Sierraan uudempi ja suurempi moottori hajonneen tilalle.
Sierraan uudempi ja suurempi moottori hajonneen tilalle.
Tervehdys,valitettavasti en kiireiden vuoksi ehdi selaamaan perinpohjaisesti lävitse aiheesta jo käytyjä keskusteluja joten pitää avata osin senkin vuoksi uusi Topicci.
ELi,sierrasta (1,6 OHC) pimeni kolmos sylinteri venttiili-vian johdosta.
Lääkkeenä olisi uusi kansi tai vaihtokone.
Kuten varmaan kaikki 1,6 kaasari sierralla ajaneet tietää ettei kone ole mikään voimanpesä mieleen tuli isomman koneen hankinta.
Mutta:
Käykö tuohon ilman isoja muutoksia tilalle 1,8 kone tai peräti 2,0 ?
2,0 olisi mieleisempi vaihtoehto (hiukan tehokkaampi).
Mutta miten se istuu paikalleen?
Mitä muita osia pitäisi (pakko) vaihtaa isomman koneen vaihdon myötä,vai onko sellaisia edes?
Vaihdelaatikko on viisi portainen (plus pakki )
Jos ei heti "pikku vastoinkäymisten" takia merkkiä vaihtaisi vaan tuolla autolla vielä jonkin aikaa saisi ajeltua.Ja talvellahan takaveto on varsin hauska auto,tai oikeastaan aina... 8)
Onko tiedossanne hyviä nettisivuja jossa olisi vaihtokoneita tarjolla?
ELi,sierrasta (1,6 OHC) pimeni kolmos sylinteri venttiili-vian johdosta.
Lääkkeenä olisi uusi kansi tai vaihtokone.
Kuten varmaan kaikki 1,6 kaasari sierralla ajaneet tietää ettei kone ole mikään voimanpesä mieleen tuli isomman koneen hankinta.
Mutta:
Käykö tuohon ilman isoja muutoksia tilalle 1,8 kone tai peräti 2,0 ?
2,0 olisi mieleisempi vaihtoehto (hiukan tehokkaampi).
Mutta miten se istuu paikalleen?
Mitä muita osia pitäisi (pakko) vaihtaa isomman koneen vaihdon myötä,vai onko sellaisia edes?
Vaihdelaatikko on viisi portainen (plus pakki )
Jos ei heti "pikku vastoinkäymisten" takia merkkiä vaihtaisi vaan tuolla autolla vielä jonkin aikaa saisi ajeltua.Ja talvellahan takaveto on varsin hauska auto,tai oikeastaan aina... 8)
Onko tiedossanne hyviä nettisivuja jossa olisi vaihtokoneita tarjolla?
<FORD>
Jos en nyt ihan P:tä puhu, on 1,6 OHC lohko perjaatteessa ihan sama kuin 2.0:kin, koska kannetkin ovat vaihtokelpoiset.
Eli heittämällä pitäisi mennä.
Vauhtipyörissä on muistaakseni eroa, kuten sitten myöskytkimessä. Ja olisko ollut vielä sitten kytkinakselissa. Eli toisin sanoen, 1,6 koneen laatikko ei kävisi 2.0:n jatkoksi, ellei vaihda sitten vauhtipyörää. Vai muistelenkohan nyt noita V6 koneen juttuja, joihin sopisi Cossun vauhtipyörä...
Älä nyt ihmeessä autoa vaihda! Jos tilalle olisi tulossa joku toinen malli samalta merkiltä, niin sitten voisi merkin vaihtoa jo harkita, mutta Sierrahan on paras auto ikinä! Meikä ajaa ainakin maailman tappiin Sierralla.
Eli heittämällä pitäisi mennä.
Vauhtipyörissä on muistaakseni eroa, kuten sitten myöskytkimessä. Ja olisko ollut vielä sitten kytkinakselissa. Eli toisin sanoen, 1,6 koneen laatikko ei kävisi 2.0:n jatkoksi, ellei vaihda sitten vauhtipyörää. Vai muistelenkohan nyt noita V6 koneen juttuja, joihin sopisi Cossun vauhtipyörä...
Älä nyt ihmeessä autoa vaihda! Jos tilalle olisi tulossa joku toinen malli samalta merkiltä, niin sitten voisi merkin vaihtoa jo harkita, mutta Sierrahan on paras auto ikinä! Meikä ajaa ainakin maailman tappiin Sierralla.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30
" "Vauhtipyörissä on muistaakseni eroa, kuten sitten myöskytkimessä. Ja olisko ollut vielä sitten kytkinakselissa. Eli toisin sanoen, 1,6 koneen laatikko ei kävisi 2.0:n jatkoksi, ellei vaihda sitten vauhtipyörää."
No miten helposti (pakolliset muutokset?) sitten 1,8 koneen saa vaihdettua 1,6 tilalle?
No miten helposti (pakolliset muutokset?) sitten 1,8 koneen saa vaihdettua 1,6 tilalle?
<FORD>
No niin,kiitos tähän astisesta,paljon on taas selvinnyt!
Mutta nyt kun olis ollut yksi vaihtokone,2.0 niin selvisikin ettei siinä ole enää kaasaria (myyty jo).
En tiedä onko tämä ihan idiootti kysymys kaasari velhojen mielestä,mutta miten nuo kaasarit sopii keskenään?
Jos olis tarjolla tosiaan 2.0 Ohc kone niin minkä kokoinen kone voisi toimia elimenluovuttajana? Käykö tuohon vain ja ainoastaan samankokoisen koneen kaasari.
Itelläni on tuossa hajonneessa yks,kutosessa kaks kurkkuinen weber joutilaana. 8)
Mutta nyt kun olis ollut yksi vaihtokone,2.0 niin selvisikin ettei siinä ole enää kaasaria (myyty jo).
En tiedä onko tämä ihan idiootti kysymys kaasari velhojen mielestä,mutta miten nuo kaasarit sopii keskenään?
Jos olis tarjolla tosiaan 2.0 Ohc kone niin minkä kokoinen kone voisi toimia elimenluovuttajana? Käykö tuohon vain ja ainoastaan samankokoisen koneen kaasari.
Itelläni on tuossa hajonneessa yks,kutosessa kaks kurkkuinen weber joutilaana. 8)
<FORD>
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30
Laita vain suoraan se 2L mylly sinne ja sitten jos ei ole valmiina niin hanki hyväkuntoinen weber dgv 32/36 niin saat hetkeksi tehon tuntua kunnes siihen totut.
Voi niissä 1.6:kin olla niitä iso boorisia 4-vaihteisia jollonka 2L heittäminen tilaansa ei ole ongelma, mutta hiukan harvemmin.
Multa saa sitten ostella 4-v ison tai sitten uudemman 5-v mt75 loodan jos paha paikka tulee...
Voi niissä 1.6:kin olla niitä iso boorisia 4-vaihteisia jollonka 2L heittäminen tilaansa ei ole ongelma, mutta hiukan harvemmin.
Multa saa sitten ostella 4-v ison tai sitten uudemman 5-v mt75 loodan jos paha paikka tulee...
Re: Sierraan uudempi ja suurempi moottori hajonneen tilalle.
Pidä toi, jos se toimii.Diyer kirjoitti: Vaihdelaatikko on viisi portainen (plus pakki )
Jees box.
Miten muuten,milloin 2,0 OHC sierrassa oli käsiryyppy,ja milloin automaattinen? siis vuosina. Vai onko isommassa koneessa aina käsi ryyppy?
Ku yhden kaks-litraisen sierran bongasin mistä sais koneen 250€;lla ja siinä oli kaasarikin paikallaan.Itselläni on kaasuttimessa (1,6-koneen) automaattiryyppy mutta tuossa kaks litraisessa oli nupista veettävä.
Mitä mieltä olette koneen hinnasta (250€) kun ajokilometreistä ei ole minkäänlaista tietoa?
Olis tuolla toinenkin sierran 2,0 kone ollut samaan hintaan,jonka ajokilometreistä ei "muka" ollut tietoa.Sitten löysin saman romuttamon pihasta auton josta se kone oli irroitettu ja huoltokirjaa selailin ja selvis että autolla oli ajettu jo vuosia sitten 312tkm. eli "aika paljon".
Mikä muuten voisi olla syynä siihen että tuosta omasta 1,6 riesastani hajosi kannesta venttiilejä,kun ajettu vain sen 163tkm,eihän se ole juuri mitään... Konetta ei ole huudatettu ylimääräisiä ja huollettu aina ajoissa yms. Kävi jo mielessä että jos poistais auton rekisterista mutta toisaalta tekisi kovasti mieli vähän rassailla sitä viellä ja laittaa se pirteämpi kone tilalle.
Miten muuten,milloin 2,0 OHC sierrassa oli käsiryyppy,ja milloin automaattinen? siis vuosina. Vai onko isommassa koneessa aina käsi ryyppy?
Ku yhden kaks-litraisen sierran bongasin mistä sais koneen 250€;lla ja siinä oli kaasarikin paikallaan.Itselläni on kaasuttimessa (1,6-koneen) automaattiryyppy mutta tuossa kaks litraisessa oli nupista veettävä.
Mitä mieltä olette koneen hinnasta (250€) kun ajokilometreistä ei ole minkäänlaista tietoa?
Olis tuolla toinenkin sierran 2,0 kone ollut samaan hintaan,jonka ajokilometreistä ei "muka" ollut tietoa.Sitten löysin saman romuttamon pihasta auton josta se kone oli irroitettu ja huoltokirjaa selailin ja selvis että autolla oli ajettu jo vuosia sitten 312tkm. eli "aika paljon".
Mikä muuten voisi olla syynä siihen että tuosta omasta 1,6 riesastani hajosi kannesta venttiilejä,kun ajettu vain sen 163tkm,eihän se ole juuri mitään... Konetta ei ole huudatettu ylimääräisiä ja huollettu aina ajoissa yms. Kävi jo mielessä että jos poistais auton rekisterista mutta toisaalta tekisi kovasti mieli vähän rassailla sitä viellä ja laittaa se pirteämpi kone tilalle.
<FORD>
Tässä Sierran korjausoppaassa(-82--93) sanotaan, että kaikissa kaasareissa(VV-Pierburg-Weber) on automaattiryyppy. Elikkä, joku on kypsyny sen toimintaan ja muuttanu sen käsiryypyksi.Diyer kirjoitti:Jees box.
Miten muuten,milloin 2,0 OHC sierrassa oli käsiryyppy,ja milloin automaattinen? siis vuosina. Vai onko isommassa koneessa aina käsi ryyppy?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
- Fordson-Riesa-87
- Viestit: 161
- Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
- Paikkakunta: Hyllykallio
Diyer kirjoitti:Jees box.
Miten muuten,milloin 2,0 OHC sierrassa oli käsiryyppy,ja milloin automaattinen? siis vuosina. Vai onko isommassa koneessa aina käsi ryyppy?
Ku yhden kaks-litraisen sierran bongasin mistä sais koneen 250€;lla ja siinä oli kaasarikin paikallaan.Itselläni on kaasuttimessa (1,6-koneen) automaattiryyppy mutta tuossa kaks litraisessa oli nupista veettävä.
Mitä mieltä olette koneen hinnasta (250€) kun ajokilometreistä ei ole minkäänlaista tietoa?
Olis tuolla toinenkin sierran 2,0 kone ollut samaan hintaan,jonka ajokilometreistä ei "muka" ollut tietoa.Sitten löysin saman romuttamon pihasta auton josta se kone oli irroitettu ja huoltokirjaa selailin ja selvis että autolla oli ajettu jo vuosia sitten 312tkm. eli "aika paljon".
Mikä muuten voisi olla syynä siihen että tuosta omasta 1,6 riesastani hajosi kannesta venttiilejä,kun ajettu vain sen 163tkm,eihän se ole juuri mitään... Konetta ei ole huudatettu ylimääräisiä ja huollettu aina ajoissa yms. Kävi jo mielessä että jos poistais auton rekisterista mutta toisaalta tekisi kovasti mieli vähän rassailla sitä viellä ja laittaa se pirteämpi kone tilalle.
osta multa 50e kokokone vauhtipyörä yms toine nokka akseli...