Sylinterin vaihdosta tietoa? Sierratuksesta
niin tää aihe on vaikea käsitellä. koeta googlella vaikka suzuki pv tai tunturi,helkama.pitäs ratketa tuo pytyn vaihto ongelma.voi olla että olen vain humalainen katkera poika joka hitsasi sedania tänään puolpäivää ja nyt tekee mieli keljuilla jollekin.. tai sitten kannattaa miettiä että jos haluaa vaihtaa sylinterin fordiin vaihtamatta alakertaa niin vaihtaa foorumia..
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
No HUHHUH!!
No nyt ollaan shokissa
Miten yksi lohkon, alakerran tai koneen käsitteet voi olla niin helevvetin vaikeita ymmärtää.
No mutta toisaalta jos on "pässi" niin saahan sitä yrittää sovittaa 1.6 ja 2.0 "sylinteriä" ja alakertaa yhteen.




No mutta toisaalta jos on "pässi" niin saahan sitä yrittää sovittaa 1.6 ja 2.0 "sylinteriä" ja alakertaa yhteen.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Menee jo kyl pikkusen yli hilseen.
Pitäsköhän tolle oikeesti yrittää selittää.
kohta se varmaan alkaa väitää et sylinteris on useempi mäntä ja kone käy siten et sylinterit litistyy ja laajenee.
Alakerta = Kaikki mitä moottorissa on kannen alapuolella. (lohko, männät, kiertokanget, kampiakseli, yms.)
Lohko = se koko valurautanen möykky jossa on sylinterit ja kampikammio. Ja ne sylinteriputket ovat todellakin siinä lohkossa kiinni "kiinteästi", ei kuten mopossa että yhden sylinterin voi irroittaa.
"Perempi pitää suunsa kiinni ja näyttää tyhmältä, kun avata se ja poistaa kaikki epäilykset!"





Pitäsköhän tolle oikeesti yrittää selittää.



Alakerta = Kaikki mitä moottorissa on kannen alapuolella. (lohko, männät, kiertokanget, kampiakseli, yms.)
Lohko = se koko valurautanen möykky jossa on sylinterit ja kampikammio. Ja ne sylinteriputket ovat todellakin siinä lohkossa kiinni "kiinteästi", ei kuten mopossa että yhden sylinterin voi irroittaa.
"Perempi pitää suunsa kiinni ja näyttää tyhmältä, kun avata se ja poistaa kaikki epäilykset!"




Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
nii ja on myös olemassa sellaisia moottoreita joissa on irrotettavat sylinterit lohkossa esim. Peugeot.Eemeli kirjoitti: Lohko = se koko valurautanen möykky jossa on sylinterit ja kampikammio. Ja ne sylinteriputket ovat todellakin siinä lohkossa kiinni "kiinteästi", ei kuten mopossa että yhden sylinterin voi irroittaa.
No joo putkittaahan sen kyl voi(sen takia noi "") mutta käsitin tuosta että olis niinku ite vaihtamas sylinteriputkia. Ja kysehän nyt oli voortin moottorista eikä ranskanpotusta.Bootsi kirjoitti: ..niin, ja melkein koneen kuin koneen voi PUTKITTAA jälkikäteen.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Kyllä on saanu hyvät naurut kun tätä topikkia on lukenut
Topikin alullepanijalla on kyllä menny mopon- ja autonmoottorit pahasti sekaisin 


Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team