mikä foordia vaivaa??
mikä foordia vaivaa??
ostin juuri vm-92 dohc ruisku sierran ja kun sillä ajelee matka ajua niin se aina harvoin mutta kuitenkin joka kerta kun matka ajua ajaa niin se nykäsee niinkuin virrat häviäis/rajoitin tökkäis ja sitten taas pelaa kuin unelma kansi remontti on tehty ja virtalaitteet uusittu eli johdot/tulpat ym normi jutut entisen omistajan puheiden mukaan.
mikä foordia vaivaa??
se tekee sen kiihdytyksen jälkeen löysättäessä , toisinaan saa ajaa kihdytyksen jälkeen jonkin matkaa tasakaasulla ja sitten nykäsee ihan kun kipinä tai polttoaine loppus oikeen niinkun koko auto tökkäsee , mut ei se sitä jatkuvaan tee työ matka on noin 50km suuntaansa ja siinä se teki sen kerran mennessä ja takasin tullessa ja emäntä kävi tänään kylällä matakaa tuli edes takas noin 40km ja sille se oli tehnyt sen jo kolmesti lauantai iltana vaihdoimme autoja vaihoin 89 dohc is sierran tähän 92 4oviseen sedaniin , piti muksujen takia saada 4 ovinen autolla ajettu 258tkm eli kait sen pitäs pelata ja se kansi remppakin on tehty.
Mulla kans sierra nykäs sillon tällön, kuukausien päästä alkas käymään kolmella sillon tällön ja syynä oli 1 ruiskunsuutin jolla oli tullu kilometrit täyteen. Toki voi muustakin johtua, kipinäviat ehkä yleisempiä.. Ja tottakai se kestosuosikki käyntihäiriöissä kannattaa vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi, elikkäs bensansuodatin.
mikä foordia vaivaa??
jeps pitää kokeilla toi pensan suodatin eka , se voi olla sillonhan se tökkäsee jos sillä puolen on jotain vikaa , minkä hintasia ne suuttimet ovat muistatko? ja mistä niitä saa?
mikä foordia vaivaa??
joo pitää mitata toi kans.
Voisko Lambda aiheuttaa kyseiset oireet???Kessi kirjoitti:Tarkista lambda kanssa... Onnistuu esim. yleismittarilla mittaamalla. Eli koneen käydessä singnaalin pitäs hyppiä edestakasin 0-1V... Huom. lambdan tulee olla kytkettynä, eli neulalla tms. yrittää saada kontakti liitoksesta tms.
...

bensapumppu(liitokset)??
induktiokytkin (liitokset)??
Ym. johtoliitokset konehuoneenpuolella??
Puola??
Noi minä tarkistaisin ekaks.. kuullostaa sähkövialta.
mikä foordia vaivaa??
joo pitää nyt viikonloppuna tarkistaa noi kaikki jutut mitä tässä on tullut tiedoks jospa se korjaantus viikonlopun aikaan , kiitokset kaikille ohjeita antaneille.
mikä foordia vaivaa??
joo kävin johdot läpi ja liitinhän siellä oli löysällä ja nykiminen loppu siihen ei onneksi ollut isompi vika kiitti neuvoista.
Morjes, kyselläämpä täältä kun ei oikein ideoita muuten löydy. Eli sierrassa on nyt jokusen aikaa ollut noita surullisen kuuluisia käyntihäiriöitä.
Käynti on epätasaista minkä tyhjäkäynnillä huomaa selvimmin kun meinaa välillä sammua ja heittelee edes takaisin, kuitenkin pitää tosi matalalla n. 400rpm. Lisäksi on rankkaa tehon puutetta. Lähtee kiihytyksissä kuin purkka tukasta. Toisinaan auttaa jos esim liikkelle päästyään vaan laittaa isompaa tupaan (vääntää matalilla kierroksilla?) ja toisinaan jos polkasee kaasun pohjaan ja oottelee kymmenen sekuntia että alkaa jotain tapahtumaan.
Välillä tuntuu että liikkuu paremmin, lähes normaalisti mutta enimmäkseen rassaa päätä jatkuva nykiminen ja erityisesti jos yrittää loivaan ylämäkeen saada vauhtia kun ei vaan kule.
Tulpat, johdot, virranjakajankansi ja pyörijä on vaihdettu toukokuussa. Tähän mennessä ideat ovat siinä että vj-kansi kerää kosteutta? Tai joku ehdotti että sytytysennakko on pielessä, voiko se yhtäkkiä mennä vituilleen? Miten sen voi tarkistaa?
Voiko bensansuodatin vaikuttaa tohon? Ei oo tietoa koska ois vaihdettu..
Käynti on epätasaista minkä tyhjäkäynnillä huomaa selvimmin kun meinaa välillä sammua ja heittelee edes takaisin, kuitenkin pitää tosi matalalla n. 400rpm. Lisäksi on rankkaa tehon puutetta. Lähtee kiihytyksissä kuin purkka tukasta. Toisinaan auttaa jos esim liikkelle päästyään vaan laittaa isompaa tupaan (vääntää matalilla kierroksilla?) ja toisinaan jos polkasee kaasun pohjaan ja oottelee kymmenen sekuntia että alkaa jotain tapahtumaan.
Välillä tuntuu että liikkuu paremmin, lähes normaalisti mutta enimmäkseen rassaa päätä jatkuva nykiminen ja erityisesti jos yrittää loivaan ylämäkeen saada vauhtia kun ei vaan kule.
Tulpat, johdot, virranjakajankansi ja pyörijä on vaihdettu toukokuussa. Tähän mennessä ideat ovat siinä että vj-kansi kerää kosteutta? Tai joku ehdotti että sytytysennakko on pielessä, voiko se yhtäkkiä mennä vituilleen? Miten sen voi tarkistaa?
Voiko bensansuodatin vaikuttaa tohon? Ei oo tietoa koska ois vaihdettu..
Sierra 2.0i DOHC -90
Bensansuodatin tai katti tukossa? Tai orava takapöntössäJaawa kirjoitti:Morjes, kyselläämpä täältä kun ei oikein ideoita muuten löydy. Eli sierrassa on nyt jokusen aikaa ollut noita surullisen kuuluisia käyntihäiriöitä.
Käynti on epätasaista minkä tyhjäkäynnillä huomaa selvimmin kun meinaa välillä sammua ja heittelee edes takaisin, kuitenkin pitää tosi matalalla n. 400rpm. Lisäksi on rankkaa tehon puutetta. Lähtee kiihytyksissä kuin purkka tukasta. Toisinaan auttaa jos esim liikkelle päästyään vaan laittaa isompaa tupaan (vääntää matalilla kierroksilla?) ja toisinaan jos polkasee kaasun pohjaan ja oottelee kymmenen sekuntia että alkaa jotain tapahtumaan.
Välillä tuntuu että liikkuu paremmin, lähes normaalisti mutta enimmäkseen rassaa päätä jatkuva nykiminen ja erityisesti jos yrittää loivaan ylämäkeen saada vauhtia kun ei vaan kule.
Tulpat, johdot, virranjakajankansi ja pyörijä on vaihdettu toukokuussa. Tähän mennessä ideat ovat siinä että vj-kansi kerää kosteutta? Tai joku ehdotti että sytytysennakko on pielessä, voiko se yhtäkkiä mennä vituilleen? Miten sen voi tarkistaa?
Voiko bensansuodatin vaikuttaa tohon? Ei oo tietoa koska ois vaihdettu..

Samaa vaivaa ollut ja vikaa oli kaasuläpänasentotunnistimessa. Sen laittoi uuden niin parani merkittävästi. Ilmavuodot kannattaa tarkistaa myös. Samalla kertaa vaikka kaikki letkut uusiksi mulla maksoi oikeen 14e letkut...
Kaikki tuollaiset halvat osat kannattaa heti vaihtaa varmuuden vuoksi. Jos ne tulpat, tulpanjohdot sun muut on vähääkään sen näkösiä ettei niitä olisi vaihdettu niin heti suoraa vaihtoon kun ei nekään maksa ku joku 50-100e koko sarja.
Pakoputkesta kuuluu jonkunlaista kolinaa jos sielä on osia irti, mutta kannattaa silti vasaralla käydä katit ja vaimentajat läpi. Epäilijöille tuosta katin vasaroimisesta voin sanoa että EHJÄ katti ei hajoa vasaroinnista.
Se sellasta näitten vähäpäästöisien paskojen kanssa. Olis kannattanu hommata sedan 89 dokki ruisku. Ei ole kattia, ei lambdaa, eikä aktiivihiilisuodatinta = huomattavasti vähemmän vikoja.
Kaikki tuollaiset halvat osat kannattaa heti vaihtaa varmuuden vuoksi. Jos ne tulpat, tulpanjohdot sun muut on vähääkään sen näkösiä ettei niitä olisi vaihdettu niin heti suoraa vaihtoon kun ei nekään maksa ku joku 50-100e koko sarja.
Pakoputkesta kuuluu jonkunlaista kolinaa jos sielä on osia irti, mutta kannattaa silti vasaralla käydä katit ja vaimentajat läpi. Epäilijöille tuosta katin vasaroimisesta voin sanoa että EHJÄ katti ei hajoa vasaroinnista.
Se sellasta näitten vähäpäästöisien paskojen kanssa. Olis kannattanu hommata sedan 89 dokki ruisku. Ei ole kattia, ei lambdaa, eikä aktiivihiilisuodatinta = huomattavasti vähemmän vikoja.
Näinpä.. nyt on pakko mennä sillä mitä löytyy.Ares kirjoitti:Se sellasta näitten vähäpäästöisien paskojen kanssa. Olis kannattanu hommata sedan 89 dokki ruisku. Ei ole kattia, ei lambdaa, eikä aktiivihiilisuodatinta = huomattavasti vähemmän vikoja.
Kertokaas sierra ihmiset että kuuluko bensapumpun siristä auton ollessa käynnissä? Ropailin takarenkaan muttereita ja kiinnitin huomiota että kohtuu kova äänisesti kuuluu sirinää siinä persuksen tienoilla, ja se ääni tuntuu menevän sen epätasasen käynnin mukaan että heräs kysymys voisko olla bensapumppu valmista kamaa? Milläs hitolla sen kunnon tarkistaa.. Nää on just niitä juttuja että ei mitenkää muista onko se aina sirissy, ainaki ku laittaa virrat päälle ni sen pumpun kuulee selvästi mutta en nyt äkkiseltää muista sitä ulkopuolelta kuunnelleeni.
Sierra 2.0i DOHC -90