Sierra keppi projekti
Sierra keppi projekti
Eli sierran kepin liikkeet tuntui hieman liian pitkiltä. Kun vaihto kakkoselle otti keppi kiinni sähkölasien kytkinkoppaan. Joten keppi katkaistiin ja hitsattiin uuteen asentoon, jolloin vapaalla ollessaan keppi sojottaa suoraan ylöpäin. Keppi oli ontto ja lähti juuresta irti tappisokan pois oten jälkeen. Pakkilukon otin pois koska sitä ei mielstäni tarvitse. Pakkia ei saa millään vahingossa päälle. Eikä suoraan vitoselta saa vedettyä pakkia päälle.--> Lukko oli turha
KUVA 1
KUVA 2
kuvat linkeiksi -Lalli69-
KUVA 1
KUVA 2
kuvat linkeiksi -Lalli69-
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
En oo itte saanu menee vaikka oon yrittäny. Vauhdissa taikka paikallaan.
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
Ok tietämättömänä laitoin kuvat tohon suoraan. kiitos!
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
Tuota vähän ihmettelin... miks jättää tuo vaihdekepissä oleva jousto mulukura tuohon paikoilleen. Itse muutin omassa autossani kepin täysin jäykäksi, ja on mielestäni paljon parempi kuin tuo "pehmityksellä" varustettu. Soppakattila ilmiö katosi 100 prosenttisesti.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Miksi et vain laittanut vaihteenvälin lyhennintä? Entiseen sierraan semmoisen asensin ja laatikosta tuli todella jämpti. Vähän lyhyempi matka vaihdestaagille, ei tarttenu lyhentää ja soppakauha ilmiö katosi myös 100 prossasesti. Hintaan 28e autoracingiltä ei mielestäni ollut ollenkaan paha! 

Mk2 esco rojektina...
Eihän sen pitäisi siihen mitään vaikuttaa, on niin kovaa kumia jota sinne on sulatettu että ei meinaa joustaa mihinkään vaikka pistää ruuvipenkkiin kiinni ja vääntelee
Siis jos puhutaan siitä kumi hommasta mikä on siinä about puolessa välissä keppiä
edit sen kumihomman ei pitäisi vaikuttaa siihen soppakattilaan
Siis jos puhutaan siitä kumi hommasta mikä on siinä about puolessa välissä keppiä
edit sen kumihomman ei pitäisi vaikuttaa siihen soppakattilaan

Joo kesällä olis tarkotus tehä toi keppi uusiks vielä vähän lyhkäsemmäks(kumihärpätin pois). ja sit samalla sitä vaihdevälin lyhennystä. Se on ilmeisesti sinne kepin kuulasaranan alapuolelle tuleva jatkopala, vai millanen toi 28€ systeemi on?
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
VesQ kirjoitti:Eihän sen pitäisi siihen mitään vaikuttaa, on niin kovaa kumia jota sinne on sulatettu että ei meinaa joustaa mihinkään vaikka pistää ruuvipenkkiin kiinni ja vääntelee
Siis jos puhutaan siitä kumi hommasta mikä on siinä about puolessa välissä keppiä
edit sen kumihomman ei pitäisi vaikuttaa siihen soppakattilaan
Kokeileppa huvikseen niin huomaat et vaikuttaa se. Tai no riippuu siitä tietenkin et miten sitä keppiä käyttää.
Se lyhennin on kepin kiinnityksen väliin tuleva laippa ja putken pätkä sinne niveleen. Ite tuli joskus tehtyä tuommoinen 3kpl 12mm mutteria ja sopiva putkiholkki.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Jep tuli tossa katteltua vaihteistoa ja ilmeisesti joutuu koko lootan tiputtamaan pois että saa sen lyhentimen laitettua. Vai saitko sen kepin pois siitä pienestä reijästä yläkautta kabiinin puolelle? Laitan lisää kuvia kun saan piakkoin keppiä lyhkäsemmäksi ja ton kumin pois.
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
Noniin tuli äsken hitsattua keppi uudestaan. Otin kepin poikki siitä kumi homman alapuolelta ja yläpuolelta. Eli otin sen kumi/värinänvaimennus osan kokonaan pois välistä ja hitsasin osat yhteen. Eli keppi lyheni noin. 5cm sen kumilaajennusosan verran. Tuli kyllä paljon parempi tuntuma eikä ota 3. vaihdettaessa enää nyrkki kiinni keskikonsoliin.
Kuvat
Keppi1
Keppi2
Keppi3
Vielä puuttuu pussi se tulee jossain vaiheessa.[/list]
Kuvat
Keppi1
Keppi2
Keppi3
Vielä puuttuu pussi se tulee jossain vaiheessa.[/list]
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
- Paikkakunta: Kitee
Orioniin pitäs joku tuommonen kikka tehdä. Tuntuu vaan, että ainakaan kuukkelin perusteella ei mistään vaihdevälin lyhentäjiä Orioniin saa. Onko vaihdevälin lyhentäjiä saatavana jotain yleismallisia? 

Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Orion mk3 1.6 cvh efi
Mä on ymmärrä mikä noissa lyhkäsissä kepeissä kiehtoo?
Yhteen omaan sierraan joskus tein, mutta vaihtu viel saman viikon aikana pois... Nopeempihan se on ajaessa vaihtaa ku keppi on lähellä rattia eikä lattia tason korkeudella. Sen huomaa hyvin talvella jos meinaa alitehosella takatuupparilla sladissa pysyä vähän pitempään.... 


Mk2 esco rojektina...
Nyt sain pussin tehtyä. Pussista tuli vähän tiukka, joten jouduin ottamaan siitä pois sen alemman pölysuojan /äänieristeen, että pussi mahtu paikoilleen. Saa nähdä vaikuttaako jotain ajomeluun.
KUVA
Niin ja tosta lyhyydestä. Onhan se vähän raskaampi vaihtaa, mutta ei mua oo haitannu. Näyttää kyllä hyvälle/erikoiselle.
Tietääkseni tuolta rallyracesta ja autoracingsta saa noihin vanhoihin fordeihin joitain lyhennys sarjoja. Niistä kannatta kysellä vaikka tohon orioniinkin.
KUVA
Niin ja tosta lyhyydestä. Onhan se vähän raskaampi vaihtaa, mutta ei mua oo haitannu. Näyttää kyllä hyvälle/erikoiselle.
Tietääkseni tuolta rallyracesta ja autoracingsta saa noihin vanhoihin fordeihin joitain lyhennys sarjoja. Niistä kannatta kysellä vaikka tohon orioniinkin.
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
tein eilen omaani saman homman,olen huomattavasti tyytyväisempi tähän systeemiin kuin vaihdevälinlyhentäjillä oleviin.ainakin kahden kaverin autoissa ollut pakin päälle saaminen vähän vaikeeta.mutta tämä nyt on miten kukakin haluaa rakennella,eli makuasia sano koira kun muniaan nuoli..Eemeli kirjoitti:Tuota vähän ihmettelin... miks jättää tuo vaihdekepissä oleva jousto mulukura tuohon paikoilleen. Itse muutin omassa autossani kepin täysin jäykäksi, ja on mielestäni paljon parempi kuin tuo "pehmityksellä" varustettu. Soppakattila ilmiö katosi 100 prosenttisesti.
irc voicecoil
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
- Paikkakunta: Kitee
Tänään suunnittelin jo orioniin vaihekepin lyhentämistä. Joutuu ehkä hiukan vääntämään keppiä kuskin puolelle mutkalle, ja muutenkin vähän eri asentoon. Näyttää siltä, että jos lyhentää viisikin senttiä, niin aina vaihdetta vaihtaessa ranne kolahtaa käsijarrukahvaan. Käsijarrukahvaa on jo varmaankin vaikeampi lyhennellä.
Tietääkös kukaan, että millä menetelmällä sen vaihekepin saa irti?
Tietääkös kukaan, että millä menetelmällä sen vaihekepin saa irti?
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Orion mk3 1.6 cvh efi
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago