Olen vakavasti miettinyt ostavani tuollaista TD Escortia, vm. 1995-2000. Onko kokemuksia kuinka paljon noilla oikein ajaa? Onko mitä yleisvikoja, mitä kannattaa tarkistaa, kun autoa lähtee katsomaan ja koeajamaan? Missä vaiheessa voi sanoa, että tuommone Esco ois loppuunajettu? Meneekö helposti 400tkm?
Kiitokset jo etukäteen!
PS: Miten isoruokaisia nuo TD Escot on kaupunkiajossa?
TD Escortin kestävyys
Hei!
Omasta vanhasta -96 td eskosta oli kokemuksia 315 tkm saakka, vaihdoin sen silloin uudempaan ja isompaan dieseliin. Moottori pelasi kaikin puolin ok, pientä ( normaalia ) öljynsyöntiä 250tkm jälkeen.
Ongelmana oli kampiakselin stefan vuotaminen, joka tahtoi ruveta tiputtamaan öljyä ennen jakopään remmin vakituista vaihtoa ( 60 tkm välein ) . Stefa vaihdettiin minun aikanani kahdesti ( ajoa tuli noin 140 tkm/ 4v. )
Ford huollossa meinasivat, että autoon aikoinaan ensimmäisen kerran stefan vaihtanut " seppä" oli vioittanut stefan kiinnityskohtaa...
Escortin etupään nivelet ja laakerit menivät vuorollaan vaihtoon, vaan kuluuhan osat.
Kytkimen kunto kannattaa myös tarkistaa, josko lähdössä ravistaa?
Muuten ihan ok pirssi, ei tosin mikään viritysihme, tehoja taisi olla hätinä 50kw
Omasta vanhasta -96 td eskosta oli kokemuksia 315 tkm saakka, vaihdoin sen silloin uudempaan ja isompaan dieseliin. Moottori pelasi kaikin puolin ok, pientä ( normaalia ) öljynsyöntiä 250tkm jälkeen.
Ongelmana oli kampiakselin stefan vuotaminen, joka tahtoi ruveta tiputtamaan öljyä ennen jakopään remmin vakituista vaihtoa ( 60 tkm välein ) . Stefa vaihdettiin minun aikanani kahdesti ( ajoa tuli noin 140 tkm/ 4v. )
Ford huollossa meinasivat, että autoon aikoinaan ensimmäisen kerran stefan vaihtanut " seppä" oli vioittanut stefan kiinnityskohtaa...
Escortin etupään nivelet ja laakerit menivät vuorollaan vaihtoon, vaan kuluuhan osat.
Kytkimen kunto kannattaa myös tarkistaa, josko lähdössä ravistaa?
Muuten ihan ok pirssi, ei tosin mikään viritysihme, tehoja taisi olla hätinä 50kw