ykkönen, kolmonen ja vitonen ei mee päälle mk4 esco

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Riisikippo
Viestit: 13
Liittynyt: 30 Heinä 2007 17:50
Paikkakunta: JNS

ykkönen, kolmonen ja vitonen ei mee päälle mk4 esco

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

eli, olen uusi täällä forumilla, ja hakua käytin mutta kellään ei ollu vastaavaa vaivaa.. eli ykkönen kolmonen ja vitonen ei mee päälle, ykkönen ei varsinkaan, joskus tosi harvoin kolmonen ja sillon tällönen vitonen menee.. eli missähän on vika?
auto on escort 89 1.6 cabriolet.. pikaista apua kaipaisin HYVIN TARKASTI selvitettynä, koska ei itsellä ole yhdestäkään foortista kokemusta, ja virhe taisi olla tämäkin... :evil:
Honda Civic Coupé EJ1 1.6 ESi '93
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kuulostais, että siellä on keskikonsoli pois paikaltaan ja ottaa vastaan kun koittaa eteenpäin työntää keppiä. Tai siite joku muu ottaa vastaan. Tuskin on laatikossa mitään vikaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
kujis
Viestit: 245
Liittynyt: 19 Huhti 2006 13:11

Viesti Kirjoittaja kujis »

Vai voisiko vaihteensiirtotangon pultti olla laatikon päästä löystynyt
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
Riisikippo
Viestit: 13
Liittynyt: 30 Heinä 2007 17:50
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

keskikonsoli tuntus olevan kohillaan, mut pitää kokeilla.. eli jos vaikka puran koko konsolin irti niin sitten pitäs toimii, jos ei niin sitten vika jossain muussa... vituttaa vaan kun katsastukseen pitäs mennä ja vaihteet ei toimi...

onko kellään muuten tietoo katsastuksesta, minkä verran auton ovet pitää aueta? kun autossa on lambo ovet mutta pumput ei oo kiinni, joten ovet ei nouse ylös.. autoon kyllä mahtuu...
Honda Civic Coupé EJ1 1.6 ESi '93
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Juu katsasta vaihdesiirtimen kaikki nivelet. kun autosi entinen omistaja oli vähän semmonen ja tämmönen miten piti sitä autoa. mutta kyllä mä voisin sinne vaihdelaatikonkin puoleen vähän huoltani siirtää.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Riisikippo
Viestit: 13
Liittynyt: 30 Heinä 2007 17:50
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

no niin.. eli nyt se temput teki.. tulin kotio niin enään ei toimi kun nelos vaihe, ja sekin on koko aika päällä.. ei saa ees vapaalle... eli taitaa olla vaihelaatikko entinen... :evil: :?
Honda Civic Coupé EJ1 1.6 ESi '93
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

Irrottaakohan kytkin kunnolla?
tuning sucks
Riisikippo
Viestit: 13
Liittynyt: 30 Heinä 2007 17:50
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

jype kirjoitti:Irrottaakohan kytkin kunnolla?
kytkin toimii ihan normaalisti.. eli autolla pysty ajamaan, oli vähän nihkeetä saada auto nelosella liikkeelle...

kettu kun ei oo paikkaa että pääsis auton alle.. jos niistä vaihevivuista ois joku jumissa tms..
Honda Civic Coupé EJ1 1.6 ESi '93
vesa
Viestit: 71
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:13
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja vesa »

epäilisin suuresti että se laatikon päässä oleva kiristin on löysällä, siis se mikä on siinä tangossa pultti liitoksella. (ei vois enää vaikeammin selittää) :P
sinccos
Viestit: 12
Liittynyt: 13 Helmi 2007 19:59

Viesti Kirjoittaja sinccos »

Samanlainen ongelma tuli meillä vastaan projektigolffissa, eli 4nen oli koko ajan päällä. Ongelma oli konehuoneen puolella vaihdekepin ja laatikon välissä oleva n. 20cm tanko jossa oli molemmissa päissä muoviset lukitsimet, ja toinen pää oli irronnut.
Vastaa Viestiin