Sierra kolisee ja tärisee

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

supaukko kirjoitti: "Uusi" romulasta hankittu perä + öljyt (Mobilube HD) maksoivat yhteensä n. 55€.

Perän vaihtoon (parkkipaikalla) sain kulumaan n. 4 tuntia turhia hosumatta. Mainittakoon vielä, että kaikki pultit/mutterit irtosivat ilman "ylimääräistä säätämistä"..:shock:

Itse perän vaihto:
- takarenkaat irti
- vetarit napoineen päivineen vetämällä irti perästä
- kardaani irti perästä
- hallitunkki perän alle
- perän takaosan kannakkeen neljä pulttia irti
- perän etuosan kaksi pulttia irti
- kaksi läpipulttia irti
- perä alas (tässä paloi yllättäen aikaa ja kaljaa...sorkkaraudalla kangottamalla vanha perä lopulta irtosi)
- uusi perä paikoilleen käänteisessä järjestyksessä. Ylemmässä läpipultissa oli perän kannakkeen ja perän välissä välilevyt, jotka oli hankala saada takaisin ahtauden vuoksi...sorkkarauta pelasti tilanteen jälleen :-)
ja jos sierrassa on vielä vetokoukku niin tulee vittumaista lisäjobia..
maxcox9
Viestit: 18
Liittynyt: 31 Maalis 2005 17:24

Viesti Kirjoittaja maxcox9 »

tursas kirjoitti:VETOAKSELI FORD SIERRA
Tehdasuusia jos niin mainittu, muut tehdaskorjattuja
Takavetoakselit 84--92 ilman ABS-jarruja:
Varmista akselin uramäärä ulko/sisäpää ja halkaisija
Sierra Vasen jos 28/23uraa, Ø72mm. . . . . . . . . . . . . 17-4643 100.00 ???
Sierra Oikea jos 28/23uraa, Ø72mm. . . . . . . . . . . . . 17-4644 110.00 ???
28/23 yleensä 1,3 kaikki ja jotkut 1,6
ja 1,8+3,38-perävälitys
(ei 1,6 jos 3,14/3,38/3,92-välitys)
Sierra Vasen jos 28/26uraa, Ø72mm. . . . . . . . . . . . . 17-4645 110.00 ???
Sierra Oikea jos 28/26uraa, Ø72mm. . . . . . . . . . . . . 17-4646 115.00 ???
28/26/Ø72mm jotkut 1,6 (aina jos 3,14/3,38/3,92)
ja 1,8+3,62-välitys ja jotkut 2,0 ja harvoin 2,3D
Sierra Vasen jos 28/26uraa, Ø77mm. . . . . . . . . . . . . 17-4647 214.00 ???
Sierra Oikea jos 28/26uraa, Ø77mm. . . . . . . . . . . . . 17-4648 198.00 ???
28/26/Ø77mm jotkut 2,0 (Farmari aina) ja 2,8-XR4
ja 1,8-TD ja yleensä 2,3D :roll:

Mikähän noista menee 2wd cossusierran perään?
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

maxcox9 kirjoitti:
Mikähän noista menee 2wd cossusierran perään?
Ei mikään. cossun vetareihin, saa vaihdettua nivelet erikseen. olisko jotain 140e kpl. nivelen ulkohalkaisija yleensä 108mm, kannattaa mitata, koska niitä on 100mm:siäkin. esim. v6 ja abs malleisssa.
edit.
VETONIVEL FORD SIERRA
Sisältää yleensä rasvan, suojakumin, mutterin ja siteet. Hinta / 1 kpl
Sierra Vetonivel taakse VAIN JOS LÖBRO-akseli/"LIMPPU"!. . 17-4165 54.00 ???
tämä on 100mm nivel.
2.9i
Feel The Difference.
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

No nyt etenee Sierran vasemman vetoakselin vaihto hitaasti mutta varmasti, tommonen tuli ostettua ja asennettua,
Sierra Vasen jos 28/26uraa, Ø72mm. . . . . . . . . . . . . 17-4645 110.00 ???
mutta yllätys, yllätys siinä olikin oikeakätinen kierre ja vanhassa oli vasemmankätinen, napamutteri ei käyny, joten vanha takasin paikoilleen, kun kaupat oli jo kiinni...
Mikähän napamutteri se vois olla, kun siinä akselin päässä on semmonen lukituskolo ja ohjekirjan mukaan se on vaan vanhemmissa malleissa (koko 32) siis
Sierra --83 Taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-9539 2.90 ???
vai kestäisköhän siinä tommonen nylonmutteri (koko 41) ilman lukitusjuttua:
Sierra 84-- Taakse/oikea=oikeakätinen. . . . . . . . . . . 17-9527 3.90 ???

Kiitos tiedoista etukäteen...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

No nyt on vasen vetoakseli paikoillaan ja kolina sekä pauke loppu ku seinään:
Sierra Vasen jos 28/26uraa, Ø72mm. . . . . . . . . . . . . 17-4645 110.00 ???, tommosesta mä maksoin, mutta sen uuden ja vanhan halkasija oli kyllä paksuimmasta kohastaan 77 mm. Yksi laakeripesän pultti oli poikki, mutta se lähti crceellä ja lukkopihdeillä pyörittämällä tulosuuntaansa takapuolelta. Jarruputki joutu aika koville, kun jarrukilpi joutuu olemaan välillä sen varassa.
Ihme keksintö tommonen akseli, kun sen kolinaa piti puoli vuotta kuunnella ja auto liikkui silti joka päivä eikä jättäny tielle.
Kannattaa ostaa se napamutteri samalla ku vaihtaa oikean kokoisen akselin, eikä laakeripesää pidä yrittää pistää väärinpäin paikoilleen :roll: Kiitos vaan neuvoista kaikille !
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin