Uusi Mondeo

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Uusi Mondeo

Viesti Kirjoittaja jamo »

Onko täällä kukaan vielä tilannut tuota uutta Mondeota?

Itse kävin eilen tilaamassa farkun 130hv:n dieselillä/automaattivaihteella,
varustetaso Ghia.
lare
Viestit: 51
Liittynyt: 15 Elo 2006 23:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja lare »

Koeajo kovasti kiinnostaisi. Mitäs tuo kombinaatio maksoi jos saa udella, ovh taitaa olla neljän kympin tienoolla?

Sikäli hinta/laatusuhde on todennäköisesti erinomainen vaikka onhan tuo neljäkymppiäkin autosta jo kiitettävästi. Hilpeää on vain se että pieni 3-sarjan Bemu maksaa saman verran jo 2 litraisella bensakoneella sedanina.
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Viesti Kirjoittaja jamo »

Farkun ovh 42690€. Myyntihinta taas asia erikseen 8)
Otin lisäksi ajastinkellon lisälämppäriin ja talvirenkaat aluvanteilla + jotain pikkusälää.

Koeajo kiinnostaa myös mua, koska ei päässyt ajamaan kun autoja tulee vasta viikon päästä maahan. Nekin on tosin bensakoneella eikä farkkuja.
Kesäkuun loppupuolella pääsee ajamaan farkkua dieselkoneella ja automaattivaihteella...
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

jamo kirjoitti:Farkun ovh 42690€. Myyntihinta taas asia erikseen 8)
No siitä saa sitten sen 4-7% pois paikasta riippuen.

Onneksi on noita Fokuksen osamaksuja vielä sen verran jälellä ettei tarvii kuitenkaa vakavissaan pohtia asioita :-) Ja toisaalta, toi Focuskin on jo ainakin yhen numeron ihan turhan iso mulle joten Mondeo ei varmaan edes tuu olee vaihtoehto.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
jbg
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Touko 2007 19:47

Viesti Kirjoittaja jbg »

Tilattu on 2.5T titanium business. Lisävarusteena 18" vanteet, xenonit, sporttialusta, sonyn soitin. Hyvällä onnella auto on jo parin viikon päästä täällä.
lare
Viestit: 51
Liittynyt: 15 Elo 2006 23:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja lare »

jbg kirjoitti:Tilattu on 2.5T titanium business. Lisävarusteena 18" vanteet, xenonit, sporttialusta, sonyn soitin. Hyvällä onnella auto on jo parin viikon päästä täällä.
Mutta minkä värisenä! :) Hieno peli taatusti. Sedan tai Hatchbacki tulis varmaan itselle tilattua kun ei varsinaisesti farkun lastaustilaa niin paljoa tarvitse, nykynen kiesi on hatchback ST220 ja tilaa on aivan riittämiin meille kahdelle. Jotenkin hämmästyttävän suuri takaloosi tässäkin mallissa.

Tosin tuon uuden Mondeon farkkumalli on todella virtaviivaisen näkönen joten propsit siitä.
jbg
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Touko 2007 19:47

Viesti Kirjoittaja jbg »

lare kirjoitti:Mutta minkä värisenä! :) Hieno peli taatusti. Sedan tai Hatchbacki tulis varmaan itselle tilattua kun ei varsinaisesti farkun lastaustilaa niin paljoa tarvitse, nykynen kiesi on hatchback ST220 ja tilaa on aivan riittämiin meille kahdelle. Jotenkin hämmästyttävän suuri takaloosi tässäkin mallissa.

Tosin tuon uuden Mondeon farkkumalli on todella virtaviivaisen näkönen joten propsit siitä.
Väriksi otin frozen whiten ja sedan malli on kyseessä. Mulla menee vaihdossa tuollanen st220 sedani.
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Viesti Kirjoittaja jamo »

Kävin alkuviikosta kokeilemassa 2.0 bensafarkkua keppilaatikolla, eli vain korimalli oli sama kuin mulle tuleva...
Mutta asiaan, oli ihan kelvollisen oloinen kärry ja lisäksi yllättävän hiljainen farmariksi...
Ensiviikolla pitäisi tulla dieselfarkku automaatilla koeajettavaksi.
Joten odottelen innolla ensiviikkoa.
Buster
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Kesä 2005 23:24

Viesti Kirjoittaja Buster »

Kävin tänään ajamassa uutta mondeoa 5-ovisena.
Koneesta ei mitään tietoa muuta kuin että diisseli se oli ja vääntöä aivan sikana...
Kohtuuhiljainen ja todella hyvä ajaa niinkuin kaikki mondeot omasta mielestä.
Pari taximiestä istui takana alkumatkan (ennen kuskin vaihtoa), kumpikin tuntui päivittelevän kokoajan että onpas sikana tilaa jokapuolella kun vertaa heidän volvohinsa.
Todella tyylikäs kampe!
MK1 Fiesta
marqus
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Tammi 2006 21:09
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja marqus »

Käytiin vaimon kanssa taas hiplailemassa 2.0 farkkua :lol:
Se saattaa hyvinkin lähteä kotiin päin.
Kutos konetta tulee vaan ikävä mut jostain on luovuttava että saa uutta :cry:
Tupis
Viestit: 48
Liittynyt: 11 Maalis 2005 08:48
Paikkakunta: Kuopio, Savo

Viesti Kirjoittaja Tupis »

Puskuri ohjelmaan kuvasivat uutta Mondeota kuukauden alussa kuukausi markkinoiden aikaan. Nähtävästi jouduin myös itse siihen ohjelmaan.
Ford Fairlane Crown Victoria -55
http://public.fotki.com/Tupis/
marqus
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Tammi 2006 21:09
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja marqus »

Tupis kirjoitti:Puskuri ohjelmaan kuvasivat uutta Mondeota kuukauden alussa kuukausi markkinoiden aikaan. Nähtävästi jouduin myös itse siihen ohjelmaan.
Tänäänhän se tuli ulos telkusta. Olitko kommentoimassa Lahden torilla :wink:
thompson
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Kesä 2007 16:15

Viesti Kirjoittaja thompson »

Nyt on Mondeo tilauksessa:
Trend Wagon 1.8tdci
lisävarusteina otin: metallivärin, vakkarin, lämppärin kellon, kattokaiteet, sonyn soittimen ja ikkunoiden tummenukset

Autoa lupailivat syyskuulle. Se onkin meikäläisen ensimmäinen ford, parin mazdan ja audin jälkeen.
crashline
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2007 04:11
Paikkakunta: Askola

Ihmettelen suuresti?

Viesti Kirjoittaja crashline »

thompson kirjoitti:Nyt on Mondeo tilauksessa:
Trend Wagon 1.8tdci
lisävarusteina otin: metallivärin, vakkarin, lämppärin kellon, kattokaiteet, sonyn soittimen ja ikkunoiden tummenukset

Autoa lupailivat syyskuulle. Se onkin meikäläisen ensimmäinen ford, parin mazdan ja audin jälkeen.

Pitääkö nuo kaikki tilata erikseen :x
Luulisi että olisi edes osa noista (LISÄ)varusteista valmiina nykypäivän ajoneuvoissa......... 8)
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
thompson
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Kesä 2007 16:15

Re: Ihmettelen suuresti?

Viesti Kirjoittaja thompson »

crashline kirjoitti: Pitääkö nuo kaikki tilata erikseen :x
Luulisi että olisi edes osa noista (LISÄ)varusteista valmiina nykypäivän ajoneuvoissa......... 8)
Vielä mitä. Eihän esim. golfissa ole edes takaovia jos ei lisävarusteena niitä ota :D
crashline
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2007 04:11
Paikkakunta: Askola

Re: Ihmettelen suuresti?

Viesti Kirjoittaja crashline »

thompson kirjoitti: Vielä mitä. Eihän esim. golfissa ole edes takaovia jos ei lisävarusteena niitä ota :D
Et oo tosissas :shock:
Oletko sinä mennyt erikseen maksamaan Golffin takaovista :lol:
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
thompson
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Kesä 2007 16:15

Viesti Kirjoittaja thompson »

Olen tosissani, mutten ole koskaan maksanut golffista mitään :D

Autohinnasto julkaistu 16.2.2007 ja lisävarustehinnasto 5.1.2007
Metalli- ja helmiäisväri 540 €
Musta väri, GTI 0-hintaan 310 €
Neliovisuus 980 €


Hinnasto
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

thompson kirjoitti:Olen tosissani, mutten ole koskaan maksanut golffista mitään :D

Autohinnasto julkaistu 16.2.2007 ja lisävarustehinnasto 5.1.2007
Metalli- ja helmiäisväri 540 €
Musta väri, GTI 0-hintaan 310 €
Neliovisuus 980 €


Hinnasto
:shock: ... :shock: ... :shock: ... :shock: ... :lol:
ei sieltä mitään junia t...
thompson
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Kesä 2007 16:15

Viesti Kirjoittaja thompson »

Koitetaans saada keskustelua täällä aikaiseksi ilman turhaa provoilua, sillä monella muulla saitilla se ei tunnu onnistuvan :D

Olen itse vaihtamassa Mazda6:sen uuteen Mondeoon ja luin tuossa ajan kuluksi uusimman tekniikan maailman testin, jossa Mondeo jätettiin tylysti jaetulle 3. sijalle. Yöuniani en menettänyt :D, mutta aloin ihmetellä seuraavaa.

1) Mazda6 voitti testit aikanaan (Mukana vanha Mondeo ja Avensis). Järjestys taisi olla Mazda6 > Mondeo > Avensis

2) Nyt Avensis pesi koko porukan
Eli Avensis > Uusi Mondeo

Tästä saadaan Mazda6 > Mondeo > Avensis > Uusi Mondeo. Mikä ainakin omasta mielestäni (3 vuotta Mazdaa + 2 x koeajo uudella Mondeolla) on erittäin kaukana todellisuudesta. Eihän noita testejä kannata tuijotella kovinkaan tarkkaan, mutta silti ihmettelen tuloksia. Mitäs muut on mieltä?

P.S. Päättelylogiikassa on tiettyjä puutteita :D
Avatar
mondeoman
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Heinä 2007 19:44
Paikkakunta: Häme

Ei luota enää TM autotesteihin!

Viesti Kirjoittaja mondeoman »

Itse en usko enää TM: testeihin! Uusi Mondeo on hakannut eurooppalaisissa Passatin ja muut koko ajan.
Yksi voitto tässä esim., tosin diesel moottorein
http://www.autozeitung.de/online/render ... nder=62693
Jopa Toyota Suomi24.fi ihmeteltiin asiaa?
Tässä hyvä yhteenveto Suomi24.fi Mondeo palstalla! Suora lainaus tästä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0027461453
Kumman auton sinä ottaisit:

Mondeossa huonoa:
- Ulkomittojen hahmottaminen (muahahahah!)
- Jousituksen lievä pintakovuus (mitä tämä on ja missä tekstissä on tästä maininta????)

Avensiksessa huonoa:
- Ohjaustunto (silti muka parhaat pisteet maantie/kaupunkiajosta), siis täh!
- Istuinten mitoitus (eli näillä istuimilla ei suomalainen mies mahdu istumaan) SUORA LAINAUS: "istuinten mitoitus on hyvä naisille ja jonkinmatkaa keskipituutta lyhyemmille miehille"

Vaikka ajan itse BMW:llä enkä ole kumpaakaan hankkimassa, mutta en nyt kyllä löytänyt mondeosta kauheasti huonoa:
- parhaat jarrut
- paras ohjaus
- paras kytkin
- parhaat tilat edessä, takana, tavaratila
- hiljaisin, (kyllä kun katsoo kaikki db-luvut)
- pienimmät ylläpitokustannukset

Olen aina (lue: ihan aina) pitänyt TM:n testejä luotettavana. Tottakai painotuskertoimilla saa tulosta muokattua halutunlaiseksi, mutta silti en voi välttyä ajatukselta että tässä tekohengitettiin avensista.

Toisaalta: valitsemalla esim. passattiin xenon valot se nousee pisteissä selvään voittoon.
Avatar
JaTSi
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Heinä 2007 12:48

Viesti Kirjoittaja JaTSi »

Uus Mondeo alla, 2-litrainen bensakone, farkku Ghia, väri Thunder Grey, lisukkeina xenonit, kattokaiteet, talvirenkaat aluvanteilla, sony, takapenkin lämmitykset :oops: (appivanhemille) :oops: , kiinteä koukku.
Auto on loistava, ei vielä kahden viikon jälkeen valittamista. (Toisen aiheen alla enemmän)
Joo, luin myöskin tuon TM vertailun, ei hetkauttanut yhtään, kaikki kolme kärkiautoa saivat muistaakseni jostain osiosta yhden kympin, mondeo yhden ysin enemmän kuin avensis jne. Painotin tulokset oman mieltymykseni mukaan ja Mondeo meni kärkeen :lol: .
Kiva ylläri oli viilennettävä hanskalokero ja valoissa "kulmaanajo" valo. siis oma valo, joka valaisee aina sisänurkan käännyttäessä. (näitä en tiennyt, ennenkuin auton sain).
Kertoillaan lisää myöhemmin.
jehu79
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Elo 2007 16:17

Tilauksessa on

Viesti Kirjoittaja jehu79 »

Mondeo wagon 2.0tdci 140hv titanium busines.Varusteita otin metallivärin(tumman harmaa),webasto ja xenonit.Myyjä meinas että auton saa vuoden vaihteessa.Vaihdossa annoin Audi a4 -05.Mondeossa oli mielestäni liian löysä alusta,sporttisuus puuttui ajettavuudesta, ainakin Audin jälkeen.Pitää laittaa ens kesäksi alustasarja ja 18" rengastus niin on vähän sporttisempi ajaa, ite kun tykkää/oon tottunut vähän jäkempään alustaan.
lare
Viestit: 51
Liittynyt: 15 Elo 2006 23:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja lare »

On tosiaan aika löysä omaankin makuun uudenkin perus-Mondeon alusta. Mutta eikö Jehu uuteen Mondeoon saa myös tehtaan sport-alustan halutessaan ja suoraan sillä tilaa?
ST220 '03
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Ajoin tossa taannoin trendiä jossa oli 17" kumit alla ja musta se alusta oli oikeinkin kiva ja pelasi mukavasti tuolla mutkaisella maalaistiellä. Napakampi se oli kuin tuo oma '06 Focus Sport 205/55/16 (vakio)renkailla.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
jehu79
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Elo 2007 16:17

Joo toki löytyy tehtaan...

Viesti Kirjoittaja jehu79 »

sportti alusta ja lehdistö kehui sportti alustaa erinomiseksi ja ylimääräinen keinuminen jäi pois tykkänään, en vaan muista mikä lehti oli kyseessä.Mutta ei Mondeo vakio alusta missään nimessä huono oo, tosi mukava matka-ajoon.Ite kun vaan oon tottunut vähän jäykempään alustaan.
Näin entisenä Audi miehenä lähtisin kyllä paljon enemmemin pitkälle matkalle Mondeolla ku A4sella
Vastaa Viestiin