa isomman koneen vaihdon myötä,vai onko sellaisia edes?
Vaihdelaatikko on viisi portainen (plus pakki :lol: )
Jos ei heti "pikku vastoinkäymisten" takia merkkiä vaihtaisi vaan tuolla autolla vielä jonkin aikaa saisi ajeltua.Ja talvellahan takaveto on varsin hauska auto,tai oikeastaan aina... 8)
Onko tiedossanne hyviä nettisivuja jossa olisi vaihtokoneita tarjolla?
<FORD>
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jos en nyt ihan P:tä puhu, on 1,6 OHC lohko perjaatteessa ihan sama kuin 2.0:kin, koska kannetkin ovat vaihtokelpoiset.

Eli heittämällä pitäisi mennä.

Vauhtipyörissä on muistaakseni eroa, kuten sitten myöskytkimessä. Ja olisko ollut vielä sitten kytkinakselissa. Eli toisin sanoen, 1,6 koneen laatikko ei kävisi 2.0:n jatkoksi, ellei vaihda sitten vauhtipyörää. Vai muistelenkohan nyt noita V6 koneen juttuja, joihin sopisi Cossun vauhtipyörä...

Älä nyt ihmeessä autoa vaihda! Jos tilalle olisi tulossa joku toinen malli samalta merkiltä, niin sitten voisi merkin vaihtoa jo harkita, mutta Sierrahan on paras auto ikinä! Meikä ajaa ainakin maailman tappiin Sierralla. :-)
sierra1988
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30

Viesti Kirjoittaja sierra1988 »

http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=14035

Tuolta kun luet niin pitäisi selvitä.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Ota jostain 2.0 sierrasta kone+vauhtipyörä+kytkin+pätkä pakoputkea.
ja heitä 1.6sen tilalle. :wink:
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

" "Vauhtipyörissä on muistaakseni eroa, kuten sitten myöskytkimessä. Ja olisko ollut vielä sitten kytkinakselissa. Eli toisin sanoen, 1,6 koneen laatikko ei kävisi 2.0:n jatkoksi, ellei vaihda sitten vauhtipyörää."
No miten helposti (pakolliset muutokset?) sitten 1,8 koneen saa vaihdettua 1,6 tilalle?
<FORD>
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Diyer kirjoitti: No miten helposti (pakolliset muutokset?) sitten 1,8 koneen saa vaihdettua 1,6 tilalle?
eikös se mene sinne ihan suoraan, jos en ihan väärin muista.
mutta lisätehon toivossa sitä on sinne turha ajatella, ei se sen ripeämpi kone ole
Focus 1.0 edition a6 2017
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Joo,ei varmaan paljoa ripeämpi ole...
Mutta kunhan alkajaisiksi liikkeelle sais.
<FORD>
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Diyer kirjoitti:olisko ollut vielä sitten kytkinakselissa. Eli toisin sanoen, 1,6 koneen laatikko ei kävisi 2.0:n jatkoksi
Ei.. Mutta..

Jos sulla on paikoillaan type-9 (5- vaihteinen) niin 2.0:lan kytkin käy suoraan.. Kakslitrasen kytkinlevy on halkaisijaltaan isompi kuin 1.6:sen
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

No niin,kiitos tähän astisesta,paljon on taas selvinnyt! :)
Mutta nyt kun olis ollut yksi vaihtokone,2.0 niin selvisikin ettei siinä ole enää kaasaria (myyty jo). :x
En tiedä onko tämä ihan idiootti kysymys kaasari velhojen mielestä,mutta miten nuo kaasarit sopii keskenään?
Jos olis tarjolla tosiaan 2.0 Ohc kone niin minkä kokoinen kone voisi toimia elimenluovuttajana? Käykö tuohon vain ja ainoastaan samankokoisen koneen kaasari.
Itelläni on tuossa hajonneessa yks,kutosessa kaks kurkkuinen weber joutilaana. 8)
<FORD>
sierra1988
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30

Viesti Kirjoittaja sierra1988 »

Minulla ainakin 1.6 ja 2.0 oli samankokoinen se 2kurkkunen weberi ja sopii siis kai ihan molempiin.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Itelläkii oli joskus 2.0 ohc:ssä 1.6 ohc:een kaasari ja pelas niinku pitää.
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Laita vain suoraan se 2L mylly sinne ja sitten jos ei ole valmiina niin hanki hyväkuntoinen weber dgv 32/36 niin saat hetkeksi tehon tuntua kunnes siihen totut.

Voi niissä 1.6:kin olla niitä iso boorisia 4-vaihteisia jollonka 2L heittäminen tilaansa ei ole ongelma, mutta hiukan harvemmin.

Multa saa sitten ostella 4-v ison tai sitten uudemman 5-v mt75 loodan jos paha paikka tulee...
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

"Multa saa sitten ostella 4-v ison tai sitten uudemman 5-v mt75 loodan jos paha paikka tulee.."
Joo,pietään mielessä! :)
<FORD>
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Re: Sierraan uudempi ja suurempi moottori hajonneen tilalle.

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Diyer kirjoitti: Vaihdelaatikko on viisi portainen (plus pakki :lol: )
Pidä toi, jos se toimii.
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Jees box.
Miten muuten,milloin 2,0 OHC sierrassa oli käsiryyppy,ja milloin automaattinen? siis vuosina. Vai onko isommassa koneessa aina käsi ryyppy?
Ku yhden kaks-litraisen sierran bongasin mistä sais koneen 250€;lla ja siinä oli kaasarikin paikallaan.Itselläni on kaasuttimessa (1,6-koneen) automaattiryyppy mutta tuossa kaks litraisessa oli nupista veettävä.
Mitä mieltä olette koneen hinnasta (250€) kun ajokilometreistä ei ole minkäänlaista tietoa?
Olis tuolla toinenkin sierran 2,0 kone ollut samaan hintaan,jonka ajokilometreistä ei "muka" ollut tietoa.Sitten löysin saman romuttamon pihasta auton josta se kone oli irroitettu ja huoltokirjaa selailin ja selvis että autolla oli ajettu jo vuosia sitten 312tkm. eli "aika paljon".
Mikä muuten voisi olla syynä siihen että tuosta omasta 1,6 riesastani hajosi kannesta venttiilejä,kun ajettu vain sen 163tkm,eihän se ole juuri mitään... Konetta ei ole huudatettu ylimääräisiä ja huollettu aina ajoissa yms. Kävi jo mielessä että jos poistais auton rekisterista mutta toisaalta tekisi kovasti mieli vähän rassailla sitä viellä ja laittaa se pirteämpi kone tilalle. :roll:
<FORD>
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Diyer kirjoitti:Jees box.
Miten muuten,milloin 2,0 OHC sierrassa oli käsiryyppy,ja milloin automaattinen? siis vuosina. Vai onko isommassa koneessa aina käsi ryyppy?
Tässä Sierran korjausoppaassa(-82--93) sanotaan, että kaikissa kaasareissa(VV-Pierburg-Weber) on automaattiryyppy. Elikkä, joku on kypsyny sen toimintaan ja muuttanu sen käsiryypyksi. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Aivan!
Nyt kun yritän valokuvamuistia harjoittaa niin sehän oli vähän modatun näköinen kapistus jousineen kaikkineen. :D
<FORD>
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

niitä muutossarjoja myytiin varaosaliikkeissä, ja kävivät ihan suoraan paikalleen, mutta empä ole enää vuosiin nähny niitä kaupoissa
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Diyer kirjoitti:Jees box.
Miten muuten,milloin 2,0 OHC sierrassa oli käsiryyppy,ja milloin automaattinen? siis vuosina. Vai onko isommassa koneessa aina käsi ryyppy?
Ku yhden kaks-litraisen sierran bongasin mistä sais koneen 250€;lla ja siinä oli kaasarikin paikallaan.Itselläni on kaasuttimessa (1,6-koneen) automaattiryyppy mutta tuossa kaks litraisessa oli nupista veettävä.
Mitä mieltä olette koneen hinnasta (250€) kun ajokilometreistä ei ole minkäänlaista tietoa?
Olis tuolla toinenkin sierran 2,0 kone ollut samaan hintaan,jonka ajokilometreistä ei "muka" ollut tietoa.Sitten löysin saman romuttamon pihasta auton josta se kone oli irroitettu ja huoltokirjaa selailin ja selvis että autolla oli ajettu jo vuosia sitten 312tkm. eli "aika paljon".
Mikä muuten voisi olla syynä siihen että tuosta omasta 1,6 riesastani hajosi kannesta venttiilejä,kun ajettu vain sen 163tkm,eihän se ole juuri mitään... Konetta ei ole huudatettu ylimääräisiä ja huollettu aina ajoissa yms. Kävi jo mielessä että jos poistais auton rekisterista mutta toisaalta tekisi kovasti mieli vähän rassailla sitä viellä ja laittaa se pirteämpi kone tilalle. :roll:

osta multa 50e kokokone vauhtipyörä yms toine nokka akseli...
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Minkä kokoinen on kone? 2,0?
Kuinka paljon koneella on ajettu? Ja minkä vuosimallin riesasta on irroitettu? onko ihan vakio kuosissa vai viritetty onnistuneesti/heikommin onnistuneesti? 8)
Kauhava on kyllä perkuleen kaukana Rovaniemestä,jonka vuoksi joutuu asiaa _Miettimään_.
<FORD>
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

No pistinpä nyt osto-ilmoituksen 1,6 koneen kannesta tuonne osien osto/myynti osastoon.Tarjotkaa toki jos on. Auttakaahan miestä mäessä :( .
<FORD>
Vastaa Viestiin